شنبه 5 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اگر اپوزيسيون سياسی به وظائف اش عمل می کرد! ناصر مستشار

اگر اپوزيسيون سياسی ايران در ۳۳ ساله گذشته عليه حکومت اسلامی بدرستی وظائف اش را انجام می داد ،ما امروز نه با حمله نظامی مواجه بوديم ونه با اين همه جنايات و عقب ماندگی که با آن روبرو هستيم!
آنروزی که حکومت اسلامی بعد از رسيدن به قدرت که شعار محو اسرائيل و روز قدس را اعلام نمود ودست به تصرف سفارت امريکا زد ور همان راستا شيعيان عراق را عليه صدام تحريک وتجهيز نمود،آنگاه اگر اپوزيسيون بدرستی با همه اعمال ارتجاعی و وحشيانه نظام اسلامی مقابله می کرد ما امروز اين مشکلات را نداشتيم!
اپوزيسيسون نه اينکه به مسئوليت تاريخی و وظائف اصلی خويش بدرستی عمل نکرد بلکه در همه موارد ياد شده به حمايت از حکومت اسلامی برخاست واز رژيم دنباله روی نمود و فاجعه را چند صد برابر کرد واعمال ناپسند جمهوری اسلامی را نزد مردم مشرعيت بخشيد. به همين خاطر مردم ايران در جنبه های گوناگون و بدرستی اپوزيسيون را در همه اعمال زشت رژيم اسلامی شريک می دانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بديسنان در بعضی از مقاطع بسيار حساس و تاريخی که برای مردم ايران بسيارسرنوشت ساز بود که گاهی اپوزيسيون سرمشق نظام گرديد و گاهی حکومت اسلامی سرلوحه اپوزيسيون قرار گرفت.تا به امروز بخشی از اپوزيسيون در مانده ايران در اسرائيل ستيزی و در ضديت با امريکا و غرب از حکومت اسلامی سبقت گرفته و همچنان خود را بسيار دو آتشه ملی و ضد امريکائی می پندارند و ژست دوگانه مترفی و مدرن بخود می گيرند! بخشی از اپوزيسيون که سالها از عمر خويش را در کمال رفاه و آسايش و آزادی در غرب گذارنده اند ،تنها به غرب ستيزی مشغول بوده اند و هيچ در سی از دمکراسی غرب نياموخته اند!
تمام بدبختی مردم ايران را به گردن غرب می اندازند و خود را بی گناه می شمارند.مردم ايران ايران آنقدر ساده لوح و ناقض العقل می پندارند که گوئی از هيچ خود اراده برای تعين سرنوشت نداشته اند و تنها نيروهای غربی تا کنون به هدايت آنها مشغول بوده اند!
حکومت های داخلی را در عرصه های گوناگون يا تعين شده از غرب می پندارند ويا ملی که در هر دوصورت تاکنون با آنها غلط برخورد نموده اند وسپس از اعمال خويش پشيمان شده وگاهی اوقات از خود انتقاد نيز نموده اند!
پس از ۳۳ سال سرنوشت نظام حاکم بر ايران در نهايت بخواست خويش در ميدان های نبرد تعين خواهد شد ونه در اطاق پالتاکی و سايت های سياسی که تا کنون هيچ ثمری نداشته اند!تفسير های سياسی در اين روزها بی نتيجه و تحليل ها در مورد اوضاع کنونی به شدت قاصر شده اند. بخش نازلی از اپوزيسيون مفلوک ايرانی هنوز تاکنون با تئوری های حفظ دستاوردهای انقلاب ،حمايت از مبارزه ضد امپرياليستی خط امام ، کوشش های اصلاح طلبی که همواره عامل حفظ نظام شده است ونه اينکه مشروعيت خود را از مردم ايران برای حکومت اسلامی می گيرد که تا به امروز ادامه داشته است ! سپاه پاسداران و رهبرحکومت اسلامی اين روزها ـ بسيار زيادی دارند عليه غرب و اسرائيل کر کری می خوانند وادعا می کنند که بسيار قدرتمند هستند و از هيچ دولتی شکست نخواهند خورد وهمه را به زانو در خواهند آورد پس چرا بعضی از افراد اپوزيسيون نمی گذارند تا رژيم اسلامی قدرت بی رقيب خود را عليه حمله نظامی به نمايش بگذارد؟چرا بعضی ها که هنوز ادعای ضد يت با حکومت اسلامی را دارند برای رژيم مجهز به سلاح پيشرفته غصه می خورند؟ اپوزيسيون بهتر است که حکومت را در انتخاب سرنوشت خويش آزاد بگذارد و برای آينده رژيم اسلامی به آنها درس ندهد!بگذاريم تا رژيم خود را به محک بکذارد و تلخی اش را خودش بچشد و اپوزيسيون ديگر مثل سابق ديگر شريک پايداری و يا نابودی نظام نکند! رژيم اسلامی هيچ نيازی به ياری اپوزيسيون ندارد و اينرا در جبهه های جنگ با عراق نيز نشان و بيشتر نيروهای سياسی شرکت کننده در جنگ را عاقبت دستگير وزندانی وشکنجه و اعدام کرد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016