یکشنبه 24 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله تند محمود احمدی نژاد به مخالفان تعطيلی پنجشنبه ها، خبرآنلاين

آموزش - رئيس جمهور امروز در پنجمين دوره مجلس دانش آموزی، مخالفان تعطيلی ۵شنبه ها متهم کرد که ادای روشنفکری در می آورند.


محمود احمدی نژاد گفت: "همه اين افراد رد پايشان در مکانهای تفريحی کشور است و هم اکنون در حال پرکردن جدول تعطيلات خارج از کشور خود هستند اما ادای روشنفکرها را در می‌آورند و می‌گويند تعطيلی پنجشنبه‌ها به ضرر کشور است."

او با اشاره به تعطيلی روزهای پنجشنبه در مطقه دبستان و راهنمايی و برخی دبيرستان ها، گفت: به اعتقاد من بايد نام تعطيلی را برداشت چرا که تعطيلی به معنای معطل ماندن است اما هم اکنون دانش‌آموزان در کنار خانواده و همراه با آنها هستند که اين خود يک نوع کار است و به معنای تعطيلی نيست."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرآنلاين احمدی نژاد تابستان گذشته و در اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور پيشنهاد کرده بود تعطيلی ۵شنبه ها برای مقاطع ديگر هم اجرا شود. او همچنين گفت که خوب است کلا روزهای ۵شنبه در ايران تعطيل شود. پس از ان بود که وزير آموزش و پرورش پروژه تعطيل شدن ديگر مقاطع تحصيلی را با سرعت بيشتر پيش برد. هرچند که حاجی بابايی، امروز درباره تعطيل شدن ديگر مقاطع تحصيلی گفت: " در فصل بهار بيش از ۹۸ درصد دبستان‌ها به صورت داوطلبانه اين طرح را اجرا کردند و بسياری از مدارس راهنمايی و متوسطه برای اجرای داوطلبانه و آزمايشی اين طرح برنامه‌ريزی کردند. بيش از ۹۵ درصد مدارس راهنمايی و دبيرستان نيز به طور داوطلبانه طرح تعطيلی پنج‌شنبه را در دستور کار خود قرار دادند و به زودی نتايج آن را خانواده‌ها و فرهنگيان خواهند ديد."

پيشنهاد تشکيل مجلس دانش آموزی بين المللی

اما در دومنين نشست از پنجمين دوره مجلس دانش آموزی، وزير آموزش و پرورش گفت که موافق تشکيل مجلس دانش آموزی بين المللی است. حاجی بابايی با اشاره به پيشنهاد مجلس دانش‌آموزی برای تشکيل مجلس جهانی دانش‌آموزی، گفت: "در آموزش و پرورش آمادگی راه‌اندازی چنين مجلسی را داريم. از رييس‌جمهور درخواست می‌کنيم تا به وزير امور خارجه دستورات لازم صادر کنند تا بررسی و تشکيل مجلس دانش‌آموزی جهانی در دستور کاراين وزارتخانه قرار بگيرد."

احمدی نژاد هم با اين پيشنهاد موافقت کرد و گفت: "با پيشنهاد تاسيس مجلس بين‌المللی دانش‌آموزی موافق هستيم چرا که نگاه ما جهانی است اما بايد کميسيون‌های مختلفی را تشکيل دهيد و پيشنهادهای خود را در اين باره ارايه کنيد."

هيات دولت در مجلس دانش آموزی

رئيس جمهور همچنين با اشاره به برگزاری جلسه هيئت دولت در عصر امروز گفت: پيشنهاد می کنم که يک ساعت از جلسه هيئت دولت امروز در مجلس دانش‌آموزی و با حضور نمايندگان اين مجلس برگزار شود و دولت راجع به پيشنهادهای شما بحث کند و يا طرح‌ها و لايحه‌هايی که امروز قرار است مورد بررسی قرار دهيم با حضور شما مطرح شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به سخنان يکی از نمايندگان مجلس دانش‌آموزی که گفته بود چرا مصوبات اين مجلس خاک می‌خورد و مورد استفاده قرار نمی‌گيرد، گفت: "بايد بگويم مصوبات خاک نمی‌خورند بلکه خاک مصوبات را می‌خورد. از ابتدای تاريخ نيز انديشه‌های بلندی بوده که در حال خاک خوردن هستند و هم اکنون مورد بايد به اين فکر باشيم که چگونه از آنها استفاده کنيم و اين به خودمان برمی‌ گردد. به اعتقاد من اگر دانش‌آموزی تصميم بگيرد کاری را انجام دهد و اراده برای فتح قله‌ای داشته باشد من بدون ترديد می‌گويم اين اهداف محقق می‌شود چرا که همه عالم در دست انسان است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016