چهارشنبه 27 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی مقدم: جمع‌آوری ماهواره‌ها استفاده از آن‌ را کاهش داد، مهر

فرمانده نيروی انتظامی درباره اثراث مثبت طرح جمع آوری ماهواره‌ها، گفت: جمع‌آوری ماهواره‌ها استفاده از آن ‌را در سطح کشور کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعيل احمدی مقدم که در نشست کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی شرکت کرده بود، افزود: متأسفانه دستگاه‌هايی که بايد روی بُعد ايجابی اجرای قانون کار کنند، کمتر به اين امر توجه دارند وبه نوعی می‌توان گفت آن‌ها در انجام وظايف خود عقب مانده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اجرای بخش سلبی قانون برعهده نيروی انتظامی است، ادامه داد: مطابق قانون، وظيفه نيروی انتظامی اين است تا در مکان‌هايی که تجهيزات ماهواره مشهود باشد يا هنگامی که وسايل و تجهيزات ماهواره‌ای کشف شود، به ضبط آلات جرم و معرفی مجرم به دستگاه قضايی اقدام کند.

سردار احمدی مقدم تصريح کرد نيروی انتظامی تاکنون با آن تجهيزات ماهواره‌ای که مشهود بوده، برخورد کرده و موارد غير مشهود در حوزه ورود ابتدايی پليس نيست و اگر گزارشی برسد و قاضی دستور دهد نيروی انتظامی آن را پيگيری می‌کنند.

وی با تأکيد بر اينکه نيروی انتظامی می‌تواند بدون حکم قضايی با تجهيزات ماهواره‌ای مشهود برخورد کند، ادامه داد: البته اگر صاحب خانه به تذکرات بی‌توجهی نشان دهد يا در خانه نباشد، پليس برای جمع آوری وسايل ماهواره‌ای از راپل، جرثقيل، راه‌پله يا نردبان استفاده می‌کند.

احمدی مقدم درباره اثراث مثبت طرح جمع آوری ماهواره‌ها، افزود: سنجشی که در سه ماه گذشته در سطح کشور انجام شد نشان داد بهره‌برداری از تجهيزات ماهواره‌ای کاهش يافته که البته در شهرستان‌ها اجرای قانون راحت‌تر است و مردم بهتر تمکين می‌کنند، اما در تهران به سبب وجود آپارتمان‌ها، برج‌های مرتفع و زندگی مشترک برقراری قانون کمی سخت‌تر است.

وی تأکيد کرد‌ قانون بايد اجرا شود و نيروی انتظامی اجرای بُعد سلبی آن را دنبال می‌کند مگر اينکه قانون تغيير و اين وظيفه از عهده پليس ساقط شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016