سه شنبه 3 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين مهلت محمودرضا خاوری برای بازگشت، مهر

در حالی که پرونده فساد بزرگ مالی اخير با پيگيری های دستگاه قضايی وارد مراحل جديد شده و هر روز ابعاد تازه ای از آن گشوده می شود، آخرين مهلت خاوری برای بازگشت به کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسن محسنی اژه ای ناظر مالی فساد بانکی اخير که پيش از اين در مورد فرار خاوری اعلام کرده بود که اگر خاوری به ايران بازنگردد اتهامات بيشتری متوجه وی می شود، بازهم شب گذشته با اشاره به همين موضوع مطرح کرد که با اين اقدام خاوری در حال حاضر اتهام بيشتری متوجه او است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عين حال ناظر مالی پرونده فساد بانکی اخير مطرح کرده است که افرادی که در بانک ملی، ساير بانک های مرتبط و افراد گروه اميرمنصور آريا در اعترافات بسياری از موارد را به خاوری منتسب می کنند و بر اين اساس اتهامات خاوری سنگين تر می شود.

اين در حالی است که به گفته اژه ای مقامات قضايی کشور برای بازگرداندن خاوری از طريق اينترپل اقدام نکرده اند، اما وی در عين حال تاکيد کرد که نيروهای امنيتی اين موضوع را دنبال می کنند اما در حال مايوس شدن از بازگشت خاوری به کشور هستيم و چنانچه مشخص شود که وی بازنخواهد گشت ناچاريم از طريق اينترپل و مقررات قانونی اقدام کنيم.

سخنگوی دستگاه قضائی در ادامه با بيان اينکه کسانی که اتهام داشتند و به خارج از کشور رفته اند سرنوشت خوبی پيدا نکرده اند، گفت: بنابراين اگر خاوری بازگردد حداقل به نفع دنيايش خواهد بود.

به گزارش مهر محمودرضا خاوری مديرعامل سابق بانک ملی ايران در پنجم مهرماه سال جاری در پس برملا شدن ابعاد جديدی از فساد مالی ۳ هزار ميليارد تومانی و اينکه بخش اعظمی از ال سی ها در بانک ملی گشايش شده است، استعفای خود را از طريق فکس به وزير اقتصاد ارائه کرد که از سوی حسينی پذيرفته شد.

پس از آن سيدمحمدجهرمی مديرعامل بانک صادرات که تسهيلات پرداختی از سوی اين بانک صورت گرفته بود، با انتشار نامه ای به بيان ناگفته هايی در اين زمينه و فرار خاوری به کانادا پرداخت. اين اتفاق در حالی رخ داد که قرارداد استرداد مجرمين نيز بين ايران و کانادا منعقد نشده است.



چند روز پس از اين اتفاقات بود که روزنامه انگليسی گلوب اند ميل در گزارشی عنوان کرد خاوری دارای خانه ای ۳ ميليون دلاری در تورنتو است که همراه با خانواده خود در آن اقامت دارد، در عين حال خاوری را فردی ايرانی- کانادايی نام برد.

همچنين روزنامه استار چاپ کانادا در ادامه اين ماجراها با گذشت چند روز در گزارشی به مسئله اختلاس در ايران پرداخت و نوشت: محمودرضا خاوری که در شهر تورنتو زندگی می کند تاکنون از پاسخ به پرسش های خبرنگاران دراين باره طفره رفته است.

اما در نهايت روزنامه تورنتو سان کانادا از گشوده شدن پرونده ای قضايی عليه "محمود رضا خاوری" رئيس سابق بانک ملی ايران در مورد چگونگی دريافت حق تابعيت اين کشور و همچنين پاک بودن دارائی های او خبر داد.

علاوه بر اين موارد مقامات کانادا خواهان اطلاع از اين موضوع هستند که آيا خاوری در گرفتن تابعيت اين کشور خلافی را مرتکب شده و يا آنکه اين تابعيت را جعل کرده يا خير؟

با اين احوال پرونده فساد اخير بانکی که از مهمترين پرونده های مورد پيگيری دستگاه قضا است با جديت و جزئيات دنبال می شود و گزارش آن تاکنون طی چند مرحله به مردم اعلام شده است.

مقامات قضايی متعقدند به دليل اختلال ايجاد شده در نظام اقتصادی کشور در پی اين فساد مالی ، پرونده با جديت پيگيری می شود، بنابراين بايد منتظر ماند تا ديد که در روزهای آتی دستگاه قضا به چه نتايجی خواهد رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016