دوشنبه 13 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس پليس تهران:‌ حمله اشرار به استخر زنانه کذب است، ورود زنان به قهوه‌خانه‌های دارای قليان از۲۰ تير ممنوع می‌شود، ايسنا

- مرحله دوم برخورد با اراذل واوباش امشب اجرامی‌شود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ممنوعيت ورود بانوان به چايخانه‌ها و قهوه‌خانه‌هايی که با قليان از مشتريان خود پذيرايی می‌کنند خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار حسين ساجدی‌نيا روز دوشنبه در حاشيه حضور در مرکز نظارت همگانی نيروی انتظامی (۱۹۷) اظهار کرد: در پی درخواست‌های مکرر مردم به خصوص خانواده‌ها و دريافت گزارشات متعدد و در راستای طرح ارتقای امنيت اخلاقی و با هماهنگی مراجع قضايی مقرر شد از ۲۰ تيرماه امسال ورود بانوان به چايخانه‌ها و قهوه‌خانه‌هايی که با قليان از مشتريان خود پذيرايی می‌کنند، ممنوع خواهد بود.

وی افزود: بنا بر ماده ۲۷ قانون نظام صنفی و توافق صورت گرفته با صنف مربوطه، از تاريخ ياد شده از ورود خانم‌ها به اين دسته از چايخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها جلوگيری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بديهی است با اماکنی که در اين باره تخلف کنند برخورد قانونی شده و به مراجع قضايی معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: سفره‌خانه‌های سنتی هم تحت نظارت پليس هستند که درباره آنها بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بيان اينکه در مناطق بالای شهر تهران، قهوه‌خانه‌ها و چايخانه‌ها با عنوان «ديزی‌سرا» فعالند افزود: بدين ترتيب حدود ۴۰ درصد چايخانه‌های شمال تهران که با عنوان «ديزی سرا» فعاليت و با قليان سرويس‌دهی می‌کنند شامل طرح ممنوعيت ورود بانوان می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اجرای مرحله دوم طرح برخورد با اراذل و اوباش در پايتخت

به گزارش ايسنا، ساجدی‌نيا در ادامه از اجرای مرحله دوم طرح برخورد با اراذل و اوباش خبر داد و افزود: امشب مرحله دوم طرح برخورد با اراذل و اوباش در پايتخت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش دستگيری‌های صورت گرفته در اين باره نسبت به سه سال گذشته افزايش يافته است، البته در حال حاضر تعداد اراذل و اوباش درجه يک در تهران کم است و در مجموع سطح اقدامات اراذل و اوباش در پايتخت کاهش يافته است.

وی با بيان اينکه پيش از اين که اراذل و اوباش توصيه کرده بوديم که بازگردند و توبه کنند افزود: تعدادی از اراذل و اوباش توبه کرده و بازگشته‌اند و اقدام مجرمانه‌ای نيز نداشته‌اند و هرچند وقت يکبار به پايگاه‌های پليس مراجعه کرده و تحت نظر هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پليس با اراذل و اوباش برخورد کرده و دستگيری‌هايی در اين باره صورت گرفته، همچنين از سوی مراجع قضايی هم با اين افراد به شدت برخورد شده است. البته اميدواريم حکم‌های سخت‌تری به اراذل و اوباش داده شود. اما در هر صورت پليس به مردم قول می‌دهد که با اراذل و اوباش به شدت برخورد کند.


شمار اراذل و اوباش در تهران زياد نيست

وی با بيان اينکه تعداد اراذل و اوباش در تهران زياد نيست خاطرنشان کرد: پليس با اين تعداد از اراذل و اوباش برخورد می‌کند، البته بايد اين افراد مرتکب عمل مجرمانه شوند تا با حکم قضايی با آنها برخورد شود.

ساجدی‌نيا درباره شناسنامه‌دار شدن اراذل و اوباش نيز گفت: کليه اراذل و اوباشی که از قبل دستگير شده‌اند شناسنامه‌دار هستند و در حال حاضر افرادی که دارای شش مصداق مربوط به اوباشگری همچون (عربده کشی، زورگيری، بدمستی، حمل سلاح سرد و غيره) باشند، جزو ليست اراذل و اوباش بوده و پس از دستگيری شناسنامه‌دار خواهند شد.

به گفته وی در صورتی که مجوز گرداندن اين افراد در مناطق مورد نظر از سوی مرجع قضايی داده شود اين افراد در محل گردانده می‌شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در برخورد با مزاحمان نواميس هم گفت: موضوع برخورد با مزاحمان نواميس همزمان با ساير طرح‌ها در بحث امنيت اخلاقی آغاز شده و ادامه دارد که با استقرار تيم‌های پليس در سطح شهر برخوردهای لازم در اين زمينه صورت می‌گيرد.

وی ادامه داد: با اجرای اين طرح نسبت به اوايل اجرای آن شاهد وضعيت مناسبتری در سطح شهر هستيم، به طوری که گزارشات واصله به پليس مربوط به مزاحمت نواميس نسبت به گذشته بسيار کمتر شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اصنافی که اقدام به فروش لباسهای نامتناسب می‌کنند اظهار کرد: با صنوفی که در اين رابطه تخلف کنند برخورد می‌شود اما از زمان اجرای طرح امنيت اخلاقی وضعيت اين صنوف بسيار تغيير پيدا کرده است و اصناف مورد نظر وضعيتشان بسيار متناسب‌تر شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اينکه برخی از ماموران پليس در زمان جريمه کردن خودروهای متخلف در حوزه بدپوششی کارت شناسايی سرنشينان را اخذ نمی‌کنند و يا با گرفتن مبالغی، از جريمه کردن اين افراد خودداری می‌کنند گفت: کسانی که بخواهند اين طرح را زير سوال ببرند چنين موضوعاتی را مطرح می‌کنند. چون ماموران ما در اين طرح شناخته شده و آموزش ديده هستند و اين آموزش‌ها به صورت روزانه نيز صورت می‌گيرد. همچنين به عملکرد ماموران خود هم نظارت داريم البته نمی‌گوييم که اصلا خطايی اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: بعضا برخی از افراد بدپوشش مدرکی همراهشان نيست که قبضی به اين افراد داده می‌شود و ماموران استعلام می‌گيرند اگر در موعد معين به پليس مراجعه نکنند به منزل آنها رفته و خودروشان آنها توقيف می‌شود.

به گزارش ايسنا، ساجدی‌نيا در ادامه درباره وضعيت سرقت‌های خرد در پايتخت اظهار کرد: سرقت‌های خرد بيشتر از سوی معتادان به خصوص معتادان ولگرد صورت می‌گيرد به شکلی که وقوع اين سرقت‌ها طی سه هفته گذشته ۱۲ درصد کاهش يافته است و وضعيت حادی درباره اين جرم در پايتخت نداريم که اقدامات صورت گرفته در طرح محله محور به منظور پيشگيری از وقوع اين جرايم تاثيرگذار بوده است و اميدواريم تا پايان تابستان ميزان وقوع سرقت‌های خرد کاهش بيشتری يابد.


حمله اراذل و اوباش به استخر زنانه کذب است

وی درباره شايعه حمله اراذل و اوباش به يک استخر زنانه اظهار کرد: شايعه کرده بودند که يک استخر زنانه از سوی اراذل و اوباش مورد حمله قرار گرفته که اين موضوع تکذيب می‌شود و چنين حادثه‌ای اتفاق نيافتاده بود.

ساجدی‌نيا درباره استقرار پايگاه‌های پليس نيز گفت: در تهران ۳۷۵ محله وجود دارد که در حال حاضر ۸۴ کلانتری در پايتخت است و تا پايان سال آينده با تامين نيرو و امکانات اين تعداد کلانتری در سطح تهران به ۹۰ کلانتری خواهد رسيد.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ بيش از ۱۰۰ کيوسک پليس در سطح محله‌های تهران مستقر است و با توجه به اجرای طرح محله محور پليس بيشتر در محلات حضور پيدا می‌کند.


اجرای طرح «اذان تا اذان» بايد با هماهنگی پليس باشد

به گزارش ايسنا، ساجدی‌نيا درباره طرح اذان تا اذان سينماها در پايتخت اظهار کرد: وزارت ارشاد بايد قبل از اعلام زمان اجرای اين طرح با پليس هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد و بعد اين موضوع اطلاع رسانی می‌شد اين در حاليست که هنوز پليس در رابطه با اين موضوع نظر خود را اعلام نکرده است.

وی خاطرنشالن کرد: تامين امنيت و به خصوص موضوعات ترافيکی از وظايف پليس در اين طرح است که بايد مورد بررسی قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016