سه شنبه 4 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراضات در سوریه و دشواریهای حزب‌الله، راديو بين المللی فرانسه

حزب‌الله، دشمن اسرائیل، بدون شک نگران آینده خویش است، زیرا سقوط رژیم سوریه، ضربه ای برای حزب الله خواهد بود به ویژه اگر رژیم پس از بشار اسد، رژیمی در مخالفت علنی با جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان باشد.

یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه می گوید: قدرت مانور حزب الله بسیار محدود شده است، زیرا در پی گسترش اعتراضات نسبت به رژیم بشار اسد در سوریه، محور استراتژیک ایران-سوریه-حزب الله لبنان به زیر سوال رفته است. به همین دلیل است که حزب الله به ناچار در رفتارهای خود بسیار محتاطانه پیش می رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابر نظریه تحلیلگران سیاسی، در سالهای اخیر، حزب الله لبنان در حیطه سیاسی به پیروزیهائی دست یافته است. تسلط حزب الله بر دولت لبنان موجب شده است تا مخالفان حزب الله را به دلیل تحمیل نظرات خود بر دولت این کشور، محکوم نمایند. این در حالیست که اعتراضات مردم سوریه نسبت به رژیم بشار اسد، حزب الله لبنان را غافلگیر کرده است.

آگنس لوولووآ*، تحلیلگر مسائل سیاسی خاورمیانه، در ادامه خاطرنشان می کند که در روزهای نخستین اعتراضات در سوریه، حزب‌الله بر این باور بود که رژیم بشار اسد بر سرکوب این اعتراضات فائق خواهد آمد و حزب‌الله را دچار دردسر نخواهد کرد.

وی می افزاید: اکنون می بینیم که دامنه اعتراضات نه تنها فروکش نکرده بلکه گسترده تر نیز شده است. به همین دلیل است که حزب‌الله در مقطع کنونی به این نتیجه رسیده است که باید در عملکرد خود احتیاط بیشتری مبذول دارد.

از سوی دیگر رژیم سوریه نیز دریافته است که در شرایط کنونی بهره برداری از چهره حسن نصرالله کمکی به بهبود شرایط در کشورش نمی نماید.

پل سالم*، دیگر تحلیلگر سیاسی خاورمیانه، نیز با اشاره به وجود نام حزب الله در فهرست تروریستی ایالات متحده آمریکا تاکید می کند : حزب الله، دشمن اسرائیل، بدون شک نگران آینده خویش است، زیرا سقوط رژیم سوریه، ضربه ای برای حزب الله خواهد بود به ویژه اگر رژیم پس از بشار اسد، رژیمی در مخالفت علنی با جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016