سه شنبه 19 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار آبرومند: بايد يگان های جديدی وارد ميدان جنگ نرم دشمن شوند، فارس

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: امروز در هجمه بزرگ و جنگ نرم دشمن و شبيخون و ناتوی فرهنگی نيز بايد يگانهای جديدی وارد ميدان کنيم.


به گزارش خبرگزاری فارس، سردار جمال آبرومند معاون هماهنگ کننده سپاه در همايش کانون بازنشستگان سپاه با اشاره به جانفشانی شهدا برای حفظ ارزشها و آرمان‌های اسلام و انقلاب، اظهار داشت: اين انقلاب نتيجه تلاش‌های پيامبران و ائمه اطهار است و همه تلاش ۱۲ امام معصوم -منهای ۵ سالی که حضرت علی (ع) حکومت کردند- ظهور و بروزش در انقلاب اسلامی است و ما امروز مديون و بدهکار انقلاب، امام، مقام معظم رهبری و دوستان شهيدمان هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خطاب به حاضران در همايش گفت: بازنشستگان وابستگان سپاه و در واقع اعضای سپاه دوم پاسداران انقلاب اسلامی هستند که نگران حفظ آرمان‌های نظام بوده و دغدغه‌ای جز پاسداری از انقلاب ندارند.

آبرومند با يادآوری تجربيات دوران دفاع مقدس تصريح کرد: در آن زمان هر چه ميدان جنگ و خاکريزهای نبرد بزرگتر می‌شد، نيازمند ورود يگان‌های جديدی بوديم و امروز نيز در هجمه بزرگ و جنگ نرم دشمن و شبيخون و ناتوی فرهنگی نيز بايد يگانهای جديدی وارد ميدان کنيم و اين نيروی جديد همين وابستگان و بازنشستگان سپاه هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه با انتقاد از عملکرد صدا و سيما در موضوع جنگ نرم تاکيد کرد: دغدغه صدا و سيما تنها نشاندن مخاطب پای تلويزيون است اما اين کافی نيست و بايد محتوا و هدف برنامه‌ها مشخص بوده و ارزشی باشد.

وی افزود: امروز سپاه، بسيج و همه دوستداران انقلاب نگران مسئله جنگ نرم هستند چون در اين نوع جنگ همه چيز آرام آرام صورت گرفته و اثرگذار می‌شود.

آبرومند ادامه داد: ما وارد صحنه‌ای از جنگ شده‌ايم که يگان‌های جديد نياز داريم و برای ايجاد اين نيروی پشتيبان هزاران پاسدار بازنشسته داريم که بزرگترين حماسه‌ها و صحنه‌های دوران انقلاب در مقاطع گوناگون را آفريده و همواره آماده جانفشانی و ايثار در راه حفظ و پاسداری از انقلاب هستند.

وی پيروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ايران را زمينه ساز بيداری اسلامی در منطقه و جهان عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب ما اين فرصت را برای همه جامعه ايرانی فراهم کردده که يک نقش جدی در سرنوشت جهانی ايفا کنند و اين جمع پاسداران وابسته جزو همين دسته هستند يعنی آنهايی که در سال ۵۷ در صحنه بودند، همين طور نقش خود را تا امروز در عرصه های مختلف بروز داده و زمينه ساز ترويج انقلاب اسلامی و انديشه‌های ناب امام (ره) و رهبری معظم انقلاب و بيداری ملت‌های دنيا شده‌اند.

آبرومند با اشاره به حضور صدها هزار پاسدار در بهترين دوران انقلاب و کوران حوادث، ادامه داد: پاسداران وابسته و بازنشسته با برنامه‌ريزی دقيق همچون گذشته بايد سازمان‌دهی شده و در تمام کشور و استان‌ها، مسائل مهم و استراتژيک استان خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنيتی و سياسی بررسی، کنترل و مديريت کنند تا از ارزشهای انقلاب عدول نشود.

وی لزوم هماهنگی کانون‌های بازنشستگی استان‌ها با فرماندهان سپاه آن مناطق را مورد تاکيد قرار داد و افزود: پس از سازماندهی نيروها در عرصه‌های مختلف امنيتی، فرهنگی، اجتماعی و ساير حوزه‌ها، با ظرفيت سازی و برنامه‌ريزی مطلوب و هماهنگ با سپاه استانی بايد در پی کارها و نتايج اثرگذار باشيم.

معاون هماهنگ کننده سپاه در پايان خواستار اجرای مديريت راهبردی برای ايجاد بسترهای مناسب جهت نقش آفرينی اعضای سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی شد و گفت: ارائه خدمات آموزشی، تربيتی و بصيرتی در کنار خدمات مسکن، وام و ساير امور، شرط لازم در تکريم و قدرشناسی وابستگان سپاه است ولی آنچه سپاه بر آن تاکيد دارد ايجاد بسترهای مناسب برای تقويت روحيات معنوی و جهادی و روحيه پاسداری در نيروها با الگوگيری از حضرت سيدالشهداء (ع) و با هدف پاسداری از انقلاب اسلامی است که سازمان دهی جديد در تشکيلات اين کانون دقيقاً در راستای همين هدف ارزنده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016