یکشنبه 22 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله حائری شيرازی: حکم سارق قطع دست است و اين امر از وقوع جرم‌های مشابه جلوگيری می‌کند، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
آيت‌الله حائری شيرازی با شاره به حکم قطع دست سارق گفت: موضع حکم در سرقت، اشدّ المعاقبين است و بشر با راه‌اندازی زندان اشتباه شيطانی مرتکب شده است.

حائری با بيان اين‌که جريمه بايد بازدارنده از جرم باشد به ارائه تعريفی از جاذبه جرم پرداخت و گفت: «دافعه جريمه بايد يازده برابر بالاتر از حد جاذبه جرم باشد؛ فردی که از خانواده‌ای دزدی می‌کند، حکمش جز قطع دست نيست و اين امر از وقوع جرم‌های مشابه جلوگيری می‌کند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اعلاميه حقوق بشر، مدعی شد: «در تمام مواردی که حقوق بشر بر ضد احکام اسلام موضع گرفته و گفته احکام اسلامی تند است، اشتباه کرده، چراکه مبانی اسلام در همه جا برحق است.»

اين عضو خبرگان رهبری گفت: «نخستين چيزی که بايد برای قاضی تأمين شود، رهايی او از دست حکم زندان است؛ چراکه زندان ندامتگاه نيست، بلکه محل نشر پرونده‌های جرم و ادامه آن است.»

وی با بيان اين‌که جريمه حتماً بايد بازدارنده باشد، اما زندان بازدارنده نيست، خواستار اصلاح قانون جرايم شد و گفت: مهم‌ترين و بهترين کاری که قوه قضائيه می‌تواند برای قضات انجام دهد، خلاصی آنان از بند حکم زندان است.

به گزارش آفتاب وی که در سالن اجتماعات مجتمع آموزش قضات روحانی قوه قضاييه سخن می‌گفت، با اشاره به چک‌های برگشتی و مشکلاتی که بوجود می‌آورد اظهار داشت: برخی کسانی که بخاطر چک برگشتی در حبس به سر می‌برند، الگوی شرافت انسانی هستند و نبايد زندانی شوند.

اين عضو خبرگان رهبری با بيان اين‌که برخی گوهرند و نبايد در بين افراد خلافکار قرار گيرند، افزود: زندان تأثير بسيار منفی بر روی انسان‌های سالم دارد و هرگز نبايد افراد سالم را در زندان‌ها حبس کرد.

وی حکم تند قاضی را رحم و زندان را بی‌رحمی خواند و با بيان اين‌که خداوند متعال ارحم الراحمين است، گفت: قاضی که قلمش برای زندان راحت و برای شلاق سخت است، بايد حکمش را عوض کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016