سه شنبه 3 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمعی از زنان اصلاح طلب: به حصر ناجوانمردانه زهرا رهنورد و فاطمه کروبی پايان دهيد، کلمه

جمعی از زنان اصلاح طلب در بيانيه ای ضمن شادباش ولادت با سعادت دخت گرامی رسول رحمت، از مسئولين خواسته اند به بهانۀ اين مناسبت فرخنده، عيدی و هدیۀ روز زن را به جامعۀ اسلامی و شهروندان ايرانی، آزادی همۀ زندانيان سياسی اعم از زن و مرد و به ويژه برداشتن حصر غير قانونی از رهبران جنبش سبز و همسران بزرگوارشان که نام فاطمه و زهرا زيبندۀ شخصيت و منش و سلوک انسانی و اسلامی آنان است، قرار دهند.

به گزارش رسا در بخشی از اين بيانيه آمده است: آيا حصر ناجوانمردانۀ زهرا رهنورد و فاطمه کروبی که از پيروان راستين مکتب فاطمی هستند، دل پاک بانوی اسلام را نرنجانده است؟

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم رب المظلومين

هر کس که زهرا(س) را خشنود کند خدا را خشنود کرده و آن کس که باعث رنجش او شود، خدا را از خود رنجانده است

به ايام ولادت يگانه بانوی عالم، صديقه طاهره(س) نزديک می شويم در حالی که دلمان تنگ عزيزان مظلوم در بند و حصرمان است. مردان و زنانی که تنها به جرم حق طلبی و آزادی خواهی و امر به معروف و نهی از منکر گرفتار آمده اند و خانواده هايشان در حسرت و اندوه دوری از آنان، روزگار می گذرانند.

مادرانی صلح طلب و دخترانی سبزانديش در چنبرۀ سخت اقتدارگرايی و خشونت طلبی اسير شده اند. کودکان آنان، اشک چشمانشان خشک نمی شود و مادران و همسران و خواهران، روزها و شب های انتظار را به سختی سپری می کنند.

زندان زنان در نظام اسلامی ما نه تنها کرامت انسان ، بلکه حرمت زن مسلمان را مورد هجوم قرار داده و ناله ها و فريادهای بسياری همچنان به آسمان است. آيا در اين شرايط دل زهرا(س) از شيعيانش که مدعی پيروی از اسلام ناب محمدی (ص) و تمسک به ولايت علی بن ابيطالب(ع) هستند، راضی است؟

آيا حصر ناجوانمردانۀ زهرا رهنورد و فاطمه کروبی که از پيروان راستين مکتب فاطمی هستند، دل پاک بانوی اسلام را نرنجانده است؟

ما زنان اصلاح طلب ضمن شادباش ولادت با سعادت دخت گرامی رسول رحمت، از مسئولين که نظام اسلامی مستقر در کشورمان را الگويی قابل قبول و اقتدا برای مسلمين جهان می دانند می خواهيم به بهانۀ اين مناسبت فرخنده، عيدی و هدیۀ روز زن را به جامعۀ اسلامی و شهروندان ايرانی، آزادی همۀ زندانيان سياسی اعم از زن و مرد و به ويژه برداشتن حصر غير قانونی از رهبران جنبش سبز و همسران بزرگوارشان که نام فاطمه و زهرا زيبندۀ شخصيت و منش و سلوک انسانی و اسلامی آنان است، قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016