پنجشنبه 16 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: جمهوری اسلامی درگير يک جنگ نرم تمام عيار است، مهر

مديرمسئول روزنامه کيهان تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران امروز درگير جنگ نرم تمام عيار است و دشمن تلاش دارد ولايت فقيه را مورد حمله قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين شريعتمداری مدير مسئول روزنامه کيهان در پنجمين نشست سراسری بسيج جامعه پزشکی استان های کشور با بيان اينکه با همت امام خمينی(ره) و حضور ايثارگرانه مردم "اسلام ناب" توانست بر کرسی حاکميت کشورمان بنشيند، اظهار داشت: اسلام ناب به ذات خود ظلم ستيز است و هرگز اسلام ناب به پرخوری مرفهان بی‌درد و ثروت اندوزی مرفهان در کنار فقر محرومان تن نمی‌دهد.

وی تاکيد کرد:‌ اسلام يک باور است و مرزهای انقلاب با مرز جغرافيايی منطبق نيست و معتقدم درگيری غرب با اسلام ناب ماهوی است و تا هنگامی که بر اصول ايستادگی کنيم آنها با ما دشمنی دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير مسئول روزنامه کيهان تصريح کرد: دشمن کانون های اصلی قدرت در کشورمان را هدف گيری ک رده است و تمام قدرت خود را به اين نقطه برده است.

شريعتمداری با بيان اينکه در دوران اصلاحات همه تلاش اين بود که قرائت‌های مختلفی از اسلام وجود داشته باشد، اظهار داشت: جدايی دين از سياست بر دو نوع استوار است. نوع اول به اين معنی است که سياست گذاران از خاستگاه دينی و سياسی قانون گذاری نکند و بر مبنای دين تصميم گيری نکنند.

وی ادامه داد: نوع ديگر اين است که نقطه تبديل آموزه‌های دينی از عرصه تئوری به کاربردی دستکاری شود و در آن خلاء ايجاد شود که اين کانون مهم ولايت فقيه است.

مدير مسئول روزنامه کيهان گفت: فوکوياما در فتنه ۸۸ طرحی به نام مهندسی معکوس داشت و معتقد بود که آغاز ماجرا از ولی فقيه است اما شاهد بود که ريچارد هاس بعد از حماسه ۹ دی اعلام کرد ک مهندسی معکوس نتيجه عکس خود داشته است.

شريعتمداری بيان داشت: امروز درگير جنگ نرم تمام عيار هستيم و دشمن سعی دارد ولايت فقيه را مورد حمله قرار دهد که در اين عرصه با چند نوع حمله مواجه هستيم.

وی انگاره سازی را يکی از عرصه‌های حمله دشمنان دانست و اظهار داشت: انگاره تصوير غيرواقعی از واقعيت است و مخاطبين انگاره را واقعيت می پندارند و با آن مخالفت می‌کنند.

وی جريان سازی را از ديگر حربه‌های دشمنان در جنگ نرم دانست و اظهار داشت: اين جريان‌ها بر روی نقاط حساس کشورمان ساخته می شود و در همين راستا شاهد بوديم در دوران اصلاحات برخی تلاش داشتند لايحه دوقلو بدهند و اختيارات ولی فقيه را کم کنند و در دوران اخير نيز سی دی ظهور نزديک است از مصداق همين جريان سازی ها بود که من در همان دوران طی يادداشتی در روزنامه کيهان اين موضوع را انتخاباتی عنوان کردم.

مدير مسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه امروز نظام اسلامی در اوج قدرت خود در تمامی دوران قرار دارد اظهار داشت: تحولات اخير نشان دهنده اوج قدرت نظام اسلامی است چرا که اين انقلاب‌ها به سه ويژگی اسلامی بودن، ضد آمريکايی و صهيونيستی بودن و مردمی بودن استوار است که تمامی آن از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است.

وی تاکيد کرد: در شرايط کنونی بيشتری تلاش دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی شکل گرفته است اما معتقدم خطر بيرونی و حمله بسيار اندک است و دشمن تلاش دارد از نيروهای داخلی استفاده کند و در همين راستا بايد مراقب ميانجی‌ها بود.

شريعتمداری به نيروهای ميانجی اشاره کرد و تاکيد کرد:‌ ميانجی در ميان مردم به عنوان کسی که قبلاً‌ در نظام جمهوری اسلامی مسئوليت داشته مورد قبول است اما به برای افرادی که به هر علتی از راه اصلی انقلاب فاصله گرفته‌اند مورد قبول مردم نيست و لذا بايد مراقب ميانجی‌ها بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016