چهارشنبه 27 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترقی از مؤتلفه: رهبری راهکار بهسازی نظام را در سفر به کرمانشاه بيان کردند، ايسنا

معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: فرمايشات مقام معظم رهبری در کرمانشاه تبلور عقلانيت و دورانديشی ايشان بود.

حميدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارزيابی سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اظهار کرد: اين سفر هم‌چون سفرهای گذشته ايشان در درجه اول تجلی عمق و استحکام رابطه ملت و رهبری بود و توانست بار ديگر اقتدار و صلابت جامعه رهبری نسبت به مسايل داخلی و خارجی را به منصه ظهور برساند.

وی افزود: استقبال مردم از ايشان، عمق عشق آن‌ها را به رهبری نشان داد و به جلوه وحدت شيعه و سنی در کشور ما تبديل شد. هم‌چنين فرمايشات ايشان، فرمايشاتی مطابق با نياز زمان و مکان و تبلور عقلانيت و دورانديشی رهبر انقلاب نسبت به مسايل کشور بود که می‌توانست راهکارهای نوسازی و بهسازی نظام جمهوری اسلامی ايران را بيان کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد به اين‌که «فرمايشات رهبر معظم انقلاب در کرمانشاه، ‌باب جديدی در نگاه به بازسازی و فرآيند انقلاب اسلامی در اذهان جوانان کشور را باز کرد» گفت: در اين صورت تکليف جامعه و مسوولان نسبت به بسياری از موضوعات هم‌چون مذاکره با آمريکا، جايگاه ولايت فقيه و تحزب مورد قبول هم‌چنين مسووليتی که دستگاه‌ها در قبال وظايف قانونی خود دارند روشن شد.

اين عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: پذيرايی مردم سنی و شيعه کرمانشاه از رهبری انقلاب و شور و نشاطی که در بين شيعه و سنی اين استان در اثر اين سفر بوجود آمد هم‌چنين توجه و عنايت ويژه‌ای که رهبری انقلاب به خصوصيات و شاخصه‌هايی اعم از شيعه و سنی داشتند بار ديگر توطئه دشمنان انقلاب اسلامی در جهت ايجاد شکاف بين اين دو مذهب را به یأس تبديل کرد.

وی در ادامه فرمايشات مقام معظم رهبری را در سه بعد محلی، کشوری و بين‌المللی حائز اهميت خواند و خاطرنشان کرد: در بعد تاثيرات محلی، عشق به ولايت و رهبری، عمران و آبادانی و رفع مشکلات مردم با چنين سفری حائز اهميت است، هم‌چنين در بعد کشوری می‌توان به مسايلی چون اهميت انتخابات، ساز و کار اداره کشور و مبارزه با فساد، برای مسوولان کشور و نظام اشاره کرد.

ترقی هم‌چنين تاثيرات اين سفر در بعد بين‌المللی را مورد توجه قرار داد و گفت: موضع قاطع در برابر متهم کردن ايران در طرح ترور سفير عربستان در آمريکا، توجه به آثار و برکات بيداری اسلامی بويژه تاکيد بر اين‌که جمهوری اسلامی ايران و مردم بايد در الگو‌سازی از جمهوری اسلامی به گونه‌ای دقت کنند که اين الگو با یأس نگاه نشود بلکه به الگوی جمهوری اسلامی هم‌چنان اميدوارانه نگاه کنند از جمله موارد مورد توجه در نکات مورد توجه ايشان در سخنرانی هايشان بود.

وی در پايان افزود: بحث دستيابی ملت ايران به فناوری هسته‌يی به عنوان يکی از چالش‌هايی که نظام توانست از آن عبور کند از ديگر موارد حائز اهميت در اين راستا قلمداد می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016