سه شنبه 4 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد مسجدجامعی: وجود خشونت و بيکاری در تهران انکارناپذير است، ايلنا

مسجدجامعی با تاييد اين موضوع که امروز در شرايط خاصی هستيم، تاکيد کرد: نمی‌توان مشکلاتی همچون وجود خشونت و بيکاری را در تهران انکار کرد اما می‌توان به معرفی تهران و ميراث و هويت آن توجه کرد.


ايلنا: احمد مسجدجامعی(عضو شورای شهر تهران) معتقد است که آنچه يک شهر را می‌سازد؛ روح شهر و گفتگوی شهروندان است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، احمد مسجدجامعی در همايش سيمای شهری از منظر سينما گفت: آنچه که تهران را می‌سازد، روح تهران و گفتگو است. روح تهران آبروی تهران است و آبروی تهران خاطرات مشترکی است که در هر نقطه تهران به وجود آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: آنچه که در حوزه سينما می‌توانيم بيشتر به آن بپردازيم؛ حفظ همين خاطره‌ی تهران است زيرا حفظ اين خاطره؛ باعث انسجام و اعتماد اجتماعی می‌شود و اعتماد اجتماعی نيز باعث بالارفتن مهمترين عنصر در جامعه يعنی در ظرفيت سرمايه اجتماعی می‌شود.
مسجدجامعی با اشاره به سابقه‌ی تاريخی تهران گفت: در تهران؛ لايه به لايه تمدن وجود دارد. در بسياری از مسايل ازجمله مسايل دينی هم؛ شهر تهران محلی برای گفتگو بوده است حتی در زمان‌های قديم نمايندگان امامان معصوم دهم و يازدهم(س) در شهر ما حضور داشتند.
وی ادامه داد: تهران يک پايگاه تمدنی است و حتی در عصر جديد نيز نماد فرهيختگی در دنيای جديد است و بايد به اين امر توجه شود.
عضو شورای شهر با انتقاد از وضعيت فعلی جامعه گفت:امروز يک افسردگی در جامعه وجود دارد. مردم باهم غريبه شده‌اند درحالی‌که بايد اختلافات را امروز حل کرد و به گفتگوی تاثيرگذار پرداخت. اينکه امروز در شرايط خاصی هستيم، انکارناپذير است و نمی‌توان مشکلاتی همچون وجود خشونت و بيکاری را در شهر تهران انکار کرد اما می‌توان به معرفی تهران و ميراث و هويت تهران که همان روح انسانی آن شهر است، توجه کرد.
همچنين شوشتری(رييس سازمان زيباسازی شهر تهران) با اشاره به ديدگاه شهرداری تهران بر لزوم تعامل هنرمندان تاکيد کرد و گفت: فعاليت‌های خوبی در اين حوزه انجام شده است. ما در بحث مجسمه‌سازی دو سمپوزيوم مسجمه‌سازی و بی‌نيال مجسمه‌سازی را برگزار کرديم. اين‌گونه فعاليت‌ها درکنار توسعه‌ی فضاهای سبز و وجود پيش از ۷۰۰ پارک در تهران، اميد به رونق شهر را افزايش می‌دهد.
وی ادامه داد: ما بايد به دنبال يک زيبايی باشيم درخور پايتخت ديرينه کشور. دراين راه هم بايد به بخش‌هايی همچون مبلمان و گرافيک شهری توجه کنيم.
وی بااشاره به نقش سينماگران گفت: عليرغم همه بحث‌ها و انتقادهايی که وجود دارد، هيچ کدام از ما قصد توهين کرد يا زيرسوال بردن ارزش‌ها را نداريم و می‌توانيم زيبايی شهر را به نمايش بگذاريم. اين زيبايی و نشاط می‌تواند از لنز دوربين هنرمدان خارج شود. بايد خلا‌ها را بپذيريم اما می‌توانيم مکان‌هايی زيبای شهر را نيز نشان بدهيم.
در همايش سيمای شهر از منظر سينما، هنرمندانی همچون: عليرضا داودنژاد، عليرضا شجاع‌نوری، کامبوزيا پرتوی، عزيزالله حميدنژاد، غلامرضا موسوی، گوهر خيرانديش، تهمينه ميلانی، امين تارخ و جمعی ديگر از سينماگران حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016