شنبه 16 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس ستاد انتخابات: چالشهای امنیتی در انتخابات مجلس بروز نخواهد کرد، مهر

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: چالشهای امنیتی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بروز نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدصولت مرتضوی در کنفرانس مطبوعاتی مراسم افتتاح ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان تهران که روز شنبه در محل استانداری تهران برگزار شد، افزود: برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا از هرگونه چالش امنیتی در سطح انتخابات مجلس شورای اسلامی جلوگیری شود.

وی گفت: با مدنظر قرار دادن آنچه در نهم دی ‌ماه رخ داد، همچنین با توجه به زمین گیر شدن استکبار جهانی و غرق شدن او در موج بیداری اسلامی و از سوی دیگر هوشیاریهایی که مردم ایران دارند، نقشه‌های دشمنان در ایجاد فتنه نقش بر آب خواهد شد.

فعالیت زودهنگام کاندیدها در برخی مناطق پیگیری می شود

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور با تأکید بر اینکه کاندیدها باید قانون انتخاباتی را دقیق رعایت کنند، ادامه داد: ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استانها فعالیتهای زودهنگام برخی کاندیدها را پیگیری می کنند و گزارش آن را به دستگاههای مختلف خواهند داد.

وی عنوان کرد: توصیه ستاد انتخاباتی کشور به همگان، رعایت قانون است و باید عبور از قانون خط قرمز دانسته شود.

مرتضوی افزود: همچنین مسئولانی که متوجه امر انتخابات هستند باید با هر رفتار غیرمسئولانه برخورد داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سوم دیماه زمان ثبت نام کاندیداها

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید از سوم دیماه سال جاری نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و این ثبت نام به مدت یک هفته خواهد بود.

استاندار تهران نیز در این نشست مطبوعاتی به روند برگزاری انتخابات دراستان تهران پرداخت و بیان کرد: در تمام شهرستانهای استان تهران، ستاد انتخاباتی از سوی فرمانداران و مجموعه دست‌اندرکاران فعال شده و در این ستادها آموزش تمامی عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات در دستور کار قرار گرفته است.

مردم برگزارکننده انتخابات هستند

مرتضی تمدن با بیان اینکه آموزش، عمومی است و مردم محق هستند که مسائل، قوانین و ضوابط حاکم و ناظر بر انتخابات را به خوبی بدانند، افزود: آموزش از وظایف ذاتی است که با کمک دستگاههای مسئول، آنچه را که مردم باید بدانند در اختیارشان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: برگزاری انتخابات توسط دولت انجام نمی شود و مردم برگزارکننده انتخابات هستند.

این مسئول ادامه داد: هیئات اجرایی و نظارت بر امر انتخابات از خود مردم هستند و استانداری فقط پشتیبانی کننده و تنظیم کننده امور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016