سه شنبه 11 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعضای شورای امنيت بار ديگر نتوانستند درباره سوريه به نتيجه برسند، ايلنا

در حال حاضر شرايط برای مداخله نظامی در سوريه مناسب نيست. عدم وجود قطعنامه سازمان ملل و حمايت منطقه‌ای به اين معناست که شرايط برای مداخله نظامی در سوريه نظير آنچه هم‌ اکنون در ليبی در حال وقوع است، مناسب نيست.


ايلنا: شورای امنيت سازمان ملل متحد پس از پايان نشست خود درباره اوضاع سوريه تصميم به ادامه رايزنی‌ها برای حل بحران اين کشور گرفت.
يه گزارش ايلنا به نقل از الجزيره، ديپلمات‌ها مطلع از مجالس مطرح شده در اين جلسه اعلام کردند که پس از ادامه اختلاف ميان اعضای شورای امنيت پيرامون سوريه به نظر می‌رسد حوادث خشونت بار جديد باعث شود که اعضای شورای امنيت که به دو گروه تقسيم شده بودند، واکنش مناسبی از خود نشان دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز گذشته و به دنيال افزايش عمليات نظامی دولت سوريه عليه تظاهرکنندگان در شهر حماه و ديگر مناطق سوريه، آلمان خواستار برگزاری نشستی برای بررسی اوضاع سوريه شده بود.
بنا بر همين گزارش، نمايندگان عضو در شورای امنيت بر سر اين‌که شورای امنيت قطعنامه‌ای صادر کند که غرب از آن حمايت کند يا تنها به صدور بيانيه‌ای با شدت و الزام کمتر بسنده کنند، اختلاف داشتند.
تا کنون و با کشته‌شدن بيش از يک‌هزار و ۶۰۰ مخالف سوری، شورای امنيت به علت اختلاف ميان اعضايش نتوانسته اقدامی عملی از خود نشان دهد.
دو ماه پيش کشورهای اروپايی پيش‌نويسی را در شورای امنيت ارائه کردند ولی پس از تهديد چين و روسيه که عضو دائم شورای امنيت هستند، اين مسئله مسکوت باقی ماند. در اين ميان اعضای غيردائم نيز شورای امنيت مانند برزيل، هند، لبنان و آفريقای جنوبی نيز اعلام کردند که اين پيش‌نويس را تاييد نمی‌کنند.
منتقدان اين پيش نويس بيم آن دارند که اگر شورای امنيت حتی اقدامات دولت سوريه را محکوم کند، اين امر نخستين گام برای دخالت نظامی غرب در سوريه شود.
از سوی ديگر، اتحاديه اروپا به دنبال حوادث اخير در سوريه اعلام کرد که تحريم‌های خود را عليه نظام سوريه افزايش می‌دهد. اين اتحاديه روز گذشته اعلام کرد: «دارايی‌های پنج نفر ديگر از رهبران سوريه که با سرکوب اعتراض‌ها مرتبط هستند را بلوکه و سفر آنها به اروپا را ممنوع کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016