دوشنبه 25 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشانه‌های آغاز حرکت اعتراضی مردم در تهران (خبر ويژه)

خبرنامه گويا ـ بر اساس گزارش دريافتی صبح امروز در حوالی چهارراه قصر تهران، دختری که خواهر يکی از کشته‌شدگان وقايع پس از انتخابات اخير رياست جمهوری در ايران است به بالای جرثقيلی رفته و با در دست داشتن نماد سبز مردم را به شرکت در تظاهرات امروز، ۲۵ بهمن‌ماه دعوت کرده است.

jaresaghilsabz1.jpg
طبق خبرهای دريافتی ناظران سياسی امکان حضور مردم معترض در تظاهرات امروز را کم ندانسته‌اند. اين ناظران، حضور عبدالله گل، رئيس جمهوری ترکيه به همراه احمد داوداوغلو وزير خارجه و هيئت بلندپايه اقتصادی اين کشور در تهران؛ که موجب حضور گسترده‌ی خبرنگاران خارجی شده است را "موقعيت مناسبی" برای مخالفان دولت ايران ارزيابی کرده‌اند تا با انگيزه‌ی بيش‌تری در تظاهرات ۲۵ بهمن‌ماه شرکت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر سايت ندای سبز آزادی روز گذشته خبر داد که در جلسه يکشنبه شب شورای عالی امنيت ملی نسبت به نحوه برخورد با راه‌پيمايی ۲۵ بهمن و همچنين ميزان حضور مردم توافق واحدی وجود نداشته اما نظام به شدت نگران هرگونه برخورد و تند شدن فضا مانند کشور مصر است.
همچنين روز گذشته العربيه گزارش داد که فضای تهران امنيتی شده و مأموران در حال استقرار در خيابان‌های اصلی به ويژه مسيرهای اعلام شده برای راه‌پيمايی هستند.
در همين راستا يک منبع موثق که نخواست نام‌اش فاش شود به العربيه گفت که به نيروهای سپاه و بسيج دستور داده شده در صورت زياد بودن جمعيت تظاهرکننده با آن‌ها برخورد نکنند و تنها تظاهرکنندگان را کنترل کنند.
ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت در ايران، در نامه‌ای به وزارت کشور جمهوری اسلامی ايران خواستار صدور مجوز برای "راه‌پيمايی مردمی" در روز ۲۵ بهمن با هدف حمايت از حرکت‌های اعتراضی در تونس و مصر شده‌اند.
عليخانی صدر معاون مديرکل سياسی وزارت کشور ايران در پاسخ به اين در خواست اعلام کرد که برای اين تظاهرات مجوز صادر نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس آقای صدر در اين‌باره گفت: "چطور می‌توان باور کرد کسانی که مجری سياست‌های فتنه‌گرانه‌ آمريکا و انگليس در کشور بوده و هستند و فتنه‌گری‌های آن‌ها مستمراً و صراحتاً مورد تشويق و حمايت مالی، سياسی و رسانه‌ای غرب و رژيم صهيونيستی و مبارک و امثالهُم است، يک‌دفعه بر خلاف منافع غرب و ديکتاتورهای دست نشانده آن‌ها که صدای شکستن استخوان‌ آن‌ها به گوش می‌رسد، اقدامی بکنند؟"
اصول‌گرايان حاکم بر ايران به معترضان اين کشور "فتنه‌گر" می‌گويند.
پيش‌تر نيز غلامحسين محسنی اژه‌ای دادستان ايران درخواست راه‌پيمايی را "سياسی" خوانده بود و تهديد کرده بود در صورت لزوم مردم پاسخ آن را خواهند داد.
با اين حال به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان با وجود صادر نشدن مجوز قصد ندارند آن را لغو کرده و بر انجام آن اصرار دارند. پشتيبانی گروه‌ها و شخصيت‌های اصلاح‌طلب از تظاهرات امروز همچنان ادامه دارد.
شب گذشته نيز در تهران، شيراز، تبريز، اصفهان و رشت، مردم معترض به پشت بام‌ها رفته و فرياد "الله اکبر" و "مرگ بر ديکتاتور" سر دادند.
تظاهرات امروز قرار است از ساعت ۱۵ به وقت ايران آغاز شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016