پنجشنبه 19 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپين مشترک سازمان عفو بين الملل برای حقوق کارگران ايرانی، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: همزمان با اجلاس سالانه سازمان بين المللی کار در شهر ژنو سوئيس، سازمان عفو بين الملل همگام با ديگر اتحاديه های جهانی کارگری و در حمايت از حقوق کارگران ايرانی کمپينی را آغاز خواهد کرد.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، روز جمعه بيستم خردادماه ۱۳۹۰ و همزمان با آغاز اجلاس سالانه سازمان جهانی کار در شهر ژنو، سازمان عفو بين الملل کمپين يک ساله ای را در حمايت از حقوق کارگران ايرانی آغاز خواهد کرد.

به گفته عفو بين الملل، اين سازمان در کنار اتحاديه های جهانی کارگری، گزارشی با عنوان «مصمم برای زندگی آبرومندانه؛ مبارزه اتحاديه های کارگری برای حقوق خود» را در اجلاس جهانی کار در ژنو بطور رسمی ارائه خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان عفو بين الملل روز دوشنبه شانزدهم خردادماه در اطلاعيه ای مطبوعاتی با اعلام اين خبر گفت: «اين سند کوتاه نشان خواهد داد که چگونه اتحاديه های مستقل کارگری با برخوردهای خشونت آميز مشابه با کسانی که برای حقوق انسانی بين المللی، در ايرانی که فضای سرکوب روند افزايشی دارد، صحبت می کنند مواجه هستند».

عفو بين الملل می افزايد: «اين گزارش توجه به کارگران شجاع ايرانی که توسط مبارزه برای "حقوق انسانی کارگران" با ممنوعيت تشکيل اتحاديه های کارگری مستقل از جمله سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کانون صنفی معلمان و سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه مقابله کردند را جلب می کند».

بر اساس اين اطلاعيه، سازمان عفو بين الملل و شرکای جهانی اش در اين پيکار يک ساله برای «آزادی فوری و بی قيد و شرط زندانيان عقيدتی اتحاديه های صنفی»، «برای وضع قوانينی که اجازه تشکيل و پيوستن به اتحاديه های مستقل کارگری را بدهد»، و «برای به رسميت شناختن اتحاديه های کارگری موجود» مبارزه خواهند کرد.

اين سازمان همچنين روز بيستم خردادماه (دهم ژوئن ۲۰۱۱) و همزمان با آغاز اجلاس سالانه سازمان جهانی کار کنفرانسی مطبوعاتی در سالن «آی وی» سازمان جهانی کار برگزار خواهد کرد.

اين کنفرانس مطبوعاتی ساعت ۱۷:۴۵ به وقت ژنو و با حضور شين انرايت مسئول کمپين ھای اتحاديه ای عفو بين الملل، ديويد کاکرافت از فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل، پيتر رسمن از فدراسيون بين المللی کارگران صنايع کشاورزی، غذايی و خدمات، و همچنين نمايندگان فدراسيون آموزش بين الملل، فدراسيون اتحاديه بين المللی آموزش و کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های کارگری به مدت يک ساعت برگزار خواهد گرديد.

همچنين دروئری دايک، پژوهشگر سازمان عفو بين الملل در امور ايران از لندن نيز برای مصاحبه در دسترس خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016