سه شنبه 24 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت دادستان تهران با مرخصی نوروزی بهاره هدايت و مهديه گلرو، کلمه

دادستان تهران اعلام کرد که بهاره هدايت و مهديه گلرو دو فعال دانشجويی از مرخصی نوروزی و ملاقات حضوری با خانواده شان محرومند.

به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده اين دو زندانی پس از مراجعه به دادستانی در حالی با اين خبر مواجه شده اند که سه ماه کامل است که اين دو حتی از ملاقات کابينی با همسران و خانواده شان هم محروم شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک سال و نيم از حبس اين دو نفر می گذرد اما آنها حتی يک روز هم از حق مرخصی استفاده نکرده اند. در آستانه فرا رسيدن عيد نوروز تعدادی از خانواده های زندانيان سياسی چشم به راه از راه رسيدن عزيزان شان هستند اما هر روز خبرهايی از زندان اوين به گوش می رسد که چندان اميد بخش نيست و حاکی از آن است که تعداد زيادی از زندانيان سياسی بهار امسال را نيز پشت ديوارهای بلند و به دور از خانواده هايشان می گذرانند.

مسوولان هنوز درباره امکان مرخصی نوروزی زندانيان سياسی به جز اظهار نظرهای کلی مطلبی را عنوان نکرده اند، اما برای اعطای يک مرخصی کوتاه به يک زندانی سياسی نهادهای مختلف از جمله وزارت اطلاعات و سپاه و از همه اينها بالاتر بازجويانی که قدرت شان مافوق قانون است بايد با مرخصی زندانی سياسی موافقت کنند.

بهاره هدايت به نه سال و نيم حبس قطعی و مهديه گلرو نيز به سه سال حبس قطعی محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016