سه شنبه 26 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد صفار هرندی از جبهه پايداری: تجزيه می‌شويم؛ به نفع ما نيست، مهر

قم - خبرگزاری مهر: وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از جبهه پايداری گفت: جبهه پايداری نبايد سلامت گفتمانی را به پای وحدت قربانی کند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسين صفارهرندی عصر سه‌شنبه در نشست سياسی که در آموزش و پرورش ناحيه ۲ قم برگزار شد، اظهار داشت: جبهه پايداری يکی از سالم‌ترين و قوی‌ترين گفتمان را روی دست گرفتند ولی اين ايراد را به اين جبهه وارد می‌کنم که به اسم سلامت گفتمانی سازوکارهايی که مربوط به تاکتيک است را نبايد اصلی کرد که در اين صورت جمع شکسته می‌شود و ما ضرر می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تجزيه می‌شويم؛ به نفع ما نيست

وی ادامه داد: دوستان جبهه پايداری که تعدادی از آنها از دوستان همکار بنده بودند اشتباه می‌کنند؛ کسانی که می‌گويند سالم بودن نفرات را تضمين کنيم ممکن است سالم بودن انتخابات تضمين نشود؛ ما تجزيه می‌شويم و از آن تجزيه نفعی نخواهيم برد.

صفارهرندی با بيان اينکه جبهه پايداری نبايد سلامت گفتمانی را به پای وحدت قربانی کند، بيان داشت: گفتمان جبهه پايداری حق است ولی دچار اشتباه هستند؛ در گروه‌های ديگر امثالی همچون آيت‌الله حسينی بوشهری، دکتر ولايتی، دکتر حداد عادل و... هستند که می‌گويند سلامت وجودی و استواری در رای است و اعتماد کنيد تا با همديگر کاری انجام دهيم که نتيجه خراب نشود.

برداشت جبهه پايداری درست نيست

اين فعال سياسی ادامه داد: وحدت بين کسانی است که اختلاف سليقه دارند و بر سر چيزهايی کوتاه می‌آيند اما برداشت دوستان جبهه پايداری درست نيست.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم گفت: از آن طرف بايد بگويم که اميدوارم کسانی که خودخواهی‌های شخصی راهبرشان شده و حرفهايی می‌زنند که اميدها را نااميد می‌کنند، سر عقل بيايند و از تحليل‌های غلط و گفتارهای به هم‌زننده اجتماع ملت دست بردارند.

حساب جريان انحراف با کرام الکاتبين است

صفارهرندی در مورد اظهارات برخی افراد در مورد ارتباط جبهه پايداری با جريان انحرافی اظهار داشت: حساب جريان انحرافی با کرام الکاتبين است و ما هيچ اميدی به اين جريان نداريم و بايد مترصد باشيم در بزنگاه‌ها، عمليات شيطانی آنها را خنثی کنيم.

وی افزود: وسوسه‌هايی که برخی افراد مطرح می‌کنند که دست جبهه پايداری با جريان انحرافی است درست نيست و دروغ است.

وی اضافه کرد: آنهايی که اطلاعاتشان از ما بيشتر است بر روی روابط متمرکز شدند و چنين زمينه اشتراکی بين اين عزيزان با جريان انحرافی نيافتند؛ گرچه ممکن است اين انتقاد مطرح شود که چرا دير آمديد، کما اينکه به ديگران هم می‌گويند که چرا در جريان فتنه موضع گيری شفافی نداشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016