پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن کامل رای دادگاه تجاوز گروهی در خمينی شهر اصفهان: محکوميت چهار نفر به اعدام در ملاء عام، ايسنا

رای دادگاه تجاوز گروهی به تعدادی از زنان در خمينی‌شهر اصفهان صادر شد و به موجب آن چهار نفر از متهمان اصلی اين پرونده محکوم به اعدام در ملأعام شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نشست خبری رئيس کل دادگستری استان اصفهان صبح روز پنج‌شنبه برگزار شد و طی آن «انصاری» به توضيح درباره جزئيات رای صادره در طی دو جلسه دادگاه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پرداخت.

انصاری در اين‌باره گفت: مطابق رای صادره متهمان رديف اول تا هشتم، با اتهام ۱- مشارکت در آدم‌ربايی با وسيله نقليه نسبت به شش نفر خانم، ۲- حبس غيرقانونی نسبت به هشت نفر آقا، ۳- ايراد ضرب و جرح عمدی نسبت به کليه شکات که ۱۴ نفر هستند، ۴- سرقت مقرون به آزار، ۵- زنای به عنف و اکراه، متهم شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اين اتهامات به کليه متهمان تفهيم شد و با نظر وکلای شکات نسبت به موضوع ايراد ضرب و جرح عمدی و جنبه خصوصی سرقت مقرون به آزار برای متهمان ترک تعقيب صادر شد.

انصاری گفت: برای متهمان رديف اول تا ششم با موضوع اتهامی حبس غيرقانونی هرکدام به سه سال حبس تعزيری محکوم شدند. در مورد اتهام سرقت مقرون به آزار از جنبه عمومی آن نيز متهمان رديف اول تا ششم به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. هم‌چنين در مورد مشارکت در آدم‌ربايی با وسيله نقليه نيز متهمان تا رديف ششم به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

رئيس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: متهم رديف هفتم به دليل اينکه مداخله و مباشرت وی در حصول جرم ضعيف‌تر بوده است با استناد به تبصره ذيل ماده ۴۲ قانون مجازات اسلامی در مورد اتهام حبس غيرقانونی به يک سال حبس تعزيری و در مورد سرقت مقرون به آزار به سه سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق و در موضوع مشارکت در آدم‌ربايی با وسيله نقليه به ۵ سال حبس محکوم شد.

انصاری افزود: متهمان رديف اول تا چهارم در موضوع اتهامی زنای به عنف و اکراه محکوم به اعدام به صورت دارآويختن در ملأعام در يکی از ميادين اصلی خمينی‌شهر محکوم شدند.

به گفته وی متهمان رديف پنجم و ششم، به جهت نياز به تحقيقات بيشتر و عندالزوم مواجهه آنها با محکومی که اخيرا دستگير شده و ساير متهمان فراری، پرونده آنها همچنان مفتوح خواهد بود.

رئيس دادگستری استان اصفهان اعلام کرد: در خصوص اتهام متهم رديف هفتم با موضوع زنای به عنف و اکراه و متهم رديف نهم (باغبان) با موضوع معاونت در آدم‌ربايی و زنای به عنف و اکراه به لحاظ کافی بودن دلايل بر برائت آنها، رای بر برائت صادر شده است.

وی افزود: در مورد متهم رديف هشتم و با توجه به اينکه کليه اتهامات مطروحه در کيفرخواست و زنای به عنف و اکراه و با توجه به انکار متهم و اينکه هيچ‌يک از شکات و متهمان ديگر حضور وی را در باغ اول و دوم تائيد نکرده و نام‌برده توسط شکات نيز مورد شناسايی قرار نگرفته است و به لحاظ عدم وجود دليل کافی رای بر برائت وی صادر شد.

انصاری افزود: رای صادره به کليه شکات و متهمان ابلاغ شده است و متهمان ظرف ۲۰ روز مهلت اعتراض دارند.

به گزارش ايسنا، موضوع تجاوز گروهی به تعدادی از زنان در خمينی‌شهر اصفهان در سوم خرداد ۹۰ و در باغی در اطراف خمينی‌شهر اتفاق افتاد که طی آن تعدادی افراد شبانه وارد باغ شده و به گفته رئيس کل دادگستری استان اصفهان با به کار بردن الفاظی مانند حاجی، سيد، برادر و غيره سعی در معرفی خود به عنوان نيروهای بسيجی داشتند که در پايان با جداسازی زنان و مردان، زنان را با خودروی سمند حاضر در محل به باغ ديگری منتقل کرده و در آنجا به آنها تجاوز کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016