شنبه 29 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه کشتارها در سوريه؛ ديروز ۲۳ نفر، امروز تا کنون ۸ نفر، کلمه

کشتار مردم به دست نيروهای امنيتی سوريه يک روز بعد از جمعه «نويد پيروزی» ادامه دارد به طوريکه از سوريه خبر می رسد که امروز تنها در حمص ۷ نفر کشته شدند ضمن اينکه در در مراسم تشييع پيکر يکی از شهدای ديروز يک نفر ديگر نيز کشته شد.

به گزارش کلمه و به نقل از منابع بين المللی امروز همچنين تظاهرات در دمشق و چند شهر ديگر ادامه پيدا کرد و اين در حالی است روز گذشته در پی ادامه تظاهرات در شهرهای مختلف سوريه، که به تيراندازی نيروهای امنيتی به سوی معترضان انجاميد، دست کم ۲۳ تن کشته و شماری نيز زخمی شدند. کشته شده ها بيشتر از شهر درعا و پيرامون آن بودند.

بيشترين کشته ها در درعا

به گفته فعالان حقوق بشری سوريه ۱۵ تن از قربانيان از جمله يک کودک يازده ساله در جريان تظاهرات شهر درعا هدف گلوله نيروهای امنيتی قرار گرفتند.

اين در حالی است که بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه، روز پنجشنبه از توقف سرکوب معترضان خبر داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اضافه شدن شخصيت های حکومت اسد به ليست تحريم های اروپا

در همين حال فشارهای خارجی نيز کماکان بر نظام اسد ادامه دارد تا جائيکه ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا ، توافقی در مورد افزايش تحريم‌ها و بلوکه کردن حساب‌های بانکی و ممانعت از سفر برخی از شخصيتهای وابسته به نظام اسد رسيدند که روز گذشته اسامی بيست شخصيت جديدنيز به ليست افراد حقيقی و حقوقی افزوده شد که سفر آنها به کشورهای اتحاديه اروپائی ممنوع اعلام شده است. همچنين طرحی در دست تدوين است تا به موجب آن واردات نفتی از سوريه به کشورهای اتحاديه ممنوع شود.

اين در حالی است که درپی دعوت اوباما و رهبران اروپائی به کناره گيری اسد از قدرت ، مسکو مخالفت خودرا با اين دعوت اعلام کرده و عنوان نمود که بايد به رئيس جمهوری سوريه مدتی را برای اجرائی کردن اصلاحات مهلت داد.انکارا نيز در مورد دعوت به کناره گيری اسد ، موضع توام با احتياطی را در پيش گرفته و بار ديگر از نظام اسد خواست تا از بکار گيری زور در قبال تظاهر کنندگان اجتناب کرده و اين رويه را متوقف سازد.

شورای عمومی انقلاب سوريه شکل گرفت

در اين بين فعالان سوری در راستای منظم کردن صفوف اعتراض خود، تاسيس “شورای عمومی انقلاب سوريه” را اعلام کردند که در بر گيرنده تمامی طيف‌های معترضان سوری در داخل و خارج اين کشور است.

در بيانيه اوليه اين شورا آمده است: اين شورا با توجه به التزام به ضرورت فعاليت مشترک و نياز مبرم به يک پارچه سازی تلاش‌های ميدانی و رسانه ای و سياسی تاسيس شده است. ائتلاف‌ها و هماهنگی‌های انقلابی گوناگونی که در عرصه فعاليت عليه نظام اسد حاضر هستند بايد ديدگاه يکپارچه ای داشته باشند که بيانگر آغاز روند سقوط نظام بشار اسد و کليه نهادهای سرکوبگر آن باشد.

هياتی از سازمان ملل در راه سوريه

از سوی ديگر خبر رسيده است که يک هيات سازمان ملل قرار است امروز برای بررسی اوضاع وارد سوريه شود. اين هيت گفته است دولت سوريه اجازه داده تا از تمامی نواحی بازديد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016