شنبه 25 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری:عده ای کفش دزد برای پيشنماز شدن خود شرط و شروط می گذارند، کيهان

حسين شريعتمداری، مديرمسئول روزنامه کيهان که پنج شنبه شب به دعوت هيئت فاطميون اهواز -حديث کساء- در اجتماع مردم اين شهر حضور يافته بود با اشاره به ساختار جمهوری اسلامی ايران و نقش و جايگاه ولايت فقيه در آن گفت؛ نظام اسلامی ما در بستر حکومت جهانی حضرت بقيه الله الاعظم- ارواحنا له الفداء- شکل گرفته است و ابعاد جهانی آن که امروزه به وضوح در ميان ملت های مسلمان ديده می شود برخاسته از ساختار مهدوی جمهوری اسلامی ايران است. وی در ادامه گفت: امام راحل ما و خلف حاضر او در اداره حکومت اسلامی از نسخه اسلام ناب محمدی(ص) تبعيت می کنند و اين همان نسخه عدالت گستر و ظلم ستيزی است که مراد غايبمان بر آن تاکيد ورزيده و می ورزند. بنابراين ولی فقيه قطب نمای حکومت مهدوی است و کسانی که امروزه از ولی فقيه پيروی نمی کنند در ادعای انتظار خود صادق نيستند و يا نقشه راه را به غفلت گم کرده يا وانهاده اند. اين عده به هنگام ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) نيز، حاکميت ايشان را برنمی تابند، مگر آن که توبه کرده و به خود آيند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شريعتمداری، با انتقاد از کسانی که اصرار دارند شرايط کنونی کشور را «بحرانی» معرفی کنند گفت؛ شرايط کنونی کشور به اين علت که امروزه جمهوری اسلامی ايران پرچمداری خيزش های اسلامی منطقه را برعهده دارد، بسيار «حساس» است و اين حساسيت برخاسته از اوج اقتدار است. مديرمسئول کيهان اظهار داشت؛ در حالی که آمريکا و متحدانش نگرانی توأم با اضطراب خود از جلوداری ايران در انقلاب های اسلامی منطقه را انکار نمی کنند، شماری از پياده نظام از نفس افتاده آنها اصرار دارند حساسيت ناشی از جايگاه و نقش برجسته ايران اسلامی در معادلات منطقه ای و جهانی را «بحران» معرفی کنند و توضيح نمی دهند که اگر ما دچار بحران شده ايم چرا دشمنان بيرونی جيغ بنفش می کشند؟! و نتانياهو با عصبانيت فرياد می کشد که «در خاورميانه به هر طرف نگاه می کنيم، خمينی و خامنه ای را می بينيم» و «ديلی ميل» از فتح سرزمين فراعنه به دست انقلاب اسلامی ايران خبر می دهد و دهها و صدها نمونه ديگر که همه روزه شاهد آن هستيم. مديرمسئول روزنامه کيهان در ادامه به تشريح تحولات منطقه و مختصات کنونی خيزش های اسلامی در مصر، يمن، تونس، مراکش، اردن و موقعيت متزلزل آل سعود پرداخت و گفت؛ با توجه به اين شرايط آيا به نظر شما، رابرت گيتس حق ندارد که از مديريت هوشمندانه تحولات منطقه توسط رهبرمعظم انقلاب عصبانی باشد و از تبديل خاورميانه به عقبه استراتژيک جمهوری اسلامی ايران سخن بگويد؟
مديرمسئول کيهان، پس از تشريح جايگاه برجسته جمهوری اسلامی ايران و اوج اقتدار کنونی آن گفت؛ در اين حال و هوا، گروهها و جرياناتی نظير فتنه گران ۸۸ و جريان انحرافی بسيار حقيرتر و بی مقدارتر از آنند که بتوانند به اهداف شوم خود دست پيدا کنند و افزود؛ گروه انحرافی به خودی خود قد و قواره ای ندارد ولی متاسفانه در کانون قدرت نفوذ کرده و از منابع ثروت بهره می گيرد که خوشبختانه اين روزها حرکت قانونمندی برای پيشگيری از سوء استفاده آنها در جريان است و نتايج مثبت و قابل توجهی نيز در پی داشته است.
شريعتمداری در بخش ديگری از سخنان خود، سران فتنه را به چوب کبريت های مصرف شده تشبيه کرد که مثلث آمريکا و اسرائيل و انگليس آنها را با توهم آتش افروزی در ايران از قوطی بيرون کشيده و آتش زده اند و امروزه مانند همه چوب کبريت های سوخته از خاصيت افتاده اند و افزود؛ البته نبايد از اين نکته غافل بود که ممکن است دشمن قوطی کبريت های ديگری نيز در آستين داشته باشد. مديرمسئول کيهان گفت؛ يکی از مضحک ترين اظهارات برخی از عوامل فتنه در اين روزها، شرط گذاری برای حضور در انتخابات است، دقيقا مانند آن که کفش دزد برای پيشنماز شدن خود شرط و شروط تعيين کند! آنها به خوبی می دانند بايد به جرم وطن فروشی، همکاری مستقيم با سرويس های اطلاعاتی آمريکا و اسرائيل و انگليس که اسناد آن موجود است و به خاطر جنايت های فراوانی که مرتکب شده اند در انتظار مجازات های سنگين باشند و شرط گذاری آنها به يقين نوعی فرار به جلوست و با هدف به فراموشی سپردن جنايات خويش صورت می پذيرد.
گفتنی است در اين نشست حضرت آيت الله موسوی جزايری نماينده ولی فقيه در استان خوزستان و امام جمعه محترم اهواز نيز حضور داشت که شريعتمداری در آغاز ضمن قدردانی از اين عالم بزرگوار و يار صديق و فداکار حضرت امام و رهبرمعظم انقلاب، گفت؛ سخن گفتن در محضر حضرت آيت الله جزايری، درس پس دادن است و بسيار دشوار و جسارت من در اين مجلس صرفاً از نوع امتثال امر است.
به گزارش خبرنگار کيهان از اهواز، شريعتمداری بعدازظهر پنج شنبه نيز در گردهمايی ناظران شورای نگهبان استان خوزستان شرکت کرد. مديرمسئول کيهان از شورای نگهبان با عنوان، دروازه بان مراکز تصميم ساز و سياست پرداز نظام ياد کرد و با تشريح چرخه نظارت استصوابی گفت؛ نظارت استصوابی خدمت دوسويه به مردم و نظام است. زيرا اين شورا با کسب اطلاعاتی که در اختيار عامه مردم نيست و به دليل حفظ حرمت اشخاص نبايد هم افشا شود، مانع از فريب مردم توسط افراد فاقد صلاحيت می شود و از سوی ديگر با پيشگيری از ورود اين افراد به مراکز حساس نظام، امنيت کانون های تصميم ساز و سياست پرداز نظام را تضمين می کند و دقيقا به همين علت هيچيک از دشمنان بيرونی و جريانات فاسد و ضدانقلاب را نمی توان آدرس داد که عليه نظارت استصوابی موضع نگرفته باشند.
مديرمسئول کيهان افزود؛ فتنه و انحراف در آغاز شکل گيری، نشانه هايی از خود بروز می دهد که با رصد کردن اين نشانه ها به آسانی می توان فتنه گران و منحرفان را قبل از ورود آنان به فاز عملياتی، شناسايی کرد و در ادامه به برخی از شاخصه ها برای کشف کانون های فتنه و انحراف اشاره کرد و درباره هر يک از آنها نظير «انگاره سازی»، «ائتلاف ناهمگن ها»، «پيوندهای پشت صحنه»، «جنگ تابلوها»، «تفاوت تابلوها و شناسنامه ها» توضيحاتی داد و نمونه هايی از مصاديق هر يک از اين ترفندها در عرصه سياسی کشور و کليد کشف آنها را برشمرد.
شريعتمداری در بخش ديگری از سخنان خود گفت؛ اين روزها شاهد تحرک برخی از جريانات فتنه گر و منحرف برای حضور در انتخابات مجلس نهم هستيم و افزود؛ ابتدا بايد توجه داشت که ترانه دو صدايی اين جريانات درباره شرکت يا عدم شرکت در انتخابات يک طرح فريب است. آنها با همه توان پای صندوق های رأی می روند و در انتخابات شرکت می کنند، چرا که برخلاف آنچه به دروغ اعلام می کنند، از سلامت انتخابات اطمينان کامل دارند بنابراين فرصت حمايت از نامزدهای همسو با خود را از دست نمی دهند. مديرمسئول کيهان ادامه داد؛ جريانات فتنه گر و منحرف اين روزها برای حضور در انتخابات حرکتی چند سويه را آغاز کرده اند. ابتدا می کوشند، افرادی را که کمتر شناخته شده اند و به قول خودشان از نظر سابقه بيرونی «سفيد» هستند، به ميدان بفرستند تا رد صلاحيت نشوند و دوم، معرفی تعداد قابل توجه از افرادی که می دانند رد صلاحيت خواهند شد. معرفی اين عده با هدف رد صلاحيت آنها و سپس تبليغات خارجی روی آن صورت می پذيرد. از اين عده در ضمن به عنوان پشتوانه برای گروه اول استفاده می شود تا به گمان آنها، نظام برای پرهيز از فراوانی رد صلاحيت شده ها، به پذيرش صلاحيت گروه اول تن بدهد! که صد البته خيالی خام است و شورای نگهبان نشان داده که از قانون عدول نمی کند و محور سوم؛ معرفی افراد شناخته شده ای از ميان برخی مسئولان سابق در دولت های کارگزاران و اصلاحات است که در جريان فتنه ۸۸ موضع صريحی نداشته اند.
شريعتمداری گفت؛ اين در حالی است که سکوت برخی افراد شناخته شده در فتنه ۸۸ به مفهوم و معنای همراهی با فتنه آمريکايی-اسرائيلی ۸۸ است و اين افراد صلاحيت نامزدی مجلس را ندارند. کسانی که در مقابل اهانت به حضرت امام(ره)، همراهی با اسرائيل و آمريکا، اهانت به ساحت مقدس امام حسين(ع)، ائتلاف با منافقين و بهايی ها و سلطنت طلب ها و دهها جنايت ديگر ساکت بوده اند چگونه انتظار دارند به مجلسی که عصاره فضيلت های ملت است راه يابند؟ مديرمسئول کيهان به دورخيز جريان انحرافی برای ورود به مجلس اشاره کرد و گفت؛ شناخت اين افراد نيز چندان دشوار نيست و افزود؛ به نظر می رسد که اين جريان در تعامل با فتنه گران برای تضعيف جبهه اصولگرايان تلاش می کند.
شريعتمداری در ادامه اين نشست به پرسش های حاضران پاسخ گفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016