پنجشنبه 7 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد نجار: بزودی يک تفاهم نامه امنيتی بين ايران و پاکستان امضا می شود، ايسنا

مصطفی محمدنجار وزير کشور ايران از امضای يک تفاهم نامه امنيتی ميان دو کشور پاکستان و ايران در آينده‌ای نزديک خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، وزير کشور جمهوری اسلامی ايران گفت: اين تفاهم نامه امنيتی در حال تنظيم است و بزودی مقام‌های مسوول دو کشور ايران و پاکستان آن را امضا خواهند کرد.

محمدنجار با تاکيد بر با ارزش بودن همکاری‌های دو کشور در زمينه‌های مختلف گفت: دو طرف قول توسعه و همکاری‌های مشترک را به يکديگر داده و برای ارتقای سطح همکاری‌ها تلاش خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير کشور ايران سفر آصف علی زرداری رييس جمهوری پاکستان و يوسف رضا گيلانی نخست وزير پاکستان به ايران را نقطه عطف در روابط دو کشور دانست و افزود: همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی و گاز بسيار با ارزش و تاثيرگذار است.

محمدنجار با بيان اين‌که دشمنان مشترک دو کشور می‌خواهند روابط خوب و حسنه ايران و پاکستان را خدشه‌دار کنند، تاکيد کرد: دو کشور اجازه نخواهند داد بيگانگان اقدامی عليه ايران و پاکستان داشته باشند.

وزير کشور ايران درباره اهداف اصلی نشست امنيتی با همتای پاکستانی خود خاطرنشان کرد: همکاری‌های امنيتی، مبازره با قاچاق مواد مخدر و انسان، مبارزه با پولشويی و جرايم سازمان يافته از جمله مواردی بود که در اين نشست در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

وی هم‌چنين تصريح کرد: طبق توافق به عمل آمده، از اين پس تروريست‌ها به هيچ عنوان حق استفاده از خاک کشور پاکستان به منظور حمله به کشورهای همسايه را نخواهند داشت.

محمد نجار در ادامه به همکاری ميان استان‌ها و ايالت های همجوار دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد که مردم اين مناطق نقش مهمی در ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور خواهند داشت.

وزير کشور ايران در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک ۱۰۰ ميليون دلاری جمهوری اسلامی به سيل‌زدگان پاکستان گفت: اين کمک از سوی نمايندگان محترم در مجلس شورای اسلامی برای بازسازی مناطق آسيب ديده ناشی از سيل در جنوب پاکستان به تصويب رسيده است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاريخی، دينی، جغرافيايی و هم‌چنين مرزها و منافع مشترک دو کشور، اين سفر را بسيار مهم ارزيابی کرد.

رحمان ملک وزير کشور پاکستان نيز در اين کنفرانس مطبوعاتی گفت: مبارزه با تروريسم يکی از اهداف اصلی کشور پاکستان است چرا که در اين راه افراد بی‌گناه زيادی قربانی شده‌اند.

وزير کشور پاکستان با قدردانی از کمک ۱۰۰ ميليون دلاری ايران به سيلزدگان کشورش گفت: ملت ايران و پاکستان با دارا بودن مشترکات بسيار زياد جزو يک خانواده بوده و کمک های مردم و دولت ايران به سيل‌زدگان پاکستانی از همين روح برادری نشات می گيرد.

رحمان ملک درباره امنيت مرزهای مشترک دو کشور نيز يادآور شد: در مبارزه با اشرار و تروريسم همکاری های خوبی در حال انجام است و دو طرف در تلاش هستند تا برای امنيت مرزهای خود بيش از گذشته فعاليت کنند.

وزير کشور پاکستان در پايان با قدردانی از سفر وزير کشور ايران و هيات همراه به کشورش تاکيد کرد: دوستی ايران و پاکستان بسيار جدی، نزديک و مستحکم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016