سه شنبه 1 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران حوادث روز دوشنبه روزنامه ايران را تشريح کرد، فرارو

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران ضمن تشريح حوادث روز دوشنبه در موسسه مطبوعاتی ايران، نسبت به بر هم خوردن فضای آرام کشور هشدار داد.

به گزارش سايت دادسرا، عباس جعفری دولت آبادی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حوادث ظهر امروز در موسسه مطبوعاتی ايران گفت: در پی مصاحبه روز شنبه علی اکبر جوانفکر با يکی از روزنامه های کشور و طرح مسايل خلاف واقع و تنش آفرين، اطلاع حاصل شد که مشاراليه قصد دارد روز دوشنبه هم با برگزاری نشستی مطبوعاتی اين اظهارات را تکرار کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه دادستانی تهران روز يکشنبه شب – يک روز قبل - از مجاری مسئول و رسمی کشور به نامبرده در خصوص بيان اظهارات اختلاف برانگيز با هدف تشويش اذهان عمومی هشدار داده است اما ظاهرا اين هشدار جدی گرفته نشد، اظهار داشت: در اجرای قانون دو تن از نمايندگان دادستان به محل مصاحبه مطبوعاتی وی اعزام شدند و پس از استماع اظهارات آقای جوانفکر و انعکاس به دادستانی تهران مقرر شد نامبرده به دادسرا معرفی شود.

به گفته جعفری دولت آبادی حسب گزارش واصله متاسفانه علی رغم ادعای قانون گرايی، وی در قبال دستور قضايی و اقدام مامورين مقاومت کرده و با تماس های تلفنی و حضور در جمع کارکنان موسسه موجب تحريک کارکنان و ايجاد اخلال و بی نظمی در روند کاری روزنامه شد که پس از اين حوادث حسب دستور دادستان، مامورين محل را ترک کردند.

جعفری همچنين در پاسخ به اظهارات جوانفکر در مصاحبه با يکی از خبرگزاری های کشور مبنی بر استفاده ماموران دادستانی از گاز اشک آور و دستگاه های شوک الکتريکی، گفت که اساسا ماموران اين دادستانی در ماموريت های محوله مجاز به حمل وسايل مذکور نيستند.

دادستان تهران در پايان با تاکيد بر اينکه هر گونه اعتراض نسبت به صدور آرای قضايی بايد از طريق مجاری قانونی پيگيری شود نسبت به تکرار اعتراضات و اظهارات مشابه که موجب تحريک جامعه و برهم خوردن فضای آرام سياسی کشور شود هشدار داد.

وی همچنين با تاکيد بر آزاد بودن انتقاد سازنده در کشور، از مديران مسئول روزنامه ها و سايت های خبری خواست در انعکاس اين گونه اخبار از صحت آن اطمينان حاصل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016