سه شنبه 17 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام اميرحسين جهانشاهی بنيانگذار موج سبز به مناسبت سالگرد ۲۲ خرداد ۱۳۸۸

دو سال پيش در چنين روزهايی احمدی نژاد و دار و دسته اش شرايط کودتای خود را آماده می کردند تا نهايتا برنامه خود عليه ملت ايران را با کمک عده ای از سران سپاه و دستگاه های امنيتی در روز ۲۲ خرداد عملی نمايند.
از سوی ديگر در روز ۲۵ خرداد ۱۳۸۸، برای اولين بار پس از انقلاب ۱۳۵۷، ملت ايران بدون رهبری، بدون امکانات مالی و لجستيکی و به صورت خودجوش و با شجاعت وصف ناشدنی به صورت وسيعی به خيابانها آمدند و رای خود، حق خود و انتخابات آزاد را از حکومت خواستار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ميان حکومت ديکتاتوری اسلامی به سرکوب و کشتار مردم پرداخت و نشان داد تا زمانی که احمدی نژاد و بنای اين حکومت سرنگون نشود، مردم به هيچ يک از حقوق خود نخواهند رسيد.
هرچند ملت بزرگ ايران با اعتراضات شجاعانه خود انگيزه حرکتهای آزاديخواهانه را در ميان ملتهای عرب بوجود آورداما بهار آزادی در کشورهای عربی که بخش بزرگی از خاورميانه را در بر گرفته، راه پيروزی را به ملت ايران نشان داده است.
ملتهای عرب يکصدا سرنگونی حکومتهای استبدادی را خواستار شدند و نتيجه آن نابودی اين حکومتها بود.
همانطور که در اسفندماه ۱۳۸۹ در مورد تظاهرات هفتگی گفته بودم، امروز نيز تاکيد می کنم که به منظور روشن نگاه داشتن شعله های حرکتهای آزاديخواهانه در کشورمان از هر اعتراضی، به ويژه اعتراضات سالگرد حماسه مردم ايران عليه کودتای انتخاباتی احمدی نژاد، پشتيبانی می نمايم.
امروز ملت ايران با سطح بالايی از بلوغ سياسی خود بر اين امر واقف است که اين حکومت اصلاح پذير نيست و در چهارچوب قانون اساسی اين حکومت هيچکدام از حقوق اساسی مردم ايران بر آورده نخواهد شد و تنها مبارزه برای براندازی احمدی نژاد و حکومت اسلامی ميتواند مردم ايران را به آزادی و حقوق اوليه خود برساند.
بايد در نظر داشت که پيروزی ملتهای عرب ناشی از روشنی هدف و اتحاد آنان بود که ملت ايران نيز بايد اين مسير، يعنی مبارزه برای سرنگونی حکومت و رسيدن به پيروزی نهايی را سرمشق خود قرار دهد.
موج سبز به زودی در زمانی که شرايط پيروزی را مساعد ارزيابی کند، با تامين نيازمنديهای مالی، لجستيکی و ارتباطی لازم روز قيام ملی برای سرنگونی حکومت را اعلام خواهد کرد و ملت ما بايد اطمينان داشته باشد که ما در چنين زمانی از پشتيبانی بخش بزرگی از نيروهای سپاه و دستگاه های حکومتی برخودار خواهيم بود و پيروزی با ما خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016