جمعه 13 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"فقدان سحابی‌ها ضايعه جبران‌ناپذيری است"، پيام تسليت عبدالله نوری به مناسبت درگذشت عزت‌الله و هاله سحابی

بسم الله الرّحمن الرّحيم

انا لله و انا اليه راجعون

إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ (سوره فصلت آيه ۳۰) هرکه در اين بزم مقرّبتر است، جام بلا بيشترش می دهند.

فقدان انسان های بزرگی همچون دکتر يدالله سحابی که به اعتراف موافق و مخالف در وارستگی و دين باوری و پارسايی کمياب بود و خلف صالح او مهندس عزت الله سحابی که از پدر به خوبی آموخت و همچون او به زيبايی عمل کرد و بانوی سرافراز ايران هاله سحابی، که عمر خويش را در طلب رضايت حق و احقاق حقوق مردم و خيرخواهی برای حکومت گذراندند و همه رنج ها و تلخی ها را برسر پيمان با خلق و خالق به جان خريدند ضايعه ای جبران ناپذير است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سحابی ها آنچه را حق تشخيص می دادند بيان می کردند و با رويی گشاده به نظرات ديگران توجه می نمودند. بر حقوق مردم پافشاری داشتند ولی هرگز اهل خشونت و رفتارهای غير مدنی نبودند و با تمام رنجها و زجر هايی که تحمل می کردند، هرگز روحيه انتقام گيری در ايشان مشاهده نمی شد، تو گويی از هيچکس کينه نداشتند.

درگذشت مرحوم مهندس سحابی اين پير فرزانه و معلم اخلاق و دختر همراه و وفادار و مظلومه اش را به همه شيفتگان ايران و اسلام و به همه آزاديخواهان و زجر ديدگان و سوگواران به ويژه خاندان مقاوم و صبور سحابی و نيز خانواده ی معزز و محترم شامخی تسليت می گويم.

از خداوند منان برای آن عباد صالح رحمت واسعه ی الهی و حشر با اولياء الله و برای بازماندگان، صبر عظيم و اجر جزيل و سلامتی و موفقيت مسألت دارم.

عبدالله نوری
۱۲/۰۳/۱۳۹۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016