دوشنبه 8 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپينی برای آزادی بهاره هدايت، کمپين بين المللی حقوق بشر

جمعی از فعالان دانشجويی، زنان و حقوق بشر با تشکيل کمپينی درحمايت از بهاره هدايت فعال دانشجويی که هم اکنون حکم زندان نه ونيم ساله محکوميت خود را در زندان اوين طی می کند از حکومت ايران خواسته اند که وی را سريعا آزاد کنند. افرادی که اين کمپين را اينجا کرده اند هدف کمپين را جلب «توجه نهادهای دانشجويی، دولتمردان دنيا و نهادهای حقوق بشری» به شرايط ويژه اين زندانی سياسی که به گفته آنان « به خاطر انتقادهای شجاعانه اش زندانی شده» ذکر کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دربيانيه ای که توسط تشکيل دهندگان کمپين ياد شده منتشر شده است آمده که اين کمپين تا زمان آزادی خانم هدايت از زندان به فعاليت های خود ادامه خواهد داد. درتوضيح برخی از برنامه هايی که اين کمپين در نظر دارد مواردی از نوشتن مقاله ويادداشت، تهيه وارسال پوستر وويديوهای کوتاه برای تبريک سالگرد تولد وازدواج وی، تبليغ وامضای نامه ای سرگشاده برای درخواست آزادی، و درنهايت برنامه درختکاری در دانشگاه ها مطرح شده است.

کمپين بين المللی حقوق بشردرايران در بيانيه ای که درجريان اجلاس شورای حقوق بشر درشهر ژنو در جريان داشت دربيانيه ای که درحضور هيات ايرانی وريس شورای حقوق بشرو ديپلمات های کشورهای عضو خوانده شد با نام بردن از بهاره هدايت، منصور اصانلو، عمادباقی و نسرين ستوده به عنوان نمونه ای از سرکوب وفشار بر فعالان دانشجويی، روزنامه نگاران، وکلا و فعالان کارگری از دولت ايران خواست که افراد ياد شده را سريعا آزاد کند. نمايندگان دولت ايران دراجلاس زندانی کردن منتقدان دولت را انکار کردند.

بهاره هدايت متولد ۱۶ فروردين ۱۳۶۰ فعال دانشجويی و جنبش زنان، عضو شورای مرکزی و سخنگوی دفتر تحکيم وحدت و در حيطه زنان نيز از فعالين کمپين يک ميليون امضا برای تغيير در قوانين نابرابر عليه زنان است. وی در نيمه شب دهم دی ۱۳۸۸ پس از انتخابات رياست جمهوری برای پنجمين بار طی چهار سال اخير توسط وزارت اطلاعات بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوين شد. خانم هدايت وی سپس يکی از سنگين ترين احکام حبس جنبش دانشجويی، ۹ سال و نيم زندان به خاطر فعاليت‌های مسالمت آميز و مدنی خود در تشکل دانشجويی سراسری « دفتر تحکيم وحدت» دريافت کرد.

بهاره هدايت پيش از اين در تجمع جنبش زنان در ۲۲ خرداد ۸۵ و سپس ۱۸ تير ۸۶ در تحصن اعضای دفترتحکيم وحدت مقابل دانشگاه اميرکبير، تابستان ۸۷ در منزل پدری، هنگام سال تحويل ۸۸ مقابل زندان اوين بازداشت شده بود. در همين حال و در شرايطی که وی در حال گذران دوران محکوميت خود اوين است، به علت ارسال مطلبی به مناسبت روز دانشجو از داخل زندان، مجددا به دادسرا احضار و با پرونده قضايی جديدی روبه رو شده است. وی از لحظه بازداشت تاکنون از داشتن مرخصی محروم بوده و در طول سه ماه گذشته ازداشتن ملاقات‌های هفتگی و تماس تلفنی نيز محروم بوده است. خانم هدايت سه است که نوروز را در زندان می گذراند.

بهاره هدايت به عنوان يکی از سمبل های دانشجويان منتقد ايرانی مدتهاست که در بندمتادون زندان اوين در کنار زندانيانی که جرائم مرتبط با موادمخدر دارد و در شرايط نامساعدی دوران زندان خود را سپری می کند.

صفحه فيس بوکی نيز به همين مناسبت راه اندازی شده است. (اينجا کليک کنيد)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016