سه شنبه 1 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باراک اوباما می گويد ايران راه انزوا را در پيش گرفته است، العربيه

دبی – العربيه. نت - باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد ايران با عملمکرد خود راه انزوا را در پيش گرفته است و همزمان کاخ سفيد اعلام کرد تحريم های اقتصادی عليه ايران را گسترش می دهد و با کسانی که به بخش های نفت و پتروشيمی اين کشور کمک مالی می کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

کاخ سفيد با انتشار يک فرمان جديد تاکيد کرد اشخاص حقيقی و حقوقی که " به شکل عمدی " به پيشرفت بخش های نفت و پتروشيمی ايران کمک می کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

رئيس جمهور آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد ايران راه انزوا در جهان را درپيش گرفته است و اين باعث می شود آمريکا فشارهای خود را عليه اين کشور گسترش دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در بيانيه ای اعلام کرد" از هنگامی که کار خود را آغاز کردم به شکل صريح اعلام کردم آمريکا می خواهد فصل تازه ای از روابط با جمهوری اسلامی ايران برقرار کند.. به آنها گفتم می توانند از طريق تعهد به توافقات بين المللی به امتيازاتی دست يابند و در سيستم اقتصادی و سياسی جهان در تعامل باشند."

او گفت :" همچنين اعلام کردم اين کشورمی تواند از اين راه منحرف شود و به سوی فشار هر چه بيشتر و انزوا پيش برود ؛ ايران اکنون راه انزوا را در پيش گرفته است."

باراک اوباما افزود :" ايران مايل است به اين راه ادامه بدهد و آمريکا نيز راه های اعمال فشار عليه ايران و انزوای آن را با همپيمانان خود دنبال می کند."

از سوی ديگر تيموثی گايتنر وزير خزانه داری آمريکا ايران را " منبع بزرگ نگرانی از پول شويی " به شمار آورد."

او تاکيد کرد بر اساس قانون " پاتريوت اکت " که پس از حوادث ۱۱- سپتامبر تصويب شد اين اقدام باعث می شود آمريکا با بانک هايی که با بانک مرکزی ايران و ديگر بانک های اين کشور همکاری کنند ، برخورد کند.

گايتنر در يک کنفرانس خبری گفت :" سازمان های مالی جهان بايد نسبت به عواقب همکاری تجاری با ايران آگاه باشند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016