دوشنبه 13 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه عراقی الزمان: طالبانی پيام خامنه ای را به مقامات آمريکا منتقل کرد، ميدل ايست برلين

روزنامه عراقی "الزمان" که در لندن منتشر می شود گزارش داد که جلال طالبانی، رييس جمهور عراق، پيام آيت الله خامنه ای را به سفير آمريکا در عراق انتقال داد

پيش از اين روزنامه مصری "الاهرام" و روزنامه لبنانی "المستقبل" به نقل از بعضی منابع مطلع در بغداد گزارش دادند که آيت الله خامنه ای از طريق طالبانی پيامی تهديد آميز برای مقامات آمريکا ارسال کرده است

در گزارش اين دو روزنامه آمده که خامنه ای آمريکايی ها را تهديد کرد که اگر از دخالت در اوضاع سوريه دست برندارند و فشار را بر بشار اسد افزايش دهند، ايران متقابلا به نيروهای آمريکا در عراق فشار خواهد آورد.

جلال طالبانی که اخيرا برای شرکت در "کنفرانس مبارزه با تروريسم" به تهران سفرکرده بود، به آيت الله خامنه ای قول داد که اين پيام را به آمريکايی ها خواهد رساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه "الزمان" ضمن اعلام انتقال پيام خامنه ای به جيمس جفری، سفير آمريکا در عراق، می نويسد که خامنه ای در پيام ديگری خواهان بسته شدن "اردوگاه اشرف" شده است. اردوگاه اشرف محل اقامت اعضای سازمان مجاهدين خلق است که اخيرا مورد هجوم سربازان عراقی قرار گرفته است . در اين هجوم بيش از ۳۰ تن از ساکنين اين اردوگاه کشته و شمار زيادی زخمی شدند.

در رسانه های عرب هنوز در مورد عکس العمل مقامات آمريکا گزارشی درج نشده است. هم چنين گفته نمی شود که منظور خامنه ای از فشار بر نيروهای آمريکا چيست؟

اما بعضی از کارشناسان معتقدند که حملات اخير به نيروهای آمريکا در عراق می تواند کارايران و در راستای سياست فشار به آمريکا باشد.

در رسانه های عربی هم چنين آمده که ايران به ترکيه هشدار داد که از دخالت نظامی در امور سوريه خود داری کند.

در اين رابطه سايت "جهينه نيوز" که از سايت های نزديک به نظام سوريه است، با تکيه بر منابع مطلع در دمشق گزارش داد که روسيه به اسد گفته است که آمريکا و ترکيه درصدد اشغال بعضی از مناطق مرزی و ايجاد يک منطقه آزاد برای پناهندگان سوری هستند. به نوشته اين سايت ايران هييتی به ترکيه ارسال کرد و از رهبران ترک خواست در امور سوريه دخالت نکنند.

علاوه بر آن روزنامه کويتی "السياسه" گزارش داد که ترکيه به آلمان، بريتانيا، فرانسه، ايتاليا و ديگر اعضای ناتو گفته است که ترکيه درصدد اشغال بعضی از شهرهای مرزی مانند حماه است.

در اين رابطه روزنامه لبنانی "الاخبار" و تلويزيون "المنار" که وابسته به حزب الله است، به نقل از منابع خود در تهران گزارش دادند که ايران در مورد احتمال حمله نظامی به سوريه هشدار داده است.

ايران و ترکيه تکذيب کردند

بعد از انتشار اين اخبار که در سايت های ايرانی در داخل کشور توسط "سايت انتخاب" و در خارج توسط"ميدل ايست برلين" انتشار يافت، مقامات ايران و ترکيه اين اخبار را غير واقعی خواندند.

رامين مهمان پرست، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ، در يک کنفرانس مطبوعاتی گفت که اخباری هست که ناتو قصد حمله به سوريه از طريق ترکيه را دارد و ايران به ترکيه هشدار داده است. اين ادعاها غيرواقعی ست که رسانه های غرب سعی در پخش آن ها دارند.

مهمان پرست هم چنين گفت که مقامات ترکيه به اندازه کافی باهوش هستند که وارد بازی کشورهای غربی نشوند.

از طرف ديگر ترکيه هم اينگونه اخبار را بی اساس خواند. در اين رابطه سلجوق اونال، سخنگوی وزارت خارجه ترکيه به خبرگذاری الاناضول گفته که "اين اخبار تازه انتشار يافته بی اساس و دور از واقعيت است"

هم چنين احمد اغلو، وزير خارجه ترکيه تاکيد کرد که رابطه ترکيه و سوريه نه تنها قطع نخواهد شد، بلکه ترکيه تا آنجا که در توان دارد به سوريه کمک خواهد کرد که اين کشور ثبات خود را بارديگر بدست آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016