پنجشنبه 5 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه نفر در سلماس در ملاءعام اعدام شدند، هرانا

خبرگزاری هرانا - ساعت ۸ صبح روز يکشنبه، اول اسفند ماه ۱۳۸۹ سه تن در ملاء عام در شهرستان سلماس(استان آذربايجان غربی) به دار آويخته شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، سه نفر به نام‌های "مسلم عيسی‌پور" شهروند کرد فرزند "حاج محمد" اهل روستای ماستکا، "اردلان حاتمی" شهروند کرد فرزند "خليل" اهل روستای قصريک و "پيمان قانع" شهروند آذری اهل تازه شهر در ميدان يادبود شهرستان سلماس اعدام شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين سه شهروند که از اهالی روستاهای توابع اروميه و سلماس بودند، تا پيش از اعدام در زندان سلماس محبوس بودند.

اتهام مسلم عيسی‌پور و اردلان حاتمی از سوی مقامات قضايی جرايم مربوط به مواد مخدر عنوان شده است و هم چنين پيمان قانع نيز به جرم آدم ربائی به اعدام محکوم شده بود.

گفتنی ست خانواده‌های اعدام شدگان و عده ای از مردم حاضر در محل، در واکنش به اين اعدام‌ها به سر دادن شعارهايی نظير "مرگ بر ديکتاتور"پرداختند که با برخورد نيروهای امنيتی از طريق متفرق کردن جمعيت مواجه شدند.

شايان ذکر است که اعدام در ملاءعام از مصاديق بارز بازتوليد خشونت در جامعه محسوب می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016