دوشنبه 3 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجاوز گروهی ديگر؛ اين بار قربانی زنی در ملارد کرج، کلمه

روزنامه جام جم نوشت: ۶ عضو يک باند شرارت که به اتهام آدم‌ربايی، آزار و اذيت يک زن جوان و سرقت اموالش تحت تعقيب پليس‌ آگاهی ملارد بودند، دستگير شدند.

بامداد جمعه ـ ۳۱ تير ـ راننده‌ای هنگام عبور از يکی از محله‌های ملارد با مشاهده زنی که بی‌هوش کنار جوی آب افتاده بود به ياری او شتافت و موضوع را به پليس خبر داد. با حضور ماموران در محل حادثه، زن بی‌هوش به بيمارستان منتقل و مداوای وی توسط پزشکان آغاز شد. با تشکيل پرونده قضايی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ملارد، تحقيقات پليسی برای رازگشايی از اين حادثه آغاز شد.

دام شيطانی ۶ مرد برای زن جوان

چند ساعت پس از حادثه، ماموران با حضور در بيمارستان و تحقيق از زن جوان متوجه شدند وی هنگام بازگشت به خانه‌اش، از سوی يک راننده ربوده شده و سپس در دام شيطانی او و ۵ مرد ديگر گرفتار شده است و متهمان اموال وی راهم سرقت کرده‌اند.

با اطلاعات به دست آمده از شاکی، چهر‌ه‌نگاری رايانه‌ای از مردان شرور صورت گرفت و مشخصات ۲ خودروی پرايد نقره‌ای و سفيد رنگ متهمان شرور در اختيار گشت‌های انتظامی قرار گرفت و در حالی که تحقيق در اين باره ادامه داشت، يکی از خودروهای متهمان که بدون سرنشين رها شده بود، کشف و توقيف شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دستگيری نخستين مرد شرور

ماموران اداره آگاهی ملارد در مرحله بعدی با کمک زن شاکی موفق شدند، کانکسی‌که وی را مورد آزار و اذيت قرار داده بودند در ميدان صيادشيرازی شناسايی و با هماهنگی قضايی يک مرد افغان را که در اين محل ساکن بود دستگير کنند. با انتقال مرد افغان به پليس آگاهی، وی بازجويی شد و ادعا کرد ماموران او را اشتباه دستگير کرده‌اند و با زن شاکی آشنايی ندارد. به اين ترتيب زن جوان ـ شاکی ـ در مواجهه حضوری با مرد متهم و با شناسايی‌اش وی را به عنوان يکی از مردان آزارگر معرفی کرد.

با مشخص شدن اين موضوع متهم دوباره بازجويی شد و اعتراف کرد زن جوان را مورد آزار و اذيت قرار داده است.

در پی اعتراف مرد افغان، جستجوها برای دستگيری ديگر اعضای فراری اين باند ادامه داشت تا اين که ماموران در بررسی از سامانه پليس راهنمايی و رانندگی متوجه شدند خودروی به جا مانده از مردان شرور، متعلق به مردی است که در تهران زندگی می‌کند. بنابراين، با احضار مالک خودرو به پليس آگاهی معلوم شد، وی خودرو را به يک معتاد کارتن خواب به نام آيدين فروخته است.

بنابراين با احتمال اين که آيدين يکی از همان متهمان فراری است، پاتوق‌های احتمالی‌اش را تحت نظر قرار دادند و وی در تهران دستگير شد. با انتقال متهم به پليس آگاهی وی در مواجهه حضوری با شاکی و ديگر متهم پرونده به آزار و اذيت شاکی همراه ۴ همدستش اعتراف کرد.

اعتراف سرکرده باند

مرد شرور در اظهاراتش به پليس گفت: چندبار به اتهام شرارت و خريد و فروش موادمخدر دستگير و روانه زندان شده‌ام. چندی پيش با آزادی از زندان دوباره به يک کمپ ترک اعتياد رفتم و همان‌جا ۴ نفر از دوستانم را که به کمپ رفت و آمد داشتند، ديدم.

چند شب پيش از حادثه طبق توافق با همدستانم قرار شد زنی را ربوده و پس از آزار و اذيت از خانواده‌اش اخاذی کنيم. به اين ترتيب شب حادثه زن جوان ـ شاکی ـ را به عنوان مسافر دربستی از ميدان گل‌های شهر سوار کردم و در ميانه راه قصد ربودن وی را داشتم که با تغيير مسيرم او متوجه شد و با شکستن شيشه خودرو خود را بيرون انداخت و فرار کرد.

سرکرده باند با اشاره به شب حادثه گفت: در همين موقع با دوستانم تماس گرفته و آنها که در همان حوالی بودند، زن نجات يافته را تعقيب و با سد راهش او را بار ديگر ربوده و با انتقال به بيابان‌های شهر مورد آزار و اذيت قرار داديم.

پس از سرقت پول، طلا و گوشی تلفن همراه با انتقال زن ربوده شده به يک کانکس که مقابل باغ متروکه منتهی به يک کارگاه مبل‌سازی بود، وی را در اختيار ديگر از همدستانم و يک مرد افغان گذاشته و آنها نيز او را مورد آزار و اذيت قرار دادند.

در پی اعتراف تکان‌دهنده سرکرده باند که يک جوان ۲۵ ساله است، ۲ نفر از همدستانش در انديشه و ۲ نفر ديگر در تهران شناسايی و دستگير شدند و به همدستی ديگر متهمان در آزار و اذيت شاکی اعتراف کردند.

بنابر اين گزارش، اعضای اين باند مخوف که همگی ۲۰ تا ۲۵ ساله‌اند، با قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس مسلمی، رئيس شعبه اول دادسرای ملارد روانه زندان شدند. تحقيقات تکميلی از آنها ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016