چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جعفری دولت آبادی: دلايل تعويق حکم اسيدپاشی، خبرنگار الجزيره گذرنامه اش ايرادی نداشت آزاد شد، مهر

دادستان تهران در مورد آخرين اخبار پرونده های بيماران رها شده، مقصران ريزش ساختمان، کودک آزاری يک و دو، اعتراف متهم عرفانهای کاذب، دلايل تعويق حکم اسيدپاشی، وضعيت پرونده مرتضوی و پاليزدار، آزادی خبرنگار الجزيره و بازداشت همسر دکتر فاطمی توضيح داد.


به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری دولت آبادی عصر چهارشنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست جديد دادسرای کارکنان دولت با بيان اينکه پرونده بيماران رها شده در تهران همچنان در حال پيگيری است گفت: وزارت بهداشت در اين پرونده همکاری خوبی با دادستانی داشته است و بخش های عمده‌ای از پرونده تکميل شده و در مورد ابهاماتی مانند مشخصات برخی بيماران و چگونگی ورود آنها به بيمارستان تحقيقات خوبی انجام شده که ظرف مدت ۱۰ روز آينده بخش عمده پرونده به دادگاه و تحقيقات در مورد بخش مفتوح پرونده همچنان ادامه خواهد داشت.

دادستان تهران گفت: افراد دستگير شده در اين پرنده از کارکنان بخش درمانی بوده و اگر به تحقيقات جديدی دست يابيم نتيجه را اعلام می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازداشت پيمانکار و مهندس ناظر پرونده گودبرداری

جعفری دولت آبادی در مورد پرونده گودبرداری و ريزش ساختمان و جان باختن تعدادی از شهروند آن در منطقه آرياشهر تهران گفت: در اين پرونده پيمانکار و مهندس ناظر بازداشت شدند و کارشناسی‌ها در حال انجام است و شهروندان مطمئن باشند در اين مورد مسامحه‌ای نمی‌کنيم ولی اينکه عنوان می شود اسکان اين شهروندان با دادسرا است بايد بگويم که اسکان با ما نيست ولی از نظر انسانی آن را پيگيری می‌کنيم.

دادستان تهران اظهار داشت: اگر پيمانکار به آسيب ديدگان پرونده کمک می‌کرد در روند رسيدگی تاثيرگذار بود ولی پيمانکار چند روزی متواری شد و او را دستگير کرديم و اين مورد کار او را سخت‌تر کرد.

آخرين وضعيت پرونده های کودک آزاری

جعفری دولت آبادی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد آخرين وضعيت پرونده کودک آزاری يک و کودک آزاری دو در تهران گفت: در مورد پرونده هانيه يا همان کودک آزاری يک پرونده به دادگاه ارسال شده ولی در مورد پرونده کودک آزاری دو يا همان نيما نماينده جديدی برای پيگيری پرونده انتخاب شده است و اين پرونده در حال پيگيری است هر چند که شدت کودک ‌آزاری در پرونده دو به شدت کودک‌‌آزاری هانيه نيست البته نيما هم به شيرخوارگاه آمنه برای حفاظت و نگهداری معرفی شده است و معاونت امور زنان دادستانی در حال پيگيری اين مورد است.

خبرنگار الجزيره آزاد شد

دادستان تهران در پاسخ به اين پرسش که آيا خبرنگار الجزيره همچنان در بازداشت است، گفت: خانم هما دروتی روز گذشته آزاد شد اين فرد به سوريه رفته بود و به علت برخی مسايل گذرنامه‌ای سوريه آن را ديپورت کرد و چون خانم دروتی مليتی ايرانی- کانادايی داشت سوريه نامبرده را به مقامات ايران تحويل داد و پس از بررسی‌ها مشخص شد که گذرنامه وی مشکلی نداشته برای همين آزاد شد.

متهم فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب اعتراف کرد

وی در مورد تشکيل برخی از فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب گفت: پرونده در يک مورد از يک سال پيش در دادستانی تشکيل شد که اتهام متهم توهين به مقدسات، نشر اکاذيب، دخالت در امور پزشکی، داير کردن کلاسهای آموزشی غيرمجاز، اخذ وجه و ... بوده است. هرچند که وی چند بار آزاد شد ولی تکرار جرم موجب شد تا دوباره متهم بازداشت شود. اکنون فرد بازداشت شده اعتراف کرده و پرونده در دادگاه در حال بررسی است.

شکات غيررسمی تعاونی مسکن اداره برق ۲۰ هزار نفر هستند

جعفری دولت آبادی در مورد پرونده شاکيان از تعاونی مسکن اداره برق گفت: شکات رسمی اين پرونده ۵ هزار نفر و شکات غيررسمی ۲۰ هزار نفر هستند و تا کنون ۶ متهم بازداشت شدند. زمين‌های موجود هم برای تعداد کمی از شاکيان باقی می‌ماند ولی آخرين اقدامات بازپرسی و کارشناسی انجام شده و تيم گسترده‌ای در دادسرا مامور شده‌اند تا اين پرونده به سرانجام برسد و اميدواريم هرچه زودتر پرونده به دادگاه برود. تجمعاتی هم که توسط شاکيان انجام می‌شود به علت نگرانی از نرسيدن به حق و حقوقشان است.

قرائی هنوز دستگير نشده است

وی در مورد پرونده قتل توسط قرائی و همچنين آخرين وضعيت پرونده همسر دکتر فاطمی گفت: قرائی هنوز دستگير نشده ولی اميدواريم خودش را معرفی کند زيرا پهلوانان فرار نمی‌کنند. در مورد پرونده همسر دکتر فاطمی هم بايد بگويم وی الان در بازداشت است و گزارشات زيادی به ما واصل شده که اموال برخی از ايرانی‌ها و طلا همراه وی بوده است. در ضمن وی ملاقات‌هايی هم انجام داده که تحقيقات همچنان در حال ادامه است.

دادستان تهران در مورد اين نکته که آيت‌الله آملی لاريجانی گفته‌اند که جريان انحرافی در ستاد مالی هم غوطه‌ور است، گفت: بيان آيت‌الله لاريجانی کلی بوده که مشکلات هم در جريان انحرافی وجود دارد اما ايشان وقتی نکته‌ای را می‌گويند مصاديق هم دارند ما هم در اين زمينه ورود پيدا کرديم و مسايلی را بررسی کرديم ولی چون امکان دارد موضوعات سوخت برود فعلاً چيزی نمی‌گوييم.

جعفری دولت آبادی در مورد آخرين وضعيت شکايت دولت از آقای علی مطهری و محمدباقر قاليباف چه شد؟ گفت: يک جلسه تحقيقات انجام شد. آقای قاليباف هم در جلسه آمدند و بررسی‌ها انجام شد ولی کافی نيست در جلسات بعدی رسيدگی می‌شود.

احضار فائزه هاشمی

وی در مورد پرونده فائزه هاشمی گفت: پرونده تشکيل شده و وی به دادسرا احضار شده است. منتظريم پس از ابلاغ وی را در دادسرا ملاقات کنيم.

ارجاع پرونده وزارت ورزش به دادسرا

دادستان تهران در مورد اظهارات رئيس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تشکيل دو پرونده به نام‌های تالارهای کيش و عدم تشکيل وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از اظهار نظر حجت‌الاسلام پورمحمدی موضوع را پيگيری کردم که اعلام شد گزارش تالارهای کيش آماده است ولی هنوز به دادستانی ارجاع نشده است. در مورد پرونده وزارت ورزش هم بايد بگويم اين پرونده به يکی از شعبات دادسرا ارجاع شده است.

برخورد با دارندگان ماهواره

دادستان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد اقدامات دادستانی در خصوص برخورد با دارندگان ماهواره گفت: وظيفه ذاتی پليس اجرای قانون در مورد جمع آوری ماهواره ها است و معمولا اين پرونده ها در دادسرای ارشاد مورد بررسی قرار می گيرد. در جلسه اخير که با مسئولين پليس داشتيم گزارشات خوبی ارائه شد و دادستانی تاکيد کرد تا مسائل همراه با احترام به حقوق شهروندی انجام شود. قانون می گويد داشتن ماهواره جرم است و ما هم قانون را اجرا می کنيم و کسی که هم ماهواره داشته باشد جريمه می شود. اما نيروی انتظامی در جاهايی که نياز به ورود به منزل بود تنها بايد با حکم مقام قضايی وارد شود.

جعفری دولت آبادی در مورد اين پرسش که برخی افراد در بخش هايی از دولت بازداشت شده اند گفت: اين سئوال کلی است اما در برخی حوزه های سياسی مشکلاتی وجود داشت که البته افرادی از دولت بازداشت شدند. ولی اين به مفهوم دشمنی ما با آنها نيست و قطعا به اتهامشان رسيدگی می شود.

دلايل تعويق حکم اسيدپاشی

دادستان تهران در پاسخ به اين ابهام که چرا حکم اسيدپاشی اجرا نشد، گفت: به محض اعلام اين خبر که حکم اسيدپاشی اجرا نمی شود ابهامات زيادی بوجود آمد و رسانه های بيگانه گفتند اين به دليل مصاحبه های اين خانم با آنها بوده است در حالی که اجرای چنين حکمی مستلزم تمهيدات پزشکی ويژه ای است چون بايد فردی نابينا شود و قصاص برابر باشد. برای همين انجام اين حکم مهم است و مثل زندانی کردن نيست. با اين که تمهيدات ديده شده بود در روز اجرای حکم مشخص شد اجرا کننده حکم نمی تواند آن چه ما می خواهيم اجرا کند برای همين حکم به تعويق افتاد.

آخرين وضعيت پرونده پاليزدار و سعيد مرتضوی

وی در مورد آخرين وضعيت پرونده پاليزدار و سعيد مرتضوی گفت: پرونده پاليزدار متهمانی داشت که برخی تبرئه شدند و سه متهم ديگر به ترتيب به شش سال ، سه سال و دو سال حبس محکوم شدند که البته آنها ادعاهای را مطرح کردند تا حکمشان اجرا نشود و بخشيده شوند ولی برای اجرای حکم احضار شدند. در مورد پرونده سعيد مرتضوی بايد بگويم اين پرونده از سوی دادگاه منوط به وجود يک استعلام از يک مرجع بوده است اما مرجع صدور استعلام عنوان کرده که به سرعت نمی تواند اين استعلام را در اختيار ما قرار دهد ما پرونده را بار ديگر از دادگاه گرفتيم و موارد ديگر را اضافه کرديم تا به واسطه اضافه شدن موارد جديد نياز به استعلام نباشد ولی دادگاه باز هم وجود استعلام را ملزم دانست و پافشاری کرد. اميدواريم دلايل ديگری نيز مطرح کنيم تا نياز به اين استعلام نباشد.

بازداشت يک فرد ديگر در رابطه با پرونده متهمان سی دی "ظهور نزديک است"

جعفری دولت آبادی در مورد آخرين وضعيت پرونده متهمان سی دی "ظهور نزديک است" گفت: در اين پرونده يک نفر ديگر بازداشت شده البته فرد ديگری چند روز پيش دستگير و آزاد شد ولی در حال حاضر سه متهم در بازداشت هستند و تحقيقات ادامه دارد و هر کس که در تهيه ، توليد و توزيع فيلم نقش آفرينی کرده باشد تحت تعقيب قرار می گيرد و تمام مکان هايی که اين فيلم را توزيع کنند مرتکب جرم شده اند زيرا اين پرونده بسيار مهم و در حال تحقيقات است.

وی در مورد پرونده شکايت دولت از مداحها گفت: در اين پرونده رسيدگی ادامه دارد اگر مداحها به دادسرا بيايند اطلاع می دهيم ولی قرار نيست ما دائما در مورد يک پرونده اطلاع رسانی کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016