شنبه 1 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: وضعيت امنيت در کشور بحرانی نيست، ايسنا

آمار قتل وجرايم خشن در کشور افزايش نيافته است
مجلس روند تصويب قانون«برخورد با سلاح سرد» را سرعت دهد


جانشين فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه آمار قتل در کشور افزايش نداشته است، داشتن قانون مطلوب يکی از راهکارهای افزايش امنيت در کشور دانست و گفت: اميدواريم بحث تصويب قانون برخورد با سلاح سرد سرعت گيرد تا با يک قانون محکم شاهد بالا رفتن هزينه جرم باشيم.

سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره وضعيت امنيتی کشور و حوادث اخير اظهارکرد: حوادثی که پيش‌آمده همچون موضوع خمينی‌شهر، حادثه‌های تلخی است که با دستگيری مجرمان و قاطعيتی که دستگاه قضايی دارد، مردم شاهد خواهند بود که مجرمان در زمان کوتاهی به مجازات خود خواهند رسيد.

وی به قتل «روح‌الله‌داداشی» قوی‌ترين مرد ايران اشاره کرد و افزود: قتل مرحوم «داداشی» اتفاق بسيار بدی بود و پليس به صورت تخصصی دراين‌باره ورود پيدا کرد به طوری که ظرف ۴۸ ساعت توانست مجرمان را دستگير کند و دستگاه قضايی هم قول داده است که در کمترين زمان ممکن با آنان برخورد کرده و اين افراد را مجازات کنند تا ارتکاب چنين جرايمی کاهش يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه آمار قتل در کشور افزايش نداشته، اين در حالی است که آمار جمعيت کشور بيشتر شده است، افزود: جرايم خشن نسبت به چندسال گذشته هيچ افزايشی نداشته بلکه در برخی از جرايم همچون گروگانگيری و گروکشی شاهد کاهش جرم هم هستيم که اين موضوع نشان می‌دهد دستگاه قضايی و پليس کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.

رادان ادامه داد: وضعيت امنيت را در کشور بحرانی نمی‌بينم اما اگر بخواهيم همين ميزان امنيت هم افزايش پيدا کند بايد راه‌کارهای مناسبی پيش‌بينی شود.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی ادامه داد: داشتن قانون مطلوب يکی از اين راه‌کارهاست که در اين رابطه اگر مجلس موضوع برخورد با سلاح سرد را سريعا مورد رسيدگی قرار دهد و برخورد با سلاح سرد در زمره سلاح گرم قرار گرفته و برايش مجازات سنگينی پيش‌بينی شود پليس و دستگاه قضايی اين اهتمام را دارند که بتوانند به گونه‌ای با اين موضوع برخورد کنند که همراه با عنصر اطلاع‌رسانی ميزان ميل به اين نوع جرايم کاهش پيدا کند.

وی با بيان اينکه برخورد محکمی با سلاح سرد وجود ندارد، افزود: اميدواريم بحث قانونی‌شدن برخورد با سلاح سرد سرعت گيرد تا با يک قانون محکم شاهد بالا رفتن هزينه جرم باشيم.

جانشين فرمانده ناجا به ايسنا گفت: در صورت تصويب و اجرای اين قانون از سوی مجلس دستگاه قضايی هم می‌تواند مقتدرانه در رابطه با موضوع سلاح سرد عمل کند البته تا به امروز هم ازاقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضايی متشکر هستيم چون که مسئولان دستگاه قضايی به صورت جدی با اين موضوع برخورد می‌کنند.

رادان اضافه کرد: برخی اوقات احساس می‌شود که درباره برخی حوادث حاشيه‌ها از متن بيشتر می‌شود البته اميدواريم حاشيه‌پردازی‌ها هم در رابطه با حوادث در حد خود باشد تا احساس امنيت در جامعه زير سوال نرود.

وی درباره اينکه آيا برخورد با سلاح سرد راه‌کار مناسبی در پيشگيری از جرايم خشن است، گفت: اگر بخواهيم به اين موضوع اين‌گونه نگاه کنيم حتی می‌توانيم بگوييم که با استفاده از دو دست هم می‌توان مرتکب قتل شد اما اين موضوع بدان معنا نيست که ما مقدماتی را که می‌تواند انگيزه قتل باشد را کاهش ندهيم.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی درباره تاثيرگذاری اجرای طرح‌های امنيت اجتماعی در کاهش وقوع جرايم خشن، گفت: زمانی که می‌گوييم جرايم خشن نه تنها افزايش نداشته بلکه در برخی از جرايم کاهش هم داشته است بدان معناست که اقدامات پليس و دستگاه قضايی موثر بوده است.

وی درباره آخرين وضعيت پرونده خمينی‌شهر هم گفت: تلاش پليس اين است که متهمان فراری در اين پرونده را دستگير کند و همچنين قوه قضاييه در حال رسيدگی به وضعيت ديگر متهمان دستگير شده در اين پرونده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016