سه شنبه 22 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرکت هوايی مشترک بين ايران و پاکستان تأسيس می‌شود، فارس

خبرگزاری فارس: معاون اول رئيس جمهور گفت:‌ شرکت هوايی مشترک بين ايران و پاکستان تأسيس می‌شود و اين امر موجب ارتقای رفت‌وآمدها شده و کاستی‌ها راکاهش می‌دهد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدرضا رحيمی معاون اول رئيس جمهور در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با سيد‌يوسف‌رضا گيلانی نخست‌وزير پاکستان اظهار داشت: امروز يکی از روزهای خوبی بود که در کنار نخست‌وزير پاکستان و هيئت همراه سپری شد و خداوند را برای اين نعمت شاکريم؛ ايران و پاکستان دو ملت بزرگ و يکپارچه با مشترکات فراوان هستند که در چارچوب‌های مشخص جغرافيايی خود تعريف می‌شوند.

وی تصريح کرد: امروز گام‌های اساسی ‌در استواری و پايداری توسعه همه‌جانبه روابط بين دو کشور برداشته شد، بار ديگر خوشحالی خود و دولت و رئيس جمهور کشورمان را برای حضور هيئت پاکستانی در جمهوری اسلامی ايران ابراز می‌کنم و مطمئن هستم که گام‌های اساسی را امروز برای توسعه روابط دوجانبه برداشتيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رحيمی با تأکيد براينکه عزم ما جزم است که روابط را به اوج ممکن خود برسانيم، يادآور شد: روابط محدود و جدايی کشور ما و پاکستان قطعاً به ضرر همه جهان اسلام و به نفع دشمنان اسلام خواهد بود، از اين‌رو ارزش ارتقای روابط برای دو دولت و دو ملت کاملاً محرز و مشخص است.

معاون اول رئيس جمهور ادامه داد:‌ آنچه امروز مورد گفت‌وگو و مذاکره قرار گرفت، مورد موافقت رئيس جمهور بود و از اين به بعد دو کشور رفت ‌ و آمدهای بسياری با يکديگر خواهند داشت.

وی تأکيد کرد: کميسيون همکاری دو کشور به وسيله وزير امور خارجه و کميته‌های ويژه امنيتی به وسيله وزير کشور پيگيری خواهد شد؛ بديهی است وزير خارجه کشور پاکستان نيز متقابلاً هماهنگی لازم را خواهد داشت.

رحيمی با بيان اينکه مسئله مهم اين است که مقامات عاليرتبه پاکستان به ويژه رئيس جمهور و نخست‌وزير عزم‌شان جزم است که روابط را بيش از گذشته با جمهوری اسلامی ايران استحکام ببخشند، افزود: اين مهم نيز متقابلاً در ايران به بهترين وجه مورد توجه و عنايت است.

معاون اول رئيس جمهور همچنين تأکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران تلاش می‌کند همه موانع را از هر حيث که بر سر راه روابط ايران و پاکستان است بردارد؛ شخص رئيس جمهور اعلام کرده است که ما هيچ نقطه‌ای را به عنوان مانع در خصوص روابط با پاکستان نداريم؛ اميدواريم همه راه‌ها به طور گسترده به روی دو ملت ايران و پاکستان به معنای واقعی خود گشوده شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال يکی از خبرنگاران شبکه تلويزيونی پاکستان در خصوص اقدامات ايران برای ساخت شبکه هوايی و خطوط راه‌آهن در جهت افزايش ارتباطات دو کشور اظهار داشت: قرار شد شرکت هوايی مشترک ايران و پاکستان تأسيس و رفت‌وآمدها را ارتقاء دهيم و کاستی‌ها را در اين زمينه رفع کنيم تا رفت‌وآمد مردم به راحتی انجام گيرد.

معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: برای ارتقای روابط همه‌جانبه لازم است که زمينه‌های آن را فراهم و مهيا کنيم که يکی از زمينه‌های اساسی ساخت جاده‌ها و برقراری پروژه‌ها بين دو کشور و سرعت بخشيدن به راه و راه‌آهن است تا بازديد از دو کشور برای مشتاقان دو ملت آسان شده و هم ارتقای روابط تجاری و اقتصادی را شاهد باشيم.

رحيمی اضافه کرد:‌ امروز کشور ايران و پاکستان دست در دست هم قرار دادند تا به آن هدفی که مشخص کرده‌اند، برسند؛ ما می‌توانيم نقطه وصل آسيای دور به جنوب آسيا و آفريقا و اروپا باشيم و گام اول را در خاورميانه و سپس ترانزيت بين قاره‌ای برداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016