پنجشنبه 13 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن نصرالله: نسبت دروغ در سی دی ظهور نزديک است به من داده اند، رسا

خبرگزاری رسا ـ دبيرکل حزب الله لبنان، با انتقاد از سی دی ظهور نزديک است، تطبيق علائم ظهور بر افراد را باعث ايجاد تزلزل در اعتقادات مردم و جامعه دانست و گفت: من تطبيق علامات را نه صلاح می دانم و نه جايز و اين به ضرر بحث عميق مهدويت است و مورد سوء استفاده واقع می شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برخی از شخصيت های حوزوی و علمای قم اخيرا در سفری که به کشور لبنان داشته اند، ديداری را با سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان برگزار و با اين شخصيت برجسته جهان اسلام ديدار و گفت و گو کردند.

بر اساس گزارش اختصاصی خبرگزاری رسا، در ابتدای اين ديدار علما و شخصيت های ايرانی حاضر در جلسه جويای سلامتی و احوال دبيرکل حزب الله لبنان شدند که وی از سلامتی کامل خود خبر داد به گونه ای که هيچ گونه دارويی نيز استفاده نمی کند و يک زندگی جهادی و کاملا طبيعی و عادی دارد.

سيدحسن نصر الله همچنين نکاتی را در خصوص اهميت ورزش کردن بيان داشت و با اشاره به تدابير و احتياط های لازم امنيتی بر اجرای برنامه های روزانه خود تاکيد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفر مقام معظم رهبری به قم بيانگر اهتمام و اشراف بالای ايشان نسبت به مسائل روحانيت و حوزه است
تحليل و بررسی مسائل داخلی جمهوری اسلامی ايران از ديگر بخش های ديدار شخصيت های حوزوی با سيد حسن نصرالله بود، دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال گذشته به قم، تاکيد کرد که از طريق صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران و همچين اخبار منتشر شده پيگير اين سفر و حضور مقام معظم رهبری در قم بوده است.

سيد حسن نصرالله سفر مقام معظم رهبری به قم را بيانگر اهتمام و اشراف بالای ايشان نسبت به مسائل روحانيت و حوزه های علميه دانست و تاکيد کرد: من پيگير اين سفر بودم و افراد و شخصيت هايی که به ديدار امام خامنه ای می رفتند را دنبال می کردم.

اين شخصيت برجسته جهان اسلام افزود: در اين سفر ارتباط مستحکم مراجع تقليد و ولايت فقيه قابل تحسين و مايه اميدواری بود و باعث ياس دشمنان جمهوری اسلامی و اسلام شد.

ارتباط مستحکم رهبری و حوزه باعث تقويت نظام اسلامی است
دبيرکل حزب الله لبنان همچنين از نقش ويژه رهبری و مراجع در مسائل اصلی جهان اسلام تمجيد کرد و ارتباط مستحکم رهبری و حوزه های علميه را باعث تقويت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

بر اساس گزارش خبرنگار رسا سيدحسن نصر الله همچنين در بخش ديگری از ديدار با علما و شخصيت های حوزوی، نقش ويژه جامعه مدرسين حوزه علميه را ستود و در مورد علما سؤالاتی را مطرح کرد و جويای احوال و صحت و سلامتی تک تک آقايان شد و اشتياق و ارادت خود را به مرجعيت و بزرگان حوزه ابراز داشت.

روايت سيدحسن نصر الله از تدابير حکيمانه رهبری در مديريت کشور و انقلاب اسلامی
وی در بخش ديگری از سخنان خود نسبت به تدبير، حکمت، سعه صدر و توان بالای مديريتی مقام معظم رهبری نکاتی را يادآور شد و اشاره کرد که آنچه در اجلاس نوآوری و اجتهاد از ديدگاه امام خامنه ای که چندی پيش در بيروت پايتخت کشور لبنان برگزار شد تنها متناسب با همان جلسه و بسيار کمرنگ بوده و گفتنی ها در زمينه شخصيت مقام معظم رهبری بسيار زياد است.

در ادامه سيدحسن نصر الله نکاتی را در مورد حکمت و تدبير، درايت و معنويت مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار داد که متاسفانه به دلايل محرمانه و طبقه بندی بودن قابل اظهار عمومی نيست.

سيدحسن نصرالله که اشراف بسيار خوبی نسبت به مسائل جهان اسلام و همچنين رخدادهای داخل جمهوری اسلامی ايران دارد، نمونه هايی از مديريت داهيانه مقام معظم رهبری را متذکر شد و به عنوان نمونه ابراز داشت: در دوره اصلاحات که به همراه شورای مرکزی حزب الله لبنان سفری به ايران داشتند و بعضی از مسؤولان بلندپايه نظام خيلی تند در مورد اصلاح طلبان اظهار نظر می کردند و همچنين بزرگانی که اکنون به نحوی از آنها حمايت می کنند.

رهبری با مديريت جريان اصلاحات بين اصلاحات آمريکايی و اسلامی تفکيک ايجاد کردند
وی اضافه کرد: آن زمان در مورد آنها واژه هايی همچون هيچی نمی فهمند، مملکت را بهم زده اند و ديگر واژه ها همچون حماقت و جهالت را بکار می بردند و چاره انديشی آنها در آن موقع زندان، حبس و حذف اصلاح طلب ها بود و نسبت به موضع رهبری در آن موقع به شکل خصوصی انتقاد می کردند که چرا رهبری اين قدر اصلاح طلب ها را تحمل می کند؛ در حالی که ما شاهد بوديم چگونه رهبری با سعه صدر، تدبير و مراقبت اصلاحات را مديريت کردند و بين اصلاحات آمريکايی و اسلامی تفکيک ايجاد کردند؛ در حالی که افراد بی ظرفيت آن روز، امروز هم کم حوصلگی از خودشان نشان می دهند.

دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد: در شرايط حاضر هم تدبير مقام معظم رهبری در پيشگيری از ايجاد انحراف در مسير انقلاب اسلامی نشان از سعه صدر، هوشمندی، تقوا و ظرفيت عالی حضرت آيت الله امام خامنه ای در اداره نظام دارد.

وی با بيان نمونه ها و مصداق هايی، مديريت حکيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را ستايش کرد و ابراز داشت: ايشان به طور قطع و يقين علاوه بر شرايط داخلی اوضاع بين المللی رشد و پيشرفت امت اسلامی را هم در تصميم گيری ها لحاظ می کنند و بر اساس مصلحت و تدبير نقش خود را ايفا می کنند.

ستايش ولايت مداری و تعبد و تواضع آيت الله سيدکاظم حائری
سيدحسن نصرالله همچنين در اين ديدار با اشاره به شخصيت آيت الله سيدکاظم حائری که از جمله شاگردان مبرز مرحوم شهيد صدر است، ولايتمداری، تعبد و تواضع وی را ستود و نکاتی را در خصوص التزام وی به ولايت فقيه بيان کرد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از ديدار برخی از شخصيت های حوزوی با سيد حسن نصر الله می افزايد، از جمله حوزه های مطالعاتی مورد علاقه دبيرکل حزب الله لبنان علاوه بر فقه سياسی، تاريخ، سيره و تحولات سياسی معاصر، توجه به مباحث مهدويت و معارف مهدوی است و اين مطالب را به شدت پيگيری می کند، وی نسبت به سی دی ظهور نزديک است نيز واکنش جدی خود را نشان داد.

دبيرکل حزب الله لبنان همچنين از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمينه معارف مهدوی تجليل و تقدير کرد و گفت: من به صورت کامل به بيانات ايشان گوش داده ام و ايشان تاکيد کردند که تطبيق علامات درست نيست.

تطبيق علائم ظهور باعث ايجاد تزلزل در اعتقادات مردم می شود/از سی دی ظهور نزديک است تعجب کردم
وی بيان کرد: من اخيرا سی دی ظهور نزديک است را ديده ام و تعجب کرده ام و نسبت دروغی در آن سی دی به من داده اند، علاوه بر اينکه تطبيق دادن علائم بر افراد هم اصولا کار درستی نيست.

سيدحسن نصرالله ضمن نقد سی دی ظهور نزديک است، مطالبی را در اين خصوص بيان کرد و گفت: در اين سی دی ادعايی مطرح شده و گفته اند که من سيد يمانی هستم که اين معلوم نيست، چرا که اجداد ما هيچ وقت يمن نبوده اند و من هم هيچ کجا نگفته ام که ريشه ما يمنی است.

دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد: در مورد آقا( رهبر انقلاب) هم می گويند ايشان سيد خراسانی است؛ ما يک تجربه ای در اين زمينه داريم و پيش از ارتحال امام خمينی ابتدا بعضی از دوستان ما نيز اين اميد را داشتند که امام سيد خراسانی باشد و منظور از خراسان، خراسان بزرگ است که تمامی ايران را در بر می گيرد و اينکه رزمندگان اسلام بغداد را فتح می کنند و جبهه عراق و لبنان به جبهه قدس منتهی و قدس فتح می شود و ما پشت سر امام نماز می خوانيم، بعد ديديم که امام به ملکوت اعلی پيوستند و قطعنامه هم پذيرفته شد، بغداد هم فتح نشد و قصه به نحو ديگری ختم گرديد.

آيت الله خامنه ای مستغنی از تطبيقات هستند
سيدحسن نصرالله با تاکيد بر اينکه اين گونه تطبيق دادن ها ممکن است باعث ايجاد تزلزل در اعتقادات مردم و جامعه شود، گفت: ارادت ما به مقام معظم رهبری به گونه ای است که هم من و هم خانواده ام مقيد هستيم که هميشه دعا کنيم که خدا همه عمر ما را به عمر رهبری بيفزايد.

وی تاکيد کرد: حضرت آيت الله امام خامنه ای، مقام معظم رهبری هم مستغنی از اين تطبيقات هستند.

سيدحسن نصرالله نقدهای خود را به سی دی ظهور نزديک است، اين گونه ادامه داد: اينها به آقا، سيد خراسانی و به من سيد يمنی می گويند، منظور اينها زمان حال است يا اينکه ريشه ما يمانی است و ريشه رهبری خراسانی؟ اگر منظور اين است که ريشه ما يمنی است در مورد مقام معظم رهبری هم همين بايد صدق کند، در حالی که همه می دانند ريشه ايشان خامنه است و در اصل خراسانی نيستند.

دبيرکل حزب الله در نقدهای خود به سی دی ظهور نزديک است و تطبيق های صورت گرفته در آن، گفت: اگر منظور زمان حاضر است، من در زمان حاضر لبنانی هستم و يمنی نيستم، بنابراين مبانی تطبيق کنندگان در اين سی دی به هيچ وجه درست درنمی آيد.

وی همچنين با اشاره به داستان شعيب بن صالح ابراز داشت: اصل روايات شعيب بن صالح از لحاظ سنديت به طور جدی قابل بحث است و بر فرض صحت، شعيب بن صالح از بنی تميم است و آن گونه که ذکر می کنند هنگامی که خراسانی لشکرکشی می کند به عراق برای نجات و دفاع از مردم آن منطقه، کسی را همان موقع در عراق منصوب می کند و به شکل موردی نيز منصوب می شود و در روايت شعيب بن صالح وجود ندارد که وی شخصيت کشوری و يا لشکری باشد، ممکن است يک فرمانده ميانی باشد که بعدا معلوم بشود.

سيد حسن نصرالله همچنين نسبت به تعميق معارف مهدويت برپايه صحيح دينی آن و همچنين تحقيق در مسلمات و کتاب و سنت تاکيداتی را ارائه کرد و گفت: چه ضرورتی است که ما بياييم علائم را تطبيق دهيم و من هم نسبت به بحث مقاومت حزب الله اعتقاد دارم اين مقاومت به لطف الهی مقاومتی مشروع و مورد عنايت و لطف امام زمان(عج) است. اما هيچ ضرورتی ندارد که علامات را تطبيق دهيم و من تطبيق علامات را نه صلاح می دانم و نه جايز و اين به ضرر بحث عميق مهدويت است و مورد سوء استفاده واقع می شود.

سيدحسن نصرالله يادآور شد: قبلا هم جوانی در لبنان در يک کتابچه ای اين ادعاها را جمع کرده بود که ما او را احضار و تلاش کرديم که کتاب او از بازار جمع شود و هرگز اجازه نمی دهيم در لبنان از اين قبيل کارها بشود.

دبيرکل حزب الله در بخش ديگری از اين ديدار نسبت به اوضاع داخلی کشور لبنان و شرايط بين المللی از جمله دادگاه ترور رفيق حريری نخست وزير فقيد اين کشور و تشکيل دولت و همچنين دولت نجيب ميقاتی توضيحاتی را ارائه کرد.

حزب الله در هر گونه رويارويی با رژيم صهيونيستی شکست تلخی را بر اين رژيم تحميل خواهد کرد
سيد حسن نصرالله در پايان سخنان خود گزارشی از وضعيت حزب الله لبنان ارائه کرد و ابراز داشت: حزب الله با اقتدار و قدرت بازدارندگی فوق العاده در معادلات منطقه ای ايفای نقش می کند و در هر گونه رويارويی با رژيم صهيونيستی، طعم تلخ شکست ديگری را بر اين رژيم تحميل خواهد کرد.

دبيرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد: حزب الله قوی تر از هر زمان و وقت ديگری است و در عرصه های ديپلماسی، امنيتی و سياسی علاوه بر قدرت بازدارندگی دفاعی، پيروزی های درخشانی را کسب کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016