چهارشنبه 27 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی ‌مقدم: اعتياد۸۰ درصدی دانشجويان بی‌اساس است، مأموران مراقب باشند تا فردی در انتخابات قضيه را با دعوا پيش‌ نبرد، ايسنا

فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه انتخابات اين نيست که هر فردی برای پيروزی در انتخابات توهين و افترا را سرلوحه قرار دهد، به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ماموران پليس پيشگيری و امنيت بايد مراقب باشند تا فردی نخواهد در انتخابات با دعوا قضيه را پيش ببرد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار احمدی ‌مقدم صبح امروز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار هفتمين نشست سراسری تخصصی ـ کاربردی پليس پيشگيری ناجا در جمع روسای پليس‌های پيشگيری سراسر کشور با بيان اينکه پليس پيشگيری يکی از وسيع‌ترين حوزه‌های ماموريتی را در نيروی انتظامی دارد، گفت: پليس پيشگيری با تمامی وزارتخانه‌ها، اصناف و مردم تعامل بسيار زيادی دارد و بايد گفت پليس پيشگيری خط مقدم تماس مردم با پليس است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران کلانتری با ظن و گمان با مردم برخورد نکنند

وی گفت: امروزه کلانتری برای مردم بار منفی معنوی دارد و بازداشت کردن و گنجاندن افراد محترم که به علت ظن و گمان يا حکم قاضی در کنار افراد مجرم اثرات سوء و منفی در ذهن فرد ايجاد می‌کند بنابراين بايد ماموران کلانتری از حالت رباتيک به حالت هوشمند تغيير مسير دهند.

فرمانده ناجا با اشاره به بخشی از سخنان مقام‌معظم رهبری در مورد اقتدار توام با رافت و مهربانی پليس، گفت: حرفه پليسی و نظامی سبب شده است ماموران همه را خلافکار ببينند. اما بايد گفت که ماموران نبايد با ظن و گمان با افراد برخورد کنند و بايد در تمام مراحل انتظامی حقوق مردم را رعايت کنند.

به گفته وی، دقت عمل، سرعت و قاطعيت سه رکن مهم فعاليت در نيروی انتظامی است.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه يکی از مظلوميت‌هايی که نيروی انتظامی و به خصوص کلانتری‌ها با آن مواجه هستند، آن است که مردم نيروی انتظامی را متولی جرم می‌دانند، افزود: اگر در جامعه جرايم افزايش يابد مردم آن را به گردن نيروی انتظامی و کلانتری می‌اندازند و اگر هم جرايم در جامعه کاهش پيدا کنند معتقدند که يحتمل نيروی انتظامی کاری در اين مورد انجام داده است، اما اين در حالی است که رفتارهای ناثواب و کم‌کاری برخی از سازمان‌ها و غيره سرريزی به نام ناهنجاری و جرم دارد که نيروی انتظامی بايد با آن مقابله کند.


ماموران بايد مراقب باشند تا فردی نخواهد در انتخابات با دعوا قضيه را پيش ببرد

وی با اشاره به جريانات فتنه سال ۸۸ گفت: در سال ۸۸ به دليل فتنه‌ای که در جامعه ايجاد شد جرايم تا ۳۰ درصد در سطح جامعه افزايش يافت و ماموران نيروی انتظامی يکسال تلاش کردند تا ضريب امنيت به نقطه‌ای قبل از جريانات فتنه برسد.

فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه اگر قرار باشد هر فردی برای پيروزی در انتخابات توهين و افتراء را سرلوحه کار خود قرار دهد اين موجب آسيب‌ديدگی مردم می‌شود.

وی با اشاره به نزديکی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در فتنه سال ۸۸ گروهی با نام «تقلب» در انتخابات امنيت و نظم جامعه را برهم ريخته و اين در حالی است که نتوانسته‌اند ادعای خود را اثبات کنند و سند و مدرکی نيز در مورد تقلب در انتخابات ارائه نکردند و در حال حاضر نيز طلبکار هستند و اين در حالی است که اگر در هر جای دنيا اين رويه اتفاق می‌افتاد قطعا با آنان برخورد می‌شد.

احمدی‌مقدم افزود: انتخابات اين نيست که هر کسی در آن پيروز نشد به خيابان‌ها بريزد و اقدام به تخريب شيشه و اموال مردم کند.

وی افزود: در انتخابات رياست جمهوری عمدتا رقابت ميان دو يا سه کانديد اصلی است اما در انتخابات مجلس اين‌گونه نيست و چندين نفر در شهرستان‌های کوچک کانديدا می‌شوند که بايد ماموران پليس پيشگيری و امنيت مراقب باشند تا فردی نخواهد در انتخابات با دعوا قضيه را پيش ببرد.

فرمانده ناجا با بيان اينکه افراد نبايد امنيت و آرامش جامعه را برهم بزنند، گفت: امروزه دشمنان به شرايط داخلی ايران چشم‌ دوخته‌اند و نبايد بستری برای فعاليت‌های مجرمانه دشمنان ايجاد کرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخير در آمريکا و اروپا گفت: غربی‌ها در مواقعی که ارزش‌های خود را مورد هدف می‌بينند به شدت با آن مقابله می‌کنند اما هنگامی که اين اتفاق در کشور ما رخ بدهد برای ما حقوق بشر رو می‌کنند و دم از دموکراسی می‌زنند.

احمدی‌مقدم افزود: مطرح کردن بحث تقلب در انتخابات نه تنها اعتماد عمومی را زايل می‌کند بلکه مشکلات داخلی را هم ايجاد می‌کند.


کاهش ۳۰ درصدی جرايم جنايی در سال جاری

وی با بيان اينکه خوشبختانه در سال جاری تمامی شاخص‌های امنيتی و انضباط اجتماعی روبه بهبود است گفت: در برخی جرايم همچون جرايم جنايی شاهد کاهش ۳۰ درصدی بوده‌ايم که اين نشان دهنده آرامش بر جامعه است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه بايد تلاش کرد بسترهای سياسی، اجتماعی و اقتصادی همه در خدمت ايجاد و ارتقای امنيت باشد، گفت: امنيت و توسعه قوام‌بخش يکديگر هستند.


اعتياد ۸۰ درصدی دانشجو به موادمخدر يا روابط نامشروع ۸۰ درصد دختران و پسران حرف‌های بی‌ربط و بی‌اساسی است

وی در ادامه سخنان خود با بيان اينکه در حال حاضر ارائه آمار از سوی برخی افراد نيز به بحرانی بدل شده است، گفت: ارائه برخی آمارها همچون اعتياد ۸۰ درصدی قشر دانشجو به موادمخدر يا روابط نامشروع ۸۰ درصد از دختران و پسران ايرانی حرف‌های بی‌ربط و بی‌اساسی است که بايد به آن رسيدگی شود.

به گزارش ايسنا، احمدی‌مقدم با بيان اينکه پيام افراد در جامعه بايد به ارتقاء امنيت و آرامش کمک کند، گفت: افراد بايد در صحبت‌های خود به سنجيده‌گويی روی آورند اما اين بدان معنا نيست که در مورد مسايل صحبت نکنند و احساس امنيت کاذب ايجاد شود و افراد بايد واقعيت‌های جامعه را همانطور که است بازگو کنند.

وی با اشاره به برخی اخبار حوادثی منتشر شده در برخی از رسانه‌ها گفت: بايد قواعدی بر رسانه‌ها حاکم شود و هر خبری در اندازه خود منتشر شود چرا که گاها ديده می‌شود يک حادثه در يکی از روستاهای جنوبی کشور رخ می‌دهد اما به دليل نوع پردازش احساس ناامنی تا شمالی‌ترين نقطه کشور ايجاد می‌شود.


نياز ناجا به پنج ميليون متر مربع ساختمان

فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه نيروی انتظامی به پنج ميليون متر مربع ساختمان نياز دارد گفت: با اين بودجه صد سال زمان لازم است تا پروژه‌های عمرانی نيروی انتظامی به سرانجام بفرستد.

وی با اشاره به استانداردسازی رفتار ماموران کلانتری گفت: مسئولان نيروی انتظامی همچنان بر ادامه روند استانداردسازی رفتار ماموران کلانتری تاکيد و تمرکز دارند و دستورالعمل‌هايی نيز در مورد استانداردسازی رفتار ماموران به کلانتری‌ها و روسای پيشگيری ابلاغ شده است.


مردم رضايت ۷۵ درصدی از نحوه رفتار پليس دارند

وی افزود: در ارزيابی‌های صورت گرفته از کل کشور از سوی معاونت اجتماعی نيروی انتظامی مردم رضايت ۷۵ درصدی از نحوه رفتار پليس داشته‌اند.

احمدی‌مقدم عدم دقت آماری را يکی از مشکلات اساسی باقيمانده در کلانتری‌ها عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته کلانتری‌ها آمارگرا شده بودند چرا که بر اساس تعداد پرونده‌های تشکيل شده و نحوه رسيدگی ماموران تشويق يا تنبيه می‌شدند که اين سبب شده بود که بی‌دقتی در ارائه آمارها صورت گيرد.

وی افزود: در حال حاضر نيروی انتظامی با آمارها کاری ندارد چرا که گاها ديده می‌شود آمارهای کلانتری بسيار زيباست اما مردم از عملکرد کلانتری در محله خود رضايتی ندارند.


احساس امنيت مردم برای ما مهم‌تر است

احمدی‌مقدم خطاب به روسای پليس‌های پيشگيری سراسر کشور که در سالن جلسه حضور داشتند گفت: عملکرد شما را از نگاه مردم می‌بينيم و کاغذ و رقم به ما کمک نخواهد کرد و احساس امنيت مردم برای ما مهم‌تر است.

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به روند بازسازی کلانتری‌های کشور به ديدار روز گذشته با رييس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در سال ۸۰ در بودجه کشور ۵۰ ميليارد تومان بودجه برای انجام طرح‌های عمرانی به نيروی انتظامی اختصاص داده شد و اين در حالی است که در سال ۹۰ و پس از گذشت يک دهه همچنان ۵۰ ميليارد تومان به بحث عمران در نيروی انتظامی تخصيص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، وی با بيان اينکه در سال گذشته از ۵۰ ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده، ۳۳ ميليارد تومان تخصيص داده شد گفت: با اين رقم اگر تنها به گچ‌کشی کلانتری‌ها اکتفا کنيم اين بودجه تمام می‌شود.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه به پنج ميليون متر ساختمان نياز دارد گفت: با اين بودجه صد سال زمان نياز است تا پروژه‌های عمرانی نيروی انتظامی به اتمام برسد.

فرمانده ناجا با اشاره به وضعيت نابسامان ساختمان‌های نيروی انتظامی گفت: وضعيت خراب ساختمان‌های نيروی انتظامی با هيچ سازمان ديگری قابل مقايسه نيست و پيشنهاد می‌کنم اگر سازمان يا اداره ديگری ميانگين وضعيت ساختمان‌هايش از ما بدتر بود به ما اطلاع داده تا به او جايزه دهيم يا حداقل بگوييم که از اعتبار عمرانی ما کم و به اعتبار آن سازمان اضافه کنند.

وی با اشاره به نهضت عمرانی نيروی انتظامی گفت: در حال حاضر نيروی انتظامی برای ساختن کلانتری اقدام به فروش زمين‌های خود در داخل شهرها می‌کند که اين موجب می‌شود که در ۱۰ سال آينده نيروی انتظامی در حاشيه شهرها قرار گيرد و آرام آرام از شهرها بيرون رود.

احمدی‌مقدم افزود: نبايد بودجه‌ريزان در قبال توقعاتی که از نيروی انتظامی دارند به او بی‌مهری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016