شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجباري شدن تدريس آشنايي با دفاع‌مقدس در دانشگاه، ايسنا

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تصويب ارائه درس آشنايی با دفاع مقدس در مقطع کارشناسی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت: اين درس در ابتدا به صورت اختياری و هم‌اکنون به صورت الزامی در دانشگاه‌ها تدريس می‌شود.

به گزارش ايسنا، سردار سرلشگر دکتر سيد رحيم صفوی در حاشيه چهل و دومين همايش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و در جمع خبرنگاران افزود: درس آشنايی با دفاع مقدس در قالب مسايل علمی و پژوهشی به صورت پايان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌تواند ارائه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: در حال حاضر درس آشنايی با دفاع مقدس در ۳۰ دانشگاه دولتی تدريس می‌شود و اميدواريم در ترم آينده شمار اين دانشگاه‌ها افزايش يابد.

صفوی افزود: اين درس در دانشگاه‌های پيام نور و آزاد اسلامی با رغبت و استقبال بيشتری تدريس می‌شود.

به گفته صفوی، در سه سال گذشته با وجود اينکه دانشجويان بايد برای اخذ اين واحد، شهريه پرداخت کنند، حدود ۱۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد درس آشنايی با دفاع مقدس را گذرانده‌اند. اين مساله نشان می‌دهد که نسل جوان ما به دنبال معرفت‌شناسی و ماهيت‌شناسی است.

وی افزود: در کلاس آشنايی با دفاع مقدس، شبهات و ابهاماتی که در مورد دفاع مقدس برای نسل جوان وجود داشته است، به شيوه علمی و منطقی تحليل و بررسی می‌شوند.

وی با بيان اينکه اميدواريم با همت معاونان آموزشی دانشگاه‌ها اين درس در دانشگاه‌های دولتی توسعه يابد، گفت: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اين آمادگی را دارد که دوره‌های فشرده يک هفته‌ای از نظر محتوای دروس برای توانمندسازی اساتيد و اعضای هيات علمی دانشگاه‌ها برگزار کند.

وی با بيان اينکه اين پژوهشگاه می‌تواند محتوا و مدارک لازم را در اختيار اساتيد قرار دهد، اظهار اميدواری کرد: روسای دانشگاه‌ها نيز از ظرفيت اساتيدی که آشنايی کامل با حوزه دفاع مقدس دارند استفاده کنند و اگر از وجود اين اساتيد بی‌بهره بودند، از اساتيدی که در نيروهای مسلح اين دوره را طی کردند و دارای گواهينامه تدريس اين درس هستند استفاده کنند.

به گفته مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، تصور ما اين است که اين درس‌ها می‌تواند تا اندازه‌ای مفاهيم ارزش دفاع مقدس را به نسل جوان که زمان دفاع مقدس را به ياد نمی‌آورد منتقل کند.

صفوی ادامه داد: اين انتقال مفاهيم ارزشی در مقابل جنگ نرمی است که دشمنان برای نسل جوان ما در نظر گرفته‌اند.

وی با بيان اينکه مفهوم جنگ نرمی که ما درک می‌کنيم تغيير در بينش‌ها، ارزش‌ها، باورها و انديشه جوانان است، افزود: اگر دشمنان ما اين تغيير را در تفکر و ارزش‌ها ايجاد کنند، ممکن است اين تغيير در انديشه، تبديل به تغيير رفتار شود.

صفوی اظهار کرد: ارايه مفاهيم ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند در مقابل جنگ نرم مقابله کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016