پنجشنبه 6 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: با فروش ساختمان‌های وزارت نيرو، می‌توان چند سد ساخت، ايسنا

مراقب باشيم از دل تحولات منطقه پايه‌های سلطه آمريکا تقويت نشود


رييس‌جمهور گفت: اگر مشکلات اداری کشور را برطرف کنيم، کارها راحت‌تر پيش خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم آغاز آبگيری سد گتوند در خوزستان، با تشريح روند طولانی و مشکل سدسازی درباره سد گتوند، گفت: اين سد يکی از مهم‌ترين سدهای کشورمان است و در مقاطعی در کارگاه اين سد ۱۰ هزار نفر در حال کار بودند، اين سد حاصل انديشه‌ها، تلاش‌ها و فداکاری‌های بسياری است و تاکنون ۱۷۰۰ ميليارد تومان برای آن هزينه شده است و تا تکميل آن، ۷۰۰ الی ۸۰۰ ميليارد تومان ديگر هزينه خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اين سد به همت متخصصان ايرانی ساخته شده است و تمام مراحل آن را متخصصان کشورمان ساخته‌اند، در حالی که زمانی بود که ما نمی‌توانستيم بسياری از مراحل ساخت اين سد را خودمان انجام دهيم.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود گفت: از آقای وزير می‌خواهم که برای اين مجموعه کاری که اين سد را ساخته‌اند، فرصت‌های کاری جديد تعريف کنند و اجازه ندهند که فاصله بيافتد. سدهای ديگری هست که می‌توان به اين مجموعه سپرد که آن را بسازند.

وی تاکيد کرد: هر چه ظرفيت سدسازی در کشور است را فعال کنيد، در عين حال فرصت نامحدود ديگری در بين ما قرار دارد که آن هم حضور در بازارهای جهانی است.

رييس‌جمهور ادامه داد: زمانی بود که هر کس پول می‌خواست، بايد در برابر خزانه صف می‌کشيد و درخواست می‌کرد، اما الان بودجه‌های عمرانی پيش‌بينی شده است و چند برابر منابع عمرانی می‌توان منبع استحصال کرد. به عنوان مثال زمين‌ها و ساختمان‌هايی در کشور هست که متعلق به وزارت نيروست و اگر فروخته شود می‌توان با پول آن چند سد ساخت. صندوق توسعه ملی هم هست که شرکت‌ها و پيمانکاران و کار‌آفرينان می‌توانند با استفاده از آن فعال شوند.

وی با رد مشکل کمبود منابع در کشور گفت: منابع به اندازه کافی وجود دارد، اما سيستم‌های اداری طوری است که اگر کسی پشت ميز بنشيند، احساس می‌کند يک امپراطوری به دست آورده است. اگر مشکلات اداری را برطرف کنيم، کارها راحت‌تر پيش خواهد رفت.

احمدی‌نژاد، خوزستان را پرچم عزت و شجاعت ملت ما عنوان و بر ساخت جای‌جای کشورمان تاکيد کرد و گفت: ما بايد ايران را بسازيم. زمانی بود که به ما القا می‌کردند که نمی‌شود ايران را ساخت، اما در اين دوره تلاش کرديم و معلوم شد که می‌شود. مقاطعی در تاريخ بر ما گذاشته‌اند که وقتی مطالعه می‌کنيم چيزی جز افسوس و حسرت باقی نمی‌ماند.

وی افزود: اخيرا چند جلد کتاب درباره اسناد جنگ جهانی دوم منتشر شد، کشورهای سلطه‌گر که برای پيروزی از ايران به عنوان پل استفاده و کشور ما را تصرف کردند، خودشان می‌گويند که ايران پل پيروزی بود اما حق وتو را برای خود برداشتند و ابزار تسلط‌شان را بيشتر کردند تا کشور ما هم بيشتر زير سلطه رفت.

رييس‌جمهور عنوان کرد: تجربه ما از مطالعه آن دوران اين است که اگر می‌خواهيم آن دوره تکرار نشود و در دنيا عزت داشته باشيم و صاحب اثر باشيم، بايد پيشرفته و قدرتمند باشيم و برای قدرتمندشدن بايد ايران را بسازيم و تبديل به قدرت‌های اول منطقه شويم و اين شدنی است.

احمدی‌نژاد با تاکيد بر وجود منابع ارزشمند در کشور گفت: همه جای اين سرزمين طلاست، هم از نظر طبيعت و هم از نظر انسانی، ايران کانون جوشش انسان‌های بزرگ است. حتی می‌توان گفت، خوزستان به تنهايی می‌تواند تمام ايران را اداره کند. بقيه نقاط کشور هم همين‌طورند. ما بايد از اين ثروت درست استفاده کنيم و ايران را بسازيم.

رييس‌جمهور با اشاره به صادرات غيرنفتی کشور، با بيان اين‌که زمانی بود که ما آرزو داشتيم صادرات غيرنفتی ما به ۱۵ ميليارد دلار برسد، تصريح کرد: در سال ۸۳ صادرات غيرنفتی ما به هفت‌ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار رسيد و اين رقم در سال گذشته به ۳۰۰ ميليارد دلار رسيده است. از همه دلسوزان، سرمايه‌گذاران، کارآفرينان و گروه‌های حقيقی می‌خواهم دست به دست هم دهيم و کشور را بسازيم تا به نقطه‌ای برسيم که آرزوی دشمنان برای سلطه بر ملت ايران برای هميشه به تاريخ سپرده شود.

احمدی‌نژاد گفت: اگر ايران پيشرفته شود، باورهای ملت ما دنيا را خواهد گرفت و سلطه‌گران هم از اين موضوع نگرانند. موضوع هسته‌ای برای آن‌ها يک بهانه است تا جلوی پيشرفت ما را بگيرند. اگر ايران پيشرفت کند، بساط سلطه آن‌ها در جهان جمع خواهد شد.

وی در ادامه تاکيد کرد: همه بايد دست به دست هم دهيم و کشور را بسازيم. هر کس در هر عنوان و جايگاهی بخواهد ذره‌ای اراده ملت ما را از پيشرفت کشور منحرف کند، او خائن به ملت است.

رييس‌جمهور تصريح کرد:‌ رقابت‌ها امروز در جهان ميلی‌متری شده است و آنچه از ما می‌ماند، تلاش‌های سازنده است. اين يک عيب بزرگ است که ما در کشور هنوز روستايی داشته باشيم که آب نداشته باشد يا مردمی باشند که در فقر زندگی کنند. ملت ما ظرفيت بالايی برای پيشرفت دارد و تلاش کنيم که اين ظرفيت‌ها فعال شود.

احمدی‌نژاد درباره پلی که بر روی اين سد ساخته شده است، نيز گفت: اين پل خود به تنهايی يک پروژه بزرگ است. همين جاده اهواز - اصفهان، از کنار اين سدها عبور خواهد کرد و يکی از زيباترين جاده‌های دنيا خواهد بود.

وی با اشاره به تحولات دنيا، گفت: دشمنان بشريت به شدت تضعيف شده‌اند، اما هنوز قدرت فريبکاری خود را دارند. آن‌ها می‌خواهند در واپسين دوره عمر خود اختلاف و درگيری درست کنند تا بتوانند اقتصاد خود را و رژيم صهيونيستی را نجات دهند. ما بايد هوشيار باشيم اين حق ملت‌هاست که آزادی و کرامت داشته باشند و عمل صالح هم زمانی از افراد پذيرفته می‌شود که در آزادی انتخاب شود.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: همه بايد مراقب باشيم از دل تحولات، نجات رژيم صهيونيستی بيرون نيايد و پايه‌های سلطه آمريکا در منطقه تقويت نشود. کشورهای سلطه‌گر، اسلحه می‌فروشند و بعد دعوا راه می‌اندازند تا آن اسلحه‌ها مصرف شود، همه بايد هوشيار باشيم تا اين حلقه شيطانی را در هم بشکنيم.

احمدی‌نژاد گفت: دشمن هميشه از مسير مديران و حاکمان کوچک، پست، خودخواه و دل‌سپرده به پستی‌های دنيا استفاده می‌کند و وارد عمل می‌شود. صد سال در منطقه ما از همين روش استفاده کرده‌اند. حالا می‌خواهند همين روش‌ها را تجديد و نوسازی کنند. از دل تحولات منطقه نبايد اين تجديد قوای نظام سلطه بيرون بيايد، بلکه بايد تحولات منطقه، تجديد قوای ملت‌ها و بيداری و انتخاب تاريخ‌ساز و در صف شکستن سلطه استکبار را به همراه داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016