سه شنبه 7 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايندگان به پيشنهاد احمد توکلی رأی ندادند، ايرنا


تهران ـ نمايندگان مجلس شورای اسلامی با پيشنهاد مسکوت ماندن ۶ ماهه طرح استفساريه ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸ و اصلاحات بعدی که توسط احمد توکلی رييس مرکز پژوهش های مجلس مطرح شده بود مخالفت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی ايرنا، پيشنهاد ۶ ماهه مسکوت ماندن طرح استفساريه ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸ و اصلاحات بعدی با ۴۹ رای موافق، ۱۳۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از ۲۰۵ نماينده حاضر رد شد.
نمايندگان روز يکشنبه پنجم تيرماه به دو فوريت طرح استفساريه‌ای رای دادند که در آن وضعيت حضور نمايندگان ميان‌دوره‌ای و نمايندگان مجلس هشتم در انتخابات آينده مشخص می‌شود.
در صورت تصويب اين استفساريه در صحن علنی مجلس، نمايندگانی که در هر دوره به ميزان ولو کمتر از مدت چهار سال در مجلس حضور داشته باشند يا نماينده ميان‌دوره‌ای باشند، مدت حضورشان در مجلس شامل يک دوره نمايندگی می‌باشد.
طبق ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن، هر دوره نمايندگی باعث ارتقای يک درجه مدرک تحصيلی می‌گردد؛ يعنی مدارک کارشناسی برخی نمايندگان به عنوان کارشناسی ارشد محسوب می‌شود.
احمد توکلی رييس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص پيشنهاد مسکوت ماندن اين طرح استفساريه ، گفت: استفساريه ای که در خصوص قانون انتخابات مجلس ارايه شد يک تغيير قانون است و شورای نگهبان به آن ايراد می‌گيرد و آن را رد خواهد کرد.
وی افزود: شما نمايندگان با رای دادن به اين استفساريه به مقصود خود نمی‌رسيد.
رييس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: تصميمی که مجلس در خصوص شرايط داوطلبان انتخابات مجلس گرفته است اشتباه بوده و ما بايد قبول کنيم که اشتباه کرديم.
وی گفت: مجلس در اين مصوبه سطح تحصيلات داوطلبان انتخابات مجلس را بالا برد و با اين تصميم در واقع کاری کرديم که اگر کسی وزير و يا معاون وزير بوده اما دارای مدرک ليسانس باشد نمی‌تواند در انتخابات مجلس شرکت کند اما نماينده ای که ليسانس دارد اما دارای ۳سال سابقه نمايندگی باشد می‌تواند در انتخابات شرکت کند اين موضوع موجب کاهش مشارکت و انگيزه مردم می‌شود.
توکلی ادامه داد: پيشنهاد می‌کنم با مسکوت ماندن طرح مذکور به مدت ۶ ماه موافقت کنيد و در عوض طرح دو فوريتی ارايه می‌دهيم تا در خصوص شرايط داوطلبان انتخابات مجلس به قانون قبلی بازگرديم چرا که اين استفساريه به ضرر مجلس است و اگر شما به اين استفساريه رای دهيد و ما طرح دو فوريتی ارايه کنيم و به آن رای دهيد مشکلاتی ايجاد می‌شود.
توکلی گفت: به آبروی مجلس و آخرت خود فکر کنيد و به طرح دو فوريت بازگشت به قانون قبلی در خصوص شرايط انتخابات موافقت کنيد.
اين صبحت های توکلی با دو دو نمايندگان روبه رو شد که توکلی گفت: مگر شما دستور رهبر معظم انقلاب را نشنيده ايد؟
توکلی ادامه داد: طرح دو فوريتی برای بازگشت به قانون انتخابات سال ۸۶ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016