چهارشنبه 20 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجمع تشخيص مصلحت نظام مطالب ويکی‌ليکس را تکذيب کرد، ايلنا

در هر ديدار خارجی، کارشناسان و مترجم رسمی وزارت امور خارجه حضور دارند و اين‌گونه ديدارها کاملاً ضبط می‌شود و يادداشت‌برداری می‌کنند.


ايلنا: روابط عمومی مجمع تشخيص مصلحت نظام، با انتشار بيانيه‌ای ضمن تکذيب آن‌چه سايت ويکی ليکس درباره آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی منتشر کرده است، از عملکرد برخی رسانه‌های داخلی در انتشار مطالب اين سايت انتقاد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا ، در اين بيانيه آمده است: پس از اثبات برخی دروغ‌پردازی‌های سايت ويکی ليکس که حتی برای مبتديان علم سياست هم قابل فهم بود، انتظار می‌رفت رسانه‌های داخلی در نقل مطالب آن، مصالح نظام و انقلاب را درنظر بگيرند. متاسفانه بعضی از رسانه‌ها ثابت کرده‌اند که آن‌چه برای‌شان در اطلاع‌رسانی، رسالت است، انتشار اخبار همسو با جريان‌های سياسی آن‌هاست، هرچند برخلاف مصالح نظام باشد.
بخشی ديگر از اين بيانيه تصريح کرده است : در هر ديدار خارجی، کارشناسان و مترجم رسمی وزارت امور خارجه حضور دارند و اين‌گونه ديدارها کاملاً ضبط می‌شود و يادداشت‌برداری می‌کنند.
روابط عمومی مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگری از اين بيانيه با استناد به بخشی از اظهارات هاشمی در ديدار با سفير اتريش مبنی بر اين‌که « اتحاديه اروپا بايد از بهانه‌گيری‌ها، به خصوص در مورد استفاده صلح‌آميز ايران از تکنولوژی هسته‌ای دست بردارد.» از رسانه‌های داخلی که به اظهارات سايت ويکی ليکس استناد کرده‌اند، مراجعه به مجموعه خبرهای مربوط به ديدارهای مسوولان اروپايی با آيت‌الله هاشمی رفسنجانی را خواستار شده و آورده است: آيت الله هاشمی رفسنجانی تقريباً در تمام ديدارها با صراحت تمام به طرف‌های ديدارکننده يادآوری می‌کنند که: غرب با پرونده بسيار سياهی که در مساله حقوق بشر دارد و سياست متناقض و دوگانه‌ای با اين مسئله در جهان دارد، نمی‌تواند منادی اين اصل انسانی باشد.
اين بيانيه می‌افزايد: با توجه به همه اين مسائل، معلوم است که رسانه‌های غربی تحت سيطره صهيونيسم هر روزه دروغ‌های زيادی را عليه ايران و انقلاب اسلامی و همه شخصيت‌های سياسی کشور می‌سازند و منتشر می‌کنند. با کدام منطق ملی، اسلامی و روزنامه‌نگاری سازگار است که يک روزنامه دروغ آن‌ها را در کشور منتشر کند؟
روابط عمومی مجمع تشخيص مصلحت نظام در خاتمه خاطرنشان شده است: اين متن برای همه رسانه‌ها ارسال می‌شود تا خدای‌نخواسته در کشور و در بين مردم آن هم در سالروز سی و سومين سالگرد پيروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، چنين تلقی نشود که مسوولان عالی‌رتبه کشور به بيگانگان دلخوش کرده‌اند که در اين ۳۳ سال از هر ابزار و روش و زبان و قلمی برای القای اختلاف در بين مسوولان جمهوری اسلامی و نااميد کردن مردم استفاده می‌کنند، مهم اين است که ما نبايد بی‌اجر و بی‌مواجب و ناخواسته عامل آنان در انتشار اخبار دروغ در کشور باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016