دوشنبه 21 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: کيفيت دانشجويان و دانشگاه‌های کشور در همه مقاطع خوب است، ايسنا

- امکان پذيرش ۲۰هزاردانشجوی دکتری را داريم
- ۴۴۰۰ ظرفيت جديددکتری درآزمون بعدی پذيرش می‌شود


وزيرعلوم، تحقيقات و فناوری در مورد نحوه پذيرش دانشجوی پولی دکتری، گفت: دانشجوی دکترايی که شهريه پرداخت می‌کند مازاد بر ظرفيت پذيرش می‌شود و حتما بايد در آزمون دکتری رتبه کسب کند.

کامران دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: به عنوان نمونه اگر۵۰ دانشجوی دکترای روزانه پذيرش شوند، نفر پنجاه‌ و يکم می‌تواند با پرداخت شهريه به عنوان دانشجوی دکتری در دانشگاه تحصيل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درمورد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اضافه شدن ۴هزار و ۴۰۰ ظرفيت جديد در آزمون دکتری، گفت: اين موضوع مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است و نه دستور رئيس جمهور و قرار است که اين ۴ هزار و۴۰۰ ظرفيت جديد در مرحله بعدی آزمون دکتری به صورت روزانه پذيرش شوند.

وزيرعلوم با تاکيد بر اينکه درحال حاضر با امکانات موجود می‌توانيم ۲۰ هزار دانشجوی دکتری پذيرش کنيم، ‌گفت: ما در حال حاضر۴۰ هزار استاديار به بالا داريم که اگر در سال هر يک از اين اعضای هيات علمی يک دانشجوی دکتری را راهنمايی کنند، ما دارای ۴۰ هزار دانشجوی دکتری خواهيم بود. همچنين اگر هر دو نفر از اعضای هيات علمی ذکر شده نيز يک دانشجوی دکتری پذيرش کنند در واقع ما دارای ۲۰ هزار دانشجوی دکتری با امکانات موجود خواهيم بود.

وی با بيان اينکه در حال حاضر تجهيزات و آزمايشگاه‌ها و همچنين امکانات ما از خيلی از دانشگاه‌های دنيا برتر است و با خيلی از دانشگاه‌های تراز اول دنيا رقابت می‌کند، ادامه داد: اعضای هيات علمی ما نيز اگر دانشمندتر از اعضای هيات علمی دانشگاه‌های دنيا نباشند، هيچ چيز از آنها کم ندارند.

دانشجو در خاتمه تصريح کرد: نمی‌توان از يک طرف بگوييم که دنيا فارغ‌التحصيلان ما را می‌خواهد و از طرف ديگر بگوييم که کيفيت دانشگاه‌های ما پايين است، در واقع اگر در دنيا دانشجويان ما را می‌خواهند برای اين است که کيفيت دانشجويان و دانشگاه‌های ما در همه مقاطع خوب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016