یکشنبه 6 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سکه ۷۰ هزار تومان گرانتر از قيمت واقعی، بهار آزادی ۶۲۵ هزار تومان، خبرآنلاين

بازار مالی - بازار پر التهاب سکه در تعطيلات آخر هفته بازار جهانی طلا هم سر بالايی می رود.


امروز قيمت سکه به ۶۲۵ هزار تومان رسيد، روز گذشته قيمت سکه طرح قديم در ميانه روز تا ۶۲۷ هزار تومان بالا رفت و در پايان روز بر روی قيمت ۶۲۳ هزار تومان تثبيت شد.
اين نوسان البته امروز با افزايش قيمت نا ۶۲۵ هزار تومان ادامه پيدا کرده است، اين در حالی است که به دليل تعطيلات پايان هفته بازار جهانی(روزهای شنبه و يکشنبه) قيمت طلا از روز پنج شنبه بر روی ۱۶۸۰ دلار در هر اونس ثابت مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دليل افزايش قيمت سکه در بازار داخلی افزايش قيمت دلار ارزيابی می شود، که در معاملات روز شنبه بين ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ در نوسان است. روند تغييرات قيمت باعث شده تفاوت بين قيمت واقعی سکه و قيمت مبادلاتی ان در بازار داخلی در حدود ۲۰ هزار تومان افزايش پيدا کند.

مابه التفاوت بين قيمت مبادلاتی و واقعی سکه در آبانماه حدود ۴۵ هزار تومان بوده است و طی ۶ روز نخست آذرماه به ناگهان اين مابه التفاوت به ۶۵ هزار تومان افزايش پيدا کرده است و اين در حالی است که متوسط ماليات بر ارزش افزوده اخذ شده بر قيمت واقعی سکه بين ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان بوده است و اين در حالی است که وضعيت بازار سکه مابه التفاوت بين قيمت مبادلاتی و واقعی حدود ۲.۵ برابر ماليات بر ارزش افزوده است که نشان از هيجان بازار نسبت به قيمت و البته رشد بی سابقه قيمت دلار به عنوان مبنای تبديل ارزش طلا و سکه است.
نکته جالب آنکه بانک مرکزی نيز که از تعديل قيمت سکه با استفاده از عرضه سکه ارزانتر نا اميد شده تلاش دارد هرچه بيشتر فاصله بين سکه بانکی و مبادلاتی را کاهش دهند و امروز قيمت سکه بانکی نيز با حدود ۶ هزار تومان افزايش به ۶۱۸۸۰۰ تومان رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016