شنبه 27 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده قزوين در مجلس: نرخ واقعی بيکاری ۱۵.۶ درصد است، ايلنا

- ۷۰ شرکت وکارخانه دراستان قزوين با مشکلات عديده ای مواجه هستند
- آمارهای دولت در موردکاهش نرخ بيکاری صحت ندارد و مردم اين موضوع را احساس نمی کنند.


ايلنا: نماينده مردم قزوين در مجلس شورای اسلامی گفت:‌اگر دولت در مورد تعديل قيمت های حامل های انرژی به خصوص در بخش توليد و کشاورزی اقدام عاجل وجدی انجام ندهد بسياری از صنايع کشورتعطيل و کشاورزان بسياری هم بيکار خواهند شد.
قدرت ا... عليخانی درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا افزود: متاسفانه دولت مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد هدفمند سازی يارانه ها را به صورت دقيق و کامل اجرا نکرده است و قيمت ها را بيشتر ازمصوبه های مجلس افزايش داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيکاری ۵ هزار کارگردر کوره پزخانه های بوئين زهرا
عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی تصريح کرد: به دليل گرانی گاز و سوخت، فقط در بوئين زهرا ۵ هزار نفر از کارگران کوره پزخانه های آجرپزی بيکارشده‌اند.
عليخانی تاکيد کرد: دولت بايد هر چه سريعتر فکری کند تا ازخسارت بيشتر به بخش توليدو کشاورزی جلوگيری شود.
نماينده مردم قزوين در مجلس شورای اسلامی گفت: خبردارم آب چاه کشاورزان که ساعتی ۲ هزار تومان بوده به ۱۱ هزار و ۱۵ هزار تومان رسيده است که دليلش هم افزايش بی رويه قيمت سوخت است.
عليخانی تاکيد کرد: مجلس برای طرح هدفمند کردن رايانه ها مصوب کرده بود که سالانه افزايش ۲۰ درصدی قيمت ها را داشته باشيم در صورتی که دولت می خواهد همه افزايش قيمت را يکجا اجرا کند.
وی با اشاره به اين که در برخی موارد افزايش يکجای قيمت ها اثرات خوبی داشته است،گفت: يکی از اين موارد مربوط به مقوله نان و آرد است که در قزوين باعث کاهش ۵۰درصدی مصرف شد اما درساير موارد مثل سوخت اثرات افزايش يکباره قيمت ها مشکل ساز شده و برای مردم دل نگرانی هايی جدی بوجود آورده است.
عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اين که در گذشته هم برخی کارخانه ها و واحدهای توليدی با مشکلات متعدد مواجه بودند، اظهار داشت: در سفر سوم رياست جمهوری وهيات دولت به استان قزوين به کارگران اين واحدها قول داده شد که مشکلات آنها برطرف شود اما درنهايت به هرکارگردرواحدهای بحران زده مبلغ يک ميليون تومان داده شد و اصل مشکل به فراموشی سپرده شد.
نماينده مردم قزوين در مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه حدود ۷۰ شرکت وکارخانه دراستان قزوين با مشکلات عديده ای مواجه هستند ، تصريح کرد: عدم نقدينگی ،‌عدم بازسازی دستگاهها ، عدم پرداخت حقوق پرسنل و ضعف مديريت از جمله مشکلات اين واحد های بحران زده است.

کسی به فکر حل اساسی مشکلات کارخانه های بحران زده نيست
عليخانی با تاکيد بر اينکه کسی به فکر حل اساسی مشکلات کارخانه های بحران زده نيست ،‌خاطرنشان کرد: کارخانه هايی هم که درحال حاضر فعال هستند به دليل گرامی پيش از حد سوخت قادر به ادامه توليد نخواهند بود و از دولت می خواهند که افزايش قيمت معقول و عادلانه ای را در توليدات خود داشته باشند تا بتوانند به توليد خود ادامه دهند.
وی با اشاره به کارخانه مهرام گفت: با وجودی که دراين شرکت فيش گاز ۵ برابرشده است اما محصولات آن با همان قيمت های قبلی به فروش می رسد ومراجعات مکرر مسوولان کارخانه به ادره بازرگانی هم برای افزايش قيمت توليداتشان بی نتيجه مانده است که به همين دليل از ۳۵۰ کارگر مهرام تعداد ۱۴۰ کارگر تعديل شده اند که اين موضوع برای ساير واحدهای توليدی نيزصدق می کند.
نماينده مردم قزوين در مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه بيکاری در قزوين غوغا می کند ،‌خاطرنشان کرد: آمارهای دولت مبنی بر کاهش نرخ بيکاری در کشور صحيح نيست.
عليخانی با اشاره به اظهارات مسوولان وزارت کار که ميزان بيکاری را حدود ۱۰ درصد اعلام می کنند،‌اظهار داشت: گزارشات نمايندگان مجلس که از مراجع رسمی هم می باشد بيانگر بيکاری ۱۵.۶درصدی است که می شود ۴ ميليون بيکار در کشور.
وی تاکيد کرد: با گفتن ايجاد اشتغال يک ميليون و ۶۰۰ هزار موردی در سال ۸۹ و ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار نفری برای سال جاری نمی توان اشتغال واقعی و محسوس برای افراد ايجاد کرد.
عليخانی گفت: اين که برخی امامان جمعه مثل امام جمعه شيراز که منطقه فقيری هم نيست از بيکاری گلايه دارد بيانگر اين است که آمارهای دولت در موردکاهش نرخ بيکاری صحت ندارد و مردم اين موضوع را احساس نمی کنند.
وی با اشاره به اين که در سالهای اخير دولت سالانه ۱۰۰ ميليارد دلار درآمد نفتی داشته است ،‌گفت: اگر مديريت درست و علمی بر هزينه کرد اين پول ها می شد امروز مشکل بيکاری بسيار کمتر از وضع فعلی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016