چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس تکليف افزايش درآمد دولت از نفت ۸۱.۵ دلاری را تعيين کرد، مهر

نمايندگان مجلس محل‌های هزينه کرد درآمد ۱۰ ميليارد و ۶۱۲ ميليون دلاری دولت از افزايش ۱.۵ دلاری پيش بينی قيمت نفت در بودجه سال ۹۰ را تعيين کردند .
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در بررسی درآمدهای دولت از لايحه بودجه ۹۰ در بندی الحاقی به بندهايی که از سوی دولت در لايحه آمده بود ، تصويب کردند که دولت درآمد ۱۰ ميليارد و ۶۱۲ ميليون دلار از محل افزايش درآمد حاصل از صادرات نفت و ميعانات گازی داشته باشد.

بنا بر اين گزارش نمايندگان مجلس پيش ازاين در مصوبه ای قيمت پيش بينی نفت در بودجه ۹۰ را از ۸۰ دلار در لايحه دولت به ۸۱.۵ دلار افزايش داده بودند و براين اساس درآمدهای حاصل از نفت که در لايحه دولت حدود ۵۲ ميليارد دلار تعيين شده بود به نزديک به ۶۳ ميليارد دلار رسيد .

مجلس در الحاقيه جديد خود بر بودجه تکليف بيش از ۱۰.۵ ميليارد دلار افزايش درآمد دولت از تغيير در پيش بينی قميت نفت را تعيين کرد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس مقرر شد از اين درآمد پيش بينی شده ۳ ميليارد دلار تنها برای تقويت بنيه دفاعی، ۲ ميليارد دلار برای بخش سلامت، يکصد ميليون دلار بابت احداث و بازسازی عتبات عاليات و ۲۵۰ ميليون دلار بابت آشيانه جمهوری اسلامی ايران برای خريد هواپيما، بالگرد و ساير تجهيزات مورد نياز هزينه شود.

همچنين مقرر شد يک ميليارد دلار از اين درآمد بابت مهار آبهای مرزی و مهار گرد و غبار استانهای مرزی و ريزگردهای استانها و درياچه ها و تالاب های کشور، يک ميليارد دلار آن بابت يارانه سود تسهيلات و جوايز صادراتی و افزايش سرمايه بانک های دولتی و صندوق ضمانت صادرات، يک ميليارد دلار آن بابت صندوق بيمه محصولات کشاورزی و صنوق حمايت از توسعه سرمايه گذاری کشاورزی و يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار آن بابت صندوق نوآوری و شکوفايی و تضمين های ماده ۶۲ قانون محاسبات عمومی و نيز تامين ۱۵ درصد پيش پرداخت موضوع ماده مذکور و فناوری های نوين هزينه شود.

بر اساس مصوبه مجلس مقرر شد از اين افزايش درآمد دولت مبلغ ۶۲ ميليون دلار بابت تعديل و ساماندهی پرده های صيادی، ۲۰۰ ميليون دلار بابت بازپرداخت تعهدات ارزی و ۵۰۰ ميليون دلار برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشاميدنی سالم بر اساس شاخص محروميت هزينه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اين بند الحاقی از سوی کميسيون تلفيق مجلس شورای اسلامی به بندهای لايحه بودجه ۹۰ دولت اضافه شد و مورد تاييد نمايندگان قرار گرفت.

به گزارش مهر، نمايندگان مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه را دقايقی پيش به پايان رساندند و ادامه بررسی بندهای لايحه بودجه دولت در نوبت عصر و ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016