چهارشنبه 26 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرهنگ حسن اقدم: نيروهای پژاک از جنوب استان آذربايجان غربی به شمال استان روی آورده ‌اند، مهر

اروميه- خبرگزاری مهر: فرمانده هنگ مرزی ماکو گفت: گروهک ترويستی پژاک بعد از شکست سنگين در جنوب استان آذربايجان غربی به شمال استان روی آورده ‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عزيز حسن اقدم ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به عمليات اخير نيروهای سپاه در جنوب آذربايجان غربی اظهارداشت: تعدادی از عناصر غير قانونی پژاک بعد از شکست در جنوب استان در منطقه بورالان حضور يافته بودند که توسط نيروهای نظامی و انتظامی و امنيتی پاکسازی شدند.

وی ادامه داد: اين عناصر بعد از اينکه شکست سنگينی خوردند در منطقه بورالان که سنگهای آذرين نيز گفته می ‌شود تردد دارند و بيشتر آموزشهای آنها در منطقه‌ ای در کشور ارمنستان صورت می ‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسن اقدام با بيان اينکه اين عناصر مقر ثابتی نداشته و تنها محدود به تردد آنها می ‌شود اظهارداشت: در حال حاضر در مرزهای شمال استان امنيت مطلوبی حاکم است و مرزبانی ماکو آمادگی کامل در برخورد با هرگونه تعرض به مرزهای اين منطقه را دارد.

فرمانده هنگ مرزی ماکو خاطرنشان کرد: لوله گاز ايران به ترکيه که چند روز قبل منفجر شده بود در ۱۰ کيلو متری خارج از محدوده بوده که که اين افراد نيز به دست نيروهای پر توان امنيتی به هلاکت رسيده و يا دستگير شدند.

۳۲ پاسگاه مرزی از مرزهای ماکو حفاظت می کنند

اين مسئول با اشاره به اينکه ۳۲ پاسگاه مرزی از مرزهای اين شهرستان حفاظت می کنند گفت: هيچگونه مشکلی در اين حوزه وجود ندارد و در مناطقی که خلاء وجود دارد با دوربين های الکترونيکی کنترل می شوند.

حسن ‌اقدم کشف ۸۰ هزار و ۸۵۰ ليتر گازوئيل، ۳۲ هزار و ۴۹۵ پاکت سيگار خارجی، ۱۹۷ دستگاه گيرنده ماهواره ای، ۱۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری، هشت کيلو و ۲۸۵ گرم انواع مواد مخدر، ۷۳ قلم عتيقه جات و ۱۷۷ حلقه سی دی مبتذل توسط نيروهای هنگ مرزی ماکو را از اهم اقدامات اين هنگ عنوان کرد.

اين مسئول اضافه کرد: علاوه بر کشفيات يادشده ۱۷ قبضه انواع سلاحهای جنگی و شکاری و بيش از هشت کيلو مواد مخدر کشف و ضبط شده است و در اين راستا ۲۸۹ نفر دستگير و ۵۰ دستگاه خودرو توقيف شده است.

وی با اشاره به کشفيات ارز خارجی در چهار ماهه سال جاری گفت: ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ دلار آمريکايی، ۱۱۸ هزار يورو و ۱۹۸ ميليون لير ترکيه از قاچاقچيان به دست آمده است.

فرمانده هنگ مرزی ماکو از ملاقاتهای مرزبانی ماکو با مرزبانان ترکيه خبر داد و گفت: مرزبانان درجه دو هنگ مرزی ماکو در راستای گسترش تعاملات بين دو کشور ايران و ترکيه با واليان استان‌های آغری، ايغدير ووان ملاقات و گفتگوهايی داشته ‌اند که در اين ملاقات‌ها بر تقويت و گسترش ارتباطات دو طرف، تسهيل در تردد خودروهای ترانزيتی و مسافربری و ارتقای سطح امنيت مرزها و کاهش قاچاق تاکيد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016