جمعه 17 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع بزرگ زنان محجبه تهرانی معترض به بدحجابی برگزار شد، ايسنا

در آستانه فرا رسيدن بيست‌ويکم تيرماه راهپيمايی و تجمع بزرگ زنان، ويژه اين روز در ميدان انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، اين تجمع پس از اقامه نماز جمعه از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد و تا ميدان انقلاب ادامه پيدا کرد.

تجمع کنندگان و نمازگزاران در اين مراسم به طرح شعارهايی جمله از «خامنه‌ای رهبر است حجاب ما سنگر است»، «بنيان خانواده در سايه عفاف است»، «صيانت از خون شهيد رعايت حجاب است»، «امنيت اخلاقی جامعه در گرو حجاب است» و «حجاب برتر ما چادر است چادر است»، «رييس‌جمهور ما بجنگ با منکرات»، «هرچه بلا می‌کشيم از دست منکرات است»، « سلام بر باحجاب»، «مرگ بر بی‌حجاب»، «نيروی انتظامی، تشکر تشکر»، «خواهرم، مادرم، حجاب سنگر ماست»، « مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل»، «هرکسی با حجاب است، پيرو انقلاب است»، «چادر حجاب برتر خشنودی پيامبر»، « چادر که بر سر ماست حجاب برتر ماست»،«مانتوی تنگ و کوتاه حيله‌ دشمن ماست»، «اختلاط زن و مرد زمينه فساد است»، «حق مسلم ما تحقير بی‌حجاب است»، «سلامت جامعه حق جوانان ماست»، «ای زن به تو از فاطمه اين‌گونه خطاب است ارزنده‌ترين زينت زن، حفظ حجاب است»، «آثار بدحجابی سقوط خانواده»، «امنيت اخلاقی دوام خانواده»، «اشاعه فساد و بی‌حجابی، سياست کهنه آمريکايی»، «حجاب حکم خداست منکر آن بی‌حياست» ... پرداختند.

همچنين تجمع کنندگان پلاکاردهايی با مضامينی مثل «يکی از آثار زيان‌بار بدحجابی تزلزل خانواده است»، «حجاب نه يک لباس و نه يک جامعه، بلکه سلاح است»، «زن در چادر همچون گوهری در حجاب است»، و «حجاب آسمانی‌ترين به مدينه فاضله است» ... در دست داشتند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم آيات مربوط به عفاف و حجاب توسط قاری قرآن ربيعيان قرائت شد و در پايان قطعنامه پايانی راهپيمايی در سالروز بزرگداشت عفاف و حجاب قرائت شد و هر بند از آن با تکبير تجمع کنندگان مورد تائيد قرار گرفت و در پايان تجمع کنندگان يکصدا سر دادند «شعار ملت ما مرگ بر آمريکا»، «ندای رهبر ما؛ مرگ بر آمريکا»، «حرف رييس‌جمهور؛ مرگ بر آمريکا»، «حرف رييس مجلس؛ مرگ بر آمريکا»، «ندای هر سپاهی، فرياد هر ارتشی، حرف امام امت؛ مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل».

در اين تجمع اعلام شد که ۵۰ نفر از بانوان شرکت کننده در آن از کشور ترکيه حضور يافته‌اند.

به گزارش ايسنا در متن قطعنامه قرائت شده در اين تجمع آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم‌الله الرحمن الرحيم

۷۷ سال از روزی که رضاخان عامل استعمار انگليس برای اجبار زنان به کشف حجاب، خانه خدا مسجد گوهرشاد را به توپ بست و جمعیّت مدافع ارزش الهی عفاف را که در آن‌جا متحصن گرديده بودند به شهادت رساند، می‌گذرد.

در تمام اين سال‌ها استعمارگران غربی گاهی با زور و جنايت قلدرمآبانه و گاهی با توطئه و نيرنگ و در سال‌های پس از پيروزی انقلاب اسلامی با تبليغات گسترده تلاش زيادی را برای محروم ساختن زنان ايران از اين ارزش والای الهی انجام داده‌اند. امّا زنان قهرمان و بيدار ايران با مقاومت در مقابل تمام اين زورگويی‌ها و تحميل‌های گسترده تبليغات نشان داده‌اند که حاضرند از جان خود بگذرند ولی از عفت و حجاب خود هرگز.

گواه اين ادعا فقط زنان به خون تپيده در مسجد گوهرشاد نيستند چادر ترکش خورده شهيد مريم فرهانيان، چادر خونين تير خورده شهيد نسرين افضل و ۷ هزار زن شهيد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که چادر را کفن خود ساختند شواهد زنده اين حقيقت است.

پايداری جانانه زنان قهرمان ايران در پاسداری از اين اصالت انسانی نه تنها موجب استمرار اين ارزش در کشور عزيزمان گرديده بلکه امروز شاهد آن هستيم که در پرتو اين ايستادگی پيام حجاب جهانی شده است و صدها ميليون زن غيرتمند کشورهای اسلامی و حتی ساکنان کشورهای غيراسلامی مبارزات گسترده و عميقی را برای احياء اين فريضه الهی آغاز کرده‌اند که حضور ميليونی زنان محجبه در تظاهرات بيداری اسلامی کشورهای منطقه مبارزات زنان اروپايی برای حضور محجبه در دانشگاه‌ها و شهادت مروه شروينی تنها نمونه‌هايی از آن است.

امروز پيام عفت زن ايرانی قلوب جهانيان را فتح کرده و می‌رود تا حکام فاسد و زورگو را هم بر جای خود بنشاند و وادار به تمکين در مقابل اين خواسته الهی مردم کند.

قدرت‌های شيطانی که از اين پيشروی گسترده زنان مسلمان وحشت زده شده‌اند برای مقابله با اين خيزش عظيم مردمی تلاش می‌کند با خدشه‌دار کردن پايگاه اصلی اين پيام و با ترويج فساد و بی‌بندوباری و ترويج مدل‌های غربی در ايران به دست عده قليل مزدوران خود، اوضاع را به‌نفع خود تغيير دهد غافل از آن‌که زنان ايرانی بيدارند و می‌دانند که ۳۳ سال حکومت با الگوی انگليسی از سال ۱۲۹۹ بر ايران و ۲۵ سال حکومت با الگوی آمريکايی از سال ۱۳۳۲ ثمره و حاصلش جامعه ايرانی با ۷۵% بی‌سوادی مطلق زنان بود و در مقابل پس از پيروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گذشت ۳۲سال از حکومت براساس الگوی اسلامی ثمره‌اش جامعه‌ای با اکثريت قاطع زنان انديشمند، محقق که موفق به اشغال اکثريت کرسی‌های دانشگاهی کشورشده و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سياسی و اقتصادی و در ابعاد ملی و بين‌المللی درخشش قابل تحسين داشته‌اند، گرديده است.

امّا از آن‌جا که نمی‌بايد از مکر دشمنان غافل بود، وظيفه خود می‌دانيم مطالبی را به دستگاه‌های کشور دررابطه با انجام وظايف مهمّ خودشان در مقابل تهاجم دشمن به مبانی اخلاقی و تربيتی جامعه اسلامی يادآوری کنيم.

اين قطعنامه فقط يک شعار و اعلام موضع برای راهپيمايی امروز نيست بلکه يک سند جدی از سوی همه جامعه زنان ايرانی است و برای هر يک از بندهای آن در ستاد مردمی ترويج عفاف و حجاب، کميته پيگيری تشکيل خواهيم داد و نتايج را به طور مستمر از دستگاه‌های مسوول پيگيری می‌کنيم و در مقابل هرگونه کوتاهی واکنش جدی و عملی نشان خواهيم داد.

۱- از دولت و همه دستگاه‌های کشور می‌خواهيم قانون ارزنده عفاف و حجاب مصوب ۱۴ دی‌ماه ۱۳۸۴ را با قاطعيت اجرا کنند.

۲ـ از همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها به ويژه صداوسيما می‌خواهيم ضمن معرفی الگوهای برتر و غرورآفرين زنان مسلمان و آثار پربرکت حجاب در ارتقاء فرهيختگی و فرزانگی زنان کشور آثار زيانبار فرهنگ غربی و نتايج مخرب آن در فروپاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده‌ها را تبيين کنند و به تصوير کشند.

۳ـ کارکنان دولت در محيط اداری الگوی مؤثری بر رفتار اجتماعی‌اند از دولت می‌خواهيم هرگونه کاستی و ضعف در اين الگو را هرچه سريع‌تر مرتفع نمايد.

۴ـ از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ايران می‌خواهيم با ديپلماسی فعال از حقوق زنان مظلوم مسلمان برای حفظ اصالت اسلامی خود در مقابل حکومت‌های ضد حقوق‌بشر اروپائی و آمريکايی مجدانه دفاع نمايد.

۵ـ از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهيم مبانی حجاب و عفاف و حقوق زن در اسلام همچنين واقعيت‌های ناشی از اجرای تفکر غربی در فروپاشی جوامع غربی را به صورت مستند و مستدل در کتاب‌های درسی وارد کنند.

۶ـ از وزارت صنعت وتجارت می‌خواهيم با کمک اصناف محترم از توليد و فروش کالاهای مفسده انگيز و البسه نامناسب با شئون اسلامی جداً ممانعت به عمل آورند.

۷ـ ضمن اعلام بيزاری از مکاتب فاسد و غيرت‌سوز و خانمان برانداز غربی از وزارت ارشاد می‌خواهيم قاطعانه از توليد و انتشار آثار ضد فرهنگی و مغاير عفت عمومی و استفاده ابزاری از زن جلوگيری کند.

۸ـ از وزات علوم و تحقيقات و فناوری می‌خواهيم بگونه‌ای برنامه‌ريزی کنند که دختران برای تحصيلات عاليه مجبور به ترک شهر و ديار خود نباشند و بتوانند در شهر يا لااقل در استان خود ادامه تحصيل دهند.

۹- همچنين از وزارت علوم و تحقيقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهيم لااقل در هر استان يک دانشگاه و در تهران بزرگ ۲ دانشگاه ويژه زنان تخصيص يا تأسيس نمايند.

۱۰ـ از قوه قضائيه و نيروی انتظامی می‌خواهيم که با مروجان فساد و دايرکنندگان مجالس فاسد معامله مفسد فی‌الارض کنند و از همه ظرفيت‌های قانونی اداره اماکن برای برخورد با توليد و عرضه کالاهای مفسده‌انگيز بهره‌گيری نمايند.

۱۱ـ ما شرکت کنندگان در اين راهپيمايی به کميته‌های ۱۰ گانه ستاد مردمی ترويج عفاف و حجاب، وکالت می‌دهيم که از جانب ما مصوبات اين قطعنامه را از دستگاه‌های مسئول پيگيری و نتيجه را جهت اقدامات بعدی به اطلاع مردم برسانند.

والسلام عليکم ورحمة الله و برکاته


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016