یکشنبه 24 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم احضار پرویز مشرف به دادگاه به اتهام دست داشتن در قتل بی نظیر بوتو، رادیو بین المللی فرانسه

نوشتۀ واسع محسن

دادگاهی در پاکستان پرویز مشرف، رئیس جمهور پیشین پاکستان را به دست داشتن در قتل بی نظیر بوتو نخست وزیر پیشین این کشور متهم و حکم احضار او به دادگاه را صادر کرده است. سخنگوی پرویز مشرف می گوید وی این حکم دادگاه را نخواهد پذیرفت.

چودری ذوالفقار علی، دادستان و مشاور دادگاه تحقیقات فدرال پاکستان روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت حکم جلب پرویز مشرف از وی میخواهد تا تاریخ 19 فوریه در دادگاه حاضر گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بگفته این دادستان، یک گزارش گروه تحقیق در مورد چگونگی قتل خانم بی نظیر بوتو نشان میدهد که پرویز مشرف، دو افسر پلیس پاکستان و تروریست ها در توطئه قتل بی نظیر بوتو دست داشته اند.

خانم بی نظیر بوتو، نخست وزیر پیشین و همسر آصف علی زرداری رئیس جمهور کنونی پاکستان در سال 2007 هنگام شرکت در یک کمپاین انتخابات ریاست جمهوری پاکستان و در نتیجه یک حمله انتحاری بقتل رسید.

پرویز مشرف رئیس جمهور پاکستان در آن زمان، بیت الله محسود، رهبر طالبان پاکستان، یک گروه شورشی مخالف دولت را به قتل بی نظیر بوتو متهم کرده بود.

بیت الله محسود درسال 2009 در نتیجه حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بقتل رسید و پرویز مشرف نیز بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری پاکستان در سال 2008، در لندن اقامت اختیار کرد.

فواد چودری، سخنگوی پرویز مشرف در لندن در واکنش به حکم احضار او به دادگاه در پاکستان گفت وی این حکم را نخواهد پذیرفت. بگفته او مسخره است اگر رئیس جمهور یک کشور بدلیل کوتاهی در تامین امنیت کسی، تحت تعقیب قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت سیستم قضایی پاکستان سعی دارد این قضیه را سیاسی بسازد تا از پرویز مشرف که هنگام ریاست جمهوری خود، رئیس دادگاه عالی پاکستان را برکنار کرده بود، انتقام بگیرد.

سخنگوی پرویز مشرف گفت هرگونه بازگشت پرویزمشرف به کشورش در آینده، فقط به فعالیتهای سیاسی او مربوط خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016