سه شنبه 8 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری روز سه شنبه: بازداشت ٨ تن از اعضای انجمن صنفی معلمان کُردستان

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند

بازداشت ٨ تن از اعضای انجمن صنفی معلمان کُردستان، رهانا

خبرگزاری هرانا - هشت تن از اعضای فعال انجمن صنفی معلمان کردستان در پی احضار به شعبه چهار بازپرسی دادگاه انقلاب سنندج با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقایان کمال فکوریان٬ محمد صدیق صادقی، هیوا احمدی و رضا وکیلی، علی قریشی ٬ مصطفی سربازان ٬ پرویز ناصحی ٬عزت نصرتی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان، ظهر دیروز طی تماس تلفنی به شعبه چهار بازپرسی دادگاه انقلاب احضار شده بودند.

افراد یادشده امروز بعد از مراجعه به دادگاه، با تفهیم اتهام اقدام علیه امنیت ملی به صورت بازداشت موقت به قرنطینه زندان مرکزی سنندج منتقل شدند.

آزادی مادح علوی جانی، جهانگیر کسنزانی و دیاکو عبدی سه فعال کرد، رهانا

مادح علوی جانی، جهانگیر کسنزانی و دیاکو عبدی سه فعال کرد که در بازداشت به سر می‌بردند با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

مادح علوی جانی و جهانگیر کسنزانی که از خرداد ماه سال جاری بازداشت به زندان سقز منتقل شده بودند با قرار وثیقه ۱۵ میلیون تومانی طی روزهای گذشته از زندان آزاد شدند.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» همچنین دیاکو عبدی که از دو ماه قبل در زندان به سر می‌برد با قرار وثیقه‌ی ۷۰ میلیون تومانی تا نهایی شدن حکم خود از زندان آزاد شد. وی متهم به همکاری با احزاب کردی است.

در خبر دیگر محمد عزیزی و لقمان احمدیان نیز از تاریخ دوم شهریور ماه برای مدت یک هفته به مرخصی آمده‌اند. شاخوان حسینی دیگر زندانی زندان سقز است که برای مرخصی باید قرار وثیقه ۱۵۰ میلیونی تامین کند. که این تامین این وثیقه سنگین برای خانواده‌ی وی مشکلاتی ایجاد کرده و وی هنوز به مرخصی نیامده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تهدیدعلمای اهل سنت کُرد از سوی نیروهای امنیتی، هرانا

خبرگزاری هرانا - بر طبق روال سالهای قبل در طی روزهای گذشته اداره اطلاعات شهرهای مختلف حاشیه غربی کشور اقدام به تهدید تلفنی علمای اهل سنت در جهت عدم اعلام روز عید فطر و برگزاری نماز این روز می کنند.

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر درایران،علی الرغم فشار نهادهای امنیتی بر علما اهل سنت در طی روزهای گذشته اما در تعدادی از مساجد شهرها و روستاهای شهرهای مریوان، جوانرود، کامیاران، سنندج و سقز مردم با اعلام امروز را عید فطر اعلام و اقدام به برگزاری نماز عید فطر کردند.

بر اساس این گزارش، بعد از برگزاری نماز، اداره اطلاعات تعدادی از این شهرها با تماس تلفنی اقدام به تهدید علمای برگزار کننده این نماز جماعت کرده است.

بدیع حسین پناهی فعال کرد بعد از یک سال حبس از زندان آزاد شد، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

بدیع حسین پناهی یکی از فعالان سیاسی و مدنی کرد که سال گذشته به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و برپایی تجمعات اعتراضی به یک سال زندان محکوم شده بود چند روز پیش بعد از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد.

بدیع حسین پناهی فعال سیاسی اهل توابع شهرستان دهگلان استان کردستان که در دادگاه انقلاب شهر سنندج به یک سال زندان محکوم شده بود و دوران محکومیت خود را در زندان شهر قروه بسر برد.
به گزارش « اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی » اتهامات وی اخلال در نظم عمومی از طریف برپایی تجمعات اعتراضی است که دو سال گذشته در اعتراض به حکم اعدام انور حسین پناهی روبروی دادگستری شهر سنندج برگزار شده بود.

گفتنی است مدتی پش افشین حسین پناهی هم دیگر عضو این خانواده ، افشین حسین پناهی که او هم به اتهام مشابه بعد از یک سال حبس از زندان آزاد شد.

انورحسین پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کرد است که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۱۶سال زندان تقلیل پیدا کرد.


بازداشت چند شهروند کرد توسط نیروهای امنیتی، موکریان

سه شهروند اهل منطقه ماکو توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند.

به گزارش آژانس خبری موکریان، اسامی این سه شهروند که حدود یک ماه پیش بازداشت شده‌اند خسرو جعفری، ناصر جعفری وابراهیم کچلانی اعلام شده است.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروندان از سوی مراجع قضائی در ماکو اعلام نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که این افراد به همکاری با یکی از احزاب متهم شده‌اند.

براساس گزارش دیگری که از پیرانشهر به آژانس موکریان رسیده دو شهروند اهل این شهر به نام های رحمان قادری و مطلب تسو توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شده است.

گفته می شود بازداشت این دو شهروند که در چند روز گذشته صورت گرفته به اتهام همکاری با احزاب غیر قانونی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016