دوشنبه 2 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحادیه اروپا دامنه تحریم علیه ایران را گسترش داد، دويچه وله

با تصویب گسترش تحریم‌ها علیه ایران، پنج مسئول ایرانی و ۱۰۰ شرکت تجاری در فهرست سیاه جای گرفتند. هواپیماهای ایران مدتی است اجازه سوخت‌گیری در فرودگاه ژنو را ندارند. مجلس ایران نیز می‌خواهد ۲۶ مقام آمریکایی را تحریم کند.


وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه (۲۳ مه/ ۲ خرداد) در اجلاس خود در بروکسل علیه چندین کشور، از جمله ایران تحریم‌هایی را به تصویب رساندند.

تشدید تحریم‌هایی علیه کشورهای سوریه، لیبی و روسیه سفید نیز در دستور کار وزیران خارجه‌ی اتحادیه اروپا بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در مناقشه بر سر برنامه اتمی ایران، اتحدیه اروپا نام حدود ۱۰۰ شرکت ایرانی و پنج فرد مسئول در صنایع اتمی و موشکی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریمی خود قرار داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امتناع از دادن سوخت به هواپیماهای ایران ایر

از اواخر ماه آوریل سال جاری بدین سو، شرکت هواپیمایی ایران ایر اجازه سوختگیری در فرودگاه ژنو در سوئیس را نداشته است.

شرکت‌های نفتی از دادن سوخت به هواپیماهای ایرانی امتناع می‌کنند. علت این امر عبارت‌پردازی‌های مبهم در متن تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران است.

پروازهای هفتگی میان تهران و ژنو لغو نخواهند شد، ولی ایران ایر ناچار است برای سوختگیری در کشورهای همجوار مانند صربستان به زمین بنشیند.

شرکت ارائه خدمات سوخت "جینوا فیولینگ سرویسز" در فرودگاه ژنو با تأیید این مسئله گفت که از اواخر ماه آوریل رابطه تجاری با ایران ایر وجود ندارد.

به گزارش روزنامه‌ی سوئیسی "ناخریشتن"، شرکت‌های نفتی و تأمین سوخت از دولت سوئیس خواسته‌اند متن تحریم‌های بین‌المللی را دقیق‌تر تشریح کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که برخی فرودگاه‌های آلمان و یکی از کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس نیز از دادن خدمات سوختگیری به هواپیماهای شرکت دولتی ایران ایر امتناع می‌کنند.

"ناخریشتن" می‌نویسد که ایران نیز در قبال این رویکرد کشورهای غربی، از دادن سوخت به شماری شرکت‌های هواپیمایی غربی امتناع می‌ورزد.

طرح تحریم ۲۶ مقام آمریکایی در مجلس ایران

گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران قصد دارند طرحی را به مجلس ارائه دهند که طبق آن ۲۶ مقام آمریکایی هدف "تحریم" جمهوری اسلامی قرار خواهند گرفت.

فاطمه آلیا، عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرگزاری فارس گفت که این طرح روز سه‌شنبه (۲۴ مه/۳ خرداد) نهایی و به هیأت رئیسه‌ی مجلس ارائه خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود که طبق این طرح، افراد تحریم‌‌شده «تحت هیچ شرایطی حق ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت».

از نظر این نماینده مجلس، در پی تصویب این طرح، دولت احمدی‌نژاد موظف خواهد بود «تمامی قراردادهایی را که در طرف مقابل این ۲۶ مقام سهمی داشته باشند را ملغی کند».

وی افزود که «برخی شرکت‌های اروپایی با شرکت‌های ایرانی روابط اقتصادی دارند که در شرکت‌های طرف اروپایی برخی مقام‌های آمریکایی که نامشان در لیست تحریم گنجانده شده است سهام‌دار هستند.

فاطمه آلیا با بیان این‌که ۲۶ مقام آمریکایی از «جنایتکاران مشهور بین‌المللی» هستند گفت که نام آنها به زودی به طور رسمی اعلام خواهد شد.

جامعه بین‌الملل چندین سال است تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌کند که معاملات نفتی یکی از آنهاست. هدف از این تحریم‌ها محدود ساختن برنامه‌ی اتمی ایران برای ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح‌اتمی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016