پنجشنبه 6 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان يک کارگر: کارگران شرکت فولاد کاويان بدون هيچ‌گونه وسايل ايمنی کار می‌کنند

اين نامه توسط يکی از فعالان کارگری نوشته شده و به خبرنامه‌ی گويا رسيده است:

حوضچه ای در شرکت فولاد کاويان وجود دارد که ۹ تن ازهمکاران ما را هرروز سه نفر به داخل آن می فرستند تا لجن هايی که باعث گرفتگی مسير دفع فاضلاب شده را بيرون بکشند. تمام وسائل و تجهيزاتی که به آنها داده می شود چکمه و دستکش است. اين افراد بايد درعمق ۸ متر که ۳ متر اول دهانه باز و بدون آب و لجن و در ۵ متر بقيه لجن همراه روغن صنعتی و گازمتان است کار کنند. آنها اغلب هيچ اطلاعی از فشار و مقدار آب و لجن متراکم شده در سرتاسر لوله ندارند. لوله هائی که ازهمه شرکت جمع شده وبه اين نقطه ميرسد وهمچنين ازخطرمرگی که گازمتان ميتواند برايشان ايجاد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به دستور و تهديد رئيس خدمات هر کس نخواهد کاری که آنها می گويند انجام دهد اخراجش می کنند و يک وانت بيکار جديد می آورند و جايگزين اخراجی ها می کنند.

چند روز پيش بعد از تخليه تمام لجن ها و روغن های درون حوضچه يکباره دهانه لوله ورودی به حوضچه با فشار گاز متان باز شد و نفر نشسته بنام سعيدخانی پور قبل از اينکه آب و لجن ها حوضچه را پرکند بدليل گازگرفتگی هنگام فرار از داخل حوضچه بيهوش شده و به داخل حوضچه سقوط کرد و خفه شد. نفر سوم که در ورودی دهانه سه متری بود بيهوش شد و به اغما رفت.

مقصر اصلی سلسله مراتب شرکت فولاد کاويان است که برای کم کردن هزينه های شرکت و پرکردن جيب رسول سليمی نمين که ۴ شرکت فولاد اهدائی دولت را با قيمت مفت صاحب شده است، ‌به اين کار مبادرت دارد.

يکی ازبستگان سعيد خانی پور که درحال فيلم گرفتن با موبايل بود مورد سوال حراست قرار گرفت. حراستی ها گفتند فيلم می گيری و فردا می رود در اينترنت. او هم گفت: اينهمه کشتيد و زديد عکس و فيلمش هم رفت توی اينترنت کسی کاری با شما کرد؟ با اين جواب آنها تمام موبايل ها را جمع کردند.

خواهش و التماس می کنم برای خوشحالی دل ما کارگران شرکت فولاد کاويان و به حکم انسانيت، عليرغم گذشت زمان به هر شکل که ميتوانيد اين خبر را منتشر کنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016