چهارشنبه 13 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفارهرندی: بيان حرف‌های ضدانقلاب توسط افراد خودی جای نگرانی است، ايسنا

معاون فرهنگی، اجتماعی و راهبردی سپاه پاسداران گفت: زمانی که حرف‌های ضد انقلاب توسط افراد خودی گفته می‌شود، آنجاست که انسان نگران می‌شود و دل‌ها دچار يک اختلال درونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان محمدحسين صفارهرندی در گردهمايی سياسی پايوران، بازنشستگان، پيشکسوتان و سربازان تيپ زرهی ۲۱ امام رضا(ع) در حسينيه ثارالله(ع) اين تيپ، با تبيين ماهيت فتنه و مباحث سياسی روز افزود: چرا برخی از آن‌هايی که کنار امام(ره) بارها عکس گرفته بودند، با فتنه‌گران همراهی و يا سکوت کردند؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اگر مولا اميرالمومنين(ع) حق است، آن‌ها که زبان به کام گرفته و سکوت کرده بودند بايستی جواب بدهند، چرا مثل ابوذر فرياد نکشيدند؟ چرا مثل سلمان از ولايت دفاع نکردند و چرا مثل مقداد شمشير نکشيدند و چرا در قبال ناله‌ها و ضجه‌ها و مويه‌های دختر رسول خدا(ص) گوش‌هايشان تحريک نشد و دل‌ها را بر نيانگيخت؟ کار به جايی می‌کشد که به طرفداری از عده‌ای سلطنت‌طلب و افراد مزدور و مفسد و خودباخته برمی‌خيزند.

وی اظهار کرد: يک پرسش را مکرر مطرح می‌کنند که ماجرای فتنه به کجا کشيده شد، آيا فتنه تمام شده يا ادامه دارد، يا آنچه در مورد سران فتنه بايستی صورت می‌گرفته انجام شد يا نه، يا اينکه فتنه چيست و چگونه به وجود می‌آيد؟

معاون سپاه در ادامه فتنه را به کوره‌ای تشبيه کرد که از طريق حرارت داخل آن ناخالصی از خالص جدا می‌شود و افزود: وقتی فتنه را در محيط اجتماعی دنبال می‌کنيم فتنه يعنی وسوسه‌ای از جانب شيطان که در دل انسان به‌ وجود می‌آيد يعنی دل‌های ما خاستگاه فتنه‌ای است که شيطان آن را تدارک ديده است.

وی اضافه کرد: اگر اساس شکل‌گيری فتنه اين باشد، آيا انتظار بی‌جايی نيست که بگوييم فتنه کی تمام می‌شود، شيطان همزاد انسان بوده، از بدو تولد و همزادش خواهد بود تا قيام قيامت.

وی ادامه داد: تا همين فتنه سال گذشته، اين تنها فتنه‌ای نبود که با آن مواجه شده بوديم، مصاديقی را از اول انقلاب تاکنون ديده‌ايم، انسان‌هايی که فتنه‌گری کردند و لزومی ندارد که همه آن‌ها برانگيخته توسط دشمن بوده باشند، بلکه اين‌ها ياران، رفيقان، همرزمان و همسنگران ما بودند، پيش از انقلاب و پس از انقلاب، چه شد که اين‌ها از دست رفتند و به اين وادی کشيده شدند.

وی تصريح کرد: متاسفانه بعضی از افرادی که عوامل انقلابی هم بودند، در مقابل دشمنی دشمنان کشور سکوت کردند.

وی اضافه کرد: ما مثل زبير مجاهد در صدر اسلام فی سبيل‌الله کم داريم؛ کسی که شمشيرش غبار غم را از چهره نازنين پيامبر می‌زدود؛ ما واقعا زبير را نمی‌شناسيم و خيلی راحت زبير را تخطئه و محکوم می‌کنيم؛ درحالی ‌که زبير در تاريخ اسلام يک شخصيت بسيار بزرگی بود و يکی از ياران نزديک پيامبر و اميرمومنان بوده است و از کسانی که در واقعه سقيفه شمشير کشيد و خواست بجنگد برای اينکه ولايت اميرالمومنين(ع) غصب نشود همين زبير است و تا جايی که گفته می‌شد زبير همانند سلمان از ما اهل بيت(ع) بود و تا اينکه پسرش عبدالله بزرگ شد و شهوت قدرت، خوردن و شهوات ديگر بر او غالب گشت و زبير را که به عنوان ستونی برای حکومت پيامبر و ولايت بود، فاسد کرد و در مقابل ولايت قرار داد.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکيد کرد: در تاريخ انقلاب چقدر پسرانی بودند که پدرانشان را خراب کردند، از اول انقلاب تاکنون بارها شاهد بوده‌ايم که فرزندانی گريبان پدرانشان را گرفتند و به لبه جهنم بردند، بعضی‌ها تا جهنم رفتند و بعضی‌ها برگشتند و بعضی‌ها متوقف شدند.

صفارهرندی اظهار کرد: امام(ره) هم به بعضی از آن‌ها هشدار داد که خودت و خانه‌ات را از رفت و آمد افراد فاسد و ضد انقلاب پاک کن و زبان ضد انقلاب نباش؛ اما گوش نکردند و دل‌های بسياری از دوستداران انقلاب را به درد آوردند.

وی از نيشابور به عنوان يکی از شهرهای ولايت‌مدار و بافرهنگ و شهيد پرور کشور ياد کرد.

گفتنی است در ابتدای اين مراسم فرمانده تيپ زرهی ۲۱ امام رضا(ع) ضمن خير مقدم به ميهمانان، تاريخچه‌ای از تشکيل تيپ زرهی ۲۱ امام رضا(ع) ارائه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016